Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVF 1.9 131 KM] Temperatura silnika - ogrzewanie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Frącek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 cze 2012, 22:46
Lokalizacja: Szamotuły

[ AVF 1.9 131 KM] Temperatura silnika - ogrzewanie

Post autor: Frącek » 14 gru 2012, 11:32

Witam,

chciałbym prosić pomoc w związany z moją A6-tką.
Problem polega na tym, że od kupienia miałem problem z dogrzewaniem silnika, ale jako że było lato problemu nie było widać :)

Zaczęła się jesień i wszystko wyszło na światło dzienne. Wymieniłem termostat i w zasadzie auto zaczęło łapać temperaturę roboczą.

Niby wszystko OK, ale teraz zaczęła się zima mamy temperatury w okolicach -10stC i problemy z dogrzewaniem wróciły lecz są innej natury. Chodzi o to, że by dogrzać silnik muszę połowę drogi (ok 10km) do lub z pracy jechać z wyłączonym ogrzewaniem wnętrza auta (z włączonym ogrzewaniem pewnie bym do samej pracy dojechał i nadal nie miałbym nawet marnych 80stC), a nawet jak już się silnik nagrzeje do tych OK 90stC to jak włączę ogrzewanie wnętrza to temp silnika zaczyna lecieć w dół. Niby rozumiem, że diesle długo się nagrzewają, ale sądzę, że jak już się nagrzeje to temp powinien trzymać, a tu psikus.

Dokładnie to samo się dzieje w przypadku gdy się zatrzymam choćby na 5 minut by kupić coś i wyłączę silnik na ten czas - od razu temp silnika o połowę w dół.

Pomyślałem, że może silnikowi "za zimno" więc zasłoniłem chłodnicę, ale w sumie nic to chyba nie dało bo nie wiem czy mogłoby być gorzej :|

Jedyną rzeczą jakiej mi brakuje to osłony pod silnikiem, ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia więc proszę napiszcie co mógłbym zrobić, albo co może być nie tak z moją furką bo takie zachowanie nie jest chyba normalne.

Z góry dzięki!

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 14 gru 2012, 12:01

Co tu można wymyślić za prawidłową temp.odpowiedzialny jest termostat i to on trzyma w '' malym '' obiegu płyn do póki nie osiągnie owych 90' C.
I żeczywiście zasłanianie chłodnicy dużo nie pomoże .Może kupiony termostat jest wadliwy i do końca się nie domyka ?
Chociaż 10km w -10 każdy silnik ma problem z temperaturą .Jak się zachowuje w dłuższej trasie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 gru 2012, 12:05

Frącek pisze:Pomyślałem, że może silnikowi "za zimno" więc zasłoniłem chłodnicę, ale w sumie nic to chyba nie dało bo nie wiem czy mogłoby być gorzej :|
Tu masz temat odnośnie przysłaniania chłodnicy: -bau-25-179-km-przysloniecie-chlodnicy- ... t51779.htm

Frącek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 cze 2012, 22:46
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Frącek » 14 gru 2012, 12:18

Ja rozumiem, że diesel długo się nagrzewa i to jest dla mnie jakby zrozumiałe - taki urok diesla, ale martwi mnie to że zaraz jak włączę ogrzewanie po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury owa temperatura spada. Jeśli sądzicie że to może być wina termostatu to najprawdopodobniej go wymienię na nowy tylko napiszcie proszę jakie polecacie bo tego co mam teraz kupiłem w sklepie za rogiem i nie był najdroższy więc i pewnie najlepszy.

A swoją drogą kolego 0x4B25A czy silniki 1,9TDi AVF mają taką nagrzewnicę elektryczną płynu chłodniczego o jakiej mowa w temacie jaki mi podałeś? Jeśli tak to gdzie jej szukać i jak ona działa bo to może ona u mnie szwankuje jeśli oczywiście ją mam.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 gru 2012, 12:25

Frącek pisze:Jeśli tak to gdzie jej szukać
O to proponuję zapytać w temacie, który Ci podałem <okok> Nie czuję się 'na siłach', aby odpowiedzieć kompetentnie na Twoje pytanie...

robert02803
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 cze 2011, 22:16
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: robert02803 » 14 gru 2012, 17:53

[quote="Frącek"]Ja rozumiem, że diesel długo się nagrzewa i to jest dla mnie jakby zrozumiałe - taki urok diesla, ale martwi mnie to że zaraz jak włączę ogrzewanie po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury owa temperatura spada. Jeśli sądzicie że to może być wina termostatu to najprawdopodobniej go wymienię na nowy tylko napiszcie proszę jakie polecacie bo tego co mam teraz kupiłem w sklepie za rogiem i nie był najdroższy więc i pewnie najlepszy.

U mnie w samochodzie jest dokładnie tak samo jak u ciebie,a termostat mam sprawny bo trzyma 90 stopni.
Jak jadę z wyłączonym ogrzewaniem ,a temp. silnika dobije do 90stopni i włączę "auto+econ"to temp silnika spada dopóki temp. w środku samochodu nie wzrośnie,a wiatrak nie zmniejszy swoich obrotów.To jest całkowicie normalne.Przecież nagrzewnica to nic innego jak chłodnica płynu w małym obiegu silnika.
Na krótkich odcinkach nie używam "auto+econ" tylko ręcznie steruję nawiewem np. ja mam ustawione 23 stopnie i dwie,trzy kreski prędkości wiatraka.
Termostat możesz jeszcze sprawdzić w następujący sposób:rozgrzać silnik do temp.właściwej dla danego silnika(u mnie to 90stopni) i puścić autko z jakiejś góry na "luza". Jak temp.zacznie spadać to termostat do wymiany.

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 14 gru 2012, 18:39

U mnie jest tak samo jak u ciebie i jest to norma.

Jak nastawisz Auto i nie włączysz ECON to auto szybciej się nagrzeje.

Frącek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 cze 2012, 22:46
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Frącek » 16 gru 2012, 12:03

W sumie to funkcji auto nie używam zimą ze względu na konieczność włączenia nadmuchu na szybę przednią :)
Co do szybszego nagrzewania auta bez funkcji ECON to napiszcie dlaczego miałoby się szybciej nagrzewać bo to ciekawe.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 16 gru 2012, 20:28

jak masz właczone econ = wali z nagrzewnicy
wyłączone econ = wali z klimatyzacji

Frącek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 cze 2012, 22:46
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Frącek » 17 gru 2012, 21:50

Wiem, że może zadam głupie pytanie, ale skąd w takim razie bierze się ciepło w klimie jak nie z nagrzewnicy bo do tej pory tak właśnie sądziłem.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 17 gru 2012, 22:37

Ciepło się nie bierze z kimy tylko z elektrycznej nagrzewnicy, coś w rodzaju farelki.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 17 gru 2012, 23:02

może palnę głupotę ale cóż, człowiek uczy się na błędach, u mnie też jest tak że w zimie jest ciężko nagrzać silnik i przez jakiś czas muszę jechać bez ogrzewania a potem jak się nagrzeje i będę sobie grzał środek a jazda będzie np po mieście to temperatura zacznie iść mi w dół ale zdaje mi się że to jest normalne i nic z tym nie robię, a dlatego myślę że to normalne bo płyn w tej chłodniczce (nagrzewnicy) krąży cały czas no a jak włączymy ogrzewanie to to zimne powietrze które zostaje zassane z zewnątrz i przechodzi przez nagrzewnicę w pewnym stopniu ją schładza co powoduje spadkiem temperatury na silniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja