Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Napis FUSE,Skaczące Napięcie,Jaskrawe wskaźniki Temp.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Marian Largo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Napis FUSE,Skaczące Napięcie,Jaskrawe wskaźniki Temp.

Post autor: Marian Largo » 13 gru 2012, 21:23

Koledzy,mam taki problem-Czasem jak jadę na wyświetlaczu zamiast przebiegu pojawia się napis,,FUSE"
Wyczytałem że z Angielskiego oznacza to bezpiecznik..Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie są wporządku..
Kolejnym problemem jest że razem z tym napisem FUSE lub czasem osobno święcą bardzo jasno wskaźniki od ustawienia temperatury,Chwile swiecą bardzo jasno,później normalnie,za chwilę znowu jasno..
Kolejnym problemem który dziś się pojawił jest skaczące napięcie.
Dziś jak jechałem spadło Do Zera,później wskoczyło na ok 8... zaraz na 13.. potem spadło do 12.
Czytałem że może to być alternator,Regulator napięcia(wbudowany w alternator) ewentualnie szczotki.
Audiczka odpala bez problemu
Za Tydzień w piątek wybieram się w trasę i nie chciał bym po drodze mieć niespodzianek
Czy ktoś może miał podobne problemy?może coś doradzić?Ale wskazać gdzie może być problem.
Mam autko prawie 3lata i nigdy takich problemów nie miałem :(

maridym27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:42
Lokalizacja: opolskie

Post autor: maridym27 » 24 gru 2012, 11:49

Najpierw sprawdź ładowanie - ten alternator a jak nie to możne licznik (zimne luty) Potrafią się dziać cuda wtedy z licznikiem

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 gru 2012, 23:11

Kolego Marian Largo na TYM i TYM forum użytkownicy wskazują, że problem może tkwić w bezpieczniku nr 14 i 15. Sprawdź w jakim jest stanie, ewentualnie go wymień i zobacz czy problem został rozwiązany.

Ponadto w miarę możliwości sprawdź jakie jest rzeczywiste napięcie ładowania alternatora.

Awatar użytkownika
peps78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 05 gru 2011, 19:20
Lokalizacja: Lędziny/Śląsk

Post autor: peps78 » 30 gru 2012, 13:45

Witam, mam podobny problem z wskaźnikiem ładowania z tym że jak rano jest zimno to ładowanie pokazuje prawidłowo w miarę zagrzewania silnika zaczyna spadać na mniej więcej 13V czasami prawie do 12.Bezpieczniki 14 i 15 wymieniłem ale nic to nie pomogło.Co może być przyczyną spadania ładowania gdy silnik dostaje temperatury.Jak mierzyłem napięcie przed wymianą bezpieczników pokazywało 13,90V akumulator przed odpaleniem był słaby i po włączeniu zapłonu pokazywał na wskaźniku około 10V pomimo tego auto odpaliło bez żadnego problemu.
Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić wszystko z miernikiem wskaźnik na liczniku o grubość wskaźnika powyżej 14V na mierniku 14,10V jak sie silnik zagrzał do 70 stopni wskaźnik pokazywał trochę ponad 13V a na mierniku 13,75V czyli wygląda na to że wskazania są prawidłowe.Akumulator 60Ah 600A na alternatorze duże oznaczenie 120 niestety nie jestem wstanie odczytać całej tabliczki z alternatora ale wygląda na to że alternator jest 120A zamiast seryjnego 70A.
Czy te wariowanie ładowania może być spowodowane uwalonym akumulatorem? dzieje sie już tak z jakieś 3 miesiące i wszystko jest bez zmian znaczy nic się nie pogarsza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga