[ AJK 2.7 230 KM] Branie oleju-czy to koniec turbiny czy moz
[ AJK 2.7 230 KM] Branie oleju-czy to koniec turbiny czy moz
Witam
Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem na który nie mogę znaleźć odpowiedzi. z uwagi na rzadkość mojego silnika postów na ten temat nie ma zbyt wiele.Ale do rzeczy.Od jakiegoś czasu obserwuje zwiększenie zużycia oleju ok 1l na 1000. Wcześniej na 15 tyś 2 litry.Zaobserwowałem także dziwy zapach spalin podobny do zapachu palonej gumy.Zapach ten nie jest znanym mi z innych pojazdów zapachem spalonego oleju.Auto nie dymi.Rok temu w zimę zamarzała mi odma wtedy olej lał sie przez wydech a auto dymiło jak parowóz i zapach był podobny.Niedawno wymieniłem olej na castrol edge 5w40 i właściwie moje obserwacje zaczęły sie od tego momentu.
Błędów w kompie nie ma auto jeździ ok.Mam nadzieje ze to nie turbiny.Może to odpowietrzanie silnika latem łatałem je trochę nie mam pewności co do eżektora właściwie jest drożny tylko nie wiem czy z tego małego króćca powinno być przejście do strony serwa.Z rur przed Ic za turbo zlałem ok łyżki oleju ale taki było tez wcześniej
Może mi ktoś poradzić jak zdiagnozować co może być przyczyna?
.
Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem na który nie mogę znaleźć odpowiedzi. z uwagi na rzadkość mojego silnika postów na ten temat nie ma zbyt wiele.Ale do rzeczy.Od jakiegoś czasu obserwuje zwiększenie zużycia oleju ok 1l na 1000. Wcześniej na 15 tyś 2 litry.Zaobserwowałem także dziwy zapach spalin podobny do zapachu palonej gumy.Zapach ten nie jest znanym mi z innych pojazdów zapachem spalonego oleju.Auto nie dymi.Rok temu w zimę zamarzała mi odma wtedy olej lał sie przez wydech a auto dymiło jak parowóz i zapach był podobny.Niedawno wymieniłem olej na castrol edge 5w40 i właściwie moje obserwacje zaczęły sie od tego momentu.
Błędów w kompie nie ma auto jeździ ok.Mam nadzieje ze to nie turbiny.Może to odpowietrzanie silnika latem łatałem je trochę nie mam pewności co do eżektora właściwie jest drożny tylko nie wiem czy z tego małego króćca powinno być przejście do strony serwa.Z rur przed Ic za turbo zlałem ok łyżki oleju ale taki było tez wcześniej
Może mi ktoś poradzić jak zdiagnozować co może być przyczyna?
.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 12:37 przez piotrasz3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
lotos przewyższa castrola parametrami, castrol to jest marka a nie olej.piotrasz3 pisze:nawet na lotos
Czy nie ma wycieku z okolic filtra oleju? W przypadku gdy zawory regulacyjne ciśnienia oleju na głowicach się zawieszą może rozsadzać filtr oleju.
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
Wycieków nie ma wczoraj wchodziłem pod spód auta i nic niepokojącego nie widziałem ÂŻadnych świeżych śladów oleju.Wcześniej leciało mi z pod pokryw zaworów znaki na asfalcie wtedy zostawały ale nawet w tym okresie tyle oleju nie znikało.
Jak pisałem wcześniej w zeszłą zimę miałem jednorazowa akcje gdzie (podejrzewałem odmę)po przejechaniu ok 5 kilometrów wywaliło mi 2 litry oleju.
Ale od tamtego czasu był spokój.A tak nawiasem to jaki olej polecacie do tego motoru?
Jak pisałem wcześniej w zeszłą zimę miałem jednorazowa akcje gdzie (podejrzewałem odmę)po przejechaniu ok 5 kilometrów wywaliło mi 2 litry oleju.
Ale od tamtego czasu był spokój.A tak nawiasem to jaki olej polecacie do tego motoru?
Tematy olejowe proponuję poruszać w: all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htmpiotrasz3 pisze:A tak nawiasem to jaki olej polecacie do tego motoru?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
masakra, śmiac mi się chce jak czytam takie brednie,
Zmień olej to zużycie spadnie
Nic głupszego nie przyszlo Wam do głowy?
piotrasz3, Temat jaki masz to temat rzeka,
te silniki ciekną na potęgę i to jest walka z wiatrakami,
jedno uszczelnisz to z drugiej strony poleci,
ale tak na poważnie, to musisz oddać auto do dobrego speca który dokładnie przeglądnie silnik, zdjęcie przodu moze byc konieczne a napewno sporo pomocne.
Napewno nie będzie to tanie ale jak chcesz mieć szczelny silnik to trzeba sie poświęcić.
niestety jest to wymagający motor i ma swoje kaprysy.
Zmień olej to zużycie spadnie

Nic głupszego nie przyszlo Wam do głowy?
piotrasz3, Temat jaki masz to temat rzeka,
te silniki ciekną na potęgę i to jest walka z wiatrakami,
jedno uszczelnisz to z drugiej strony poleci,
ale tak na poważnie, to musisz oddać auto do dobrego speca który dokładnie przeglądnie silnik, zdjęcie przodu moze byc konieczne a napewno sporo pomocne.
Napewno nie będzie to tanie ale jak chcesz mieć szczelny silnik to trzeba sie poświęcić.
niestety jest to wymagający motor i ma swoje kaprysy.
Podczas wymiany rozrządu wszystko było uszczelnione wycieków brak.Sorry ale nie chodzi o uszczelnianie.Zanim oddam auto do mechaników chce poznać wasze rady.Na pewno to nie wycieki ani kiepski olej ani uszczelniacze czy pierścienie.Nie wiem jak sprawdzic dolot i odmę mam nadzieje ze to jakas błachostka .Nisetety mogą to równiez być turbiny .Sami doskonale wiecie z trudno o dobrego diagnoste do tego silnika na ogół to wymieniacze(wymieńmy turbiny a moze pomoże) .Wiec proszę podpowiedzcie mi co może byc przyczyna .'Gumowy" zapach spalin moze wskazywać na rozszczelnienie ciepłej strony turba olej trafia do wydechu ale zbyt niska temperatura powoduje jego niedopalenie Tylko dlaczego nie dymi
Jednocześnie z wymiana oleju zbiegło się ochłodzenie.Nauczony doświadczeniem z zeszłej zimy zacząłem myśleć właśnie o odmie.Ale nadal nie potrafię sobie wytłumaczyć w jaki sposób olej znajdował sie w wydechu i jak to masie do zamarzniętej odmy.Może to nie była odma.Może mi ktoś objaśnić jak to mogło przebiegnąć.Tak teraz myślę że czsowo zapchał się kanał powrotny z turbiny i cały olej wtłaczało do wydechu .Byc może teraz jest podobnie tylko w małej skali?
Jak dobrze pójdzie po niedzieli będę miał kamere endoskopowa obejrzę turbiny od zimnej strony i ew mam dojście do katalizatora
Zobaczymy co tam widać
Jak dobrze pójdzie po niedzieli będę miał kamere endoskopowa obejrzę turbiny od zimnej strony i ew mam dojście do katalizatora
Zobaczymy co tam widać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
piotrasz3, jak masz zamarzniętą odmę to w silniku tworzy się podciśnienie które nie zostaje przekazane do rury Y,w takiej sytuacji ciśnienie próbuje wyjść z silnika przez najsłabsze punkty,uszczelki pokryw zaworów,zimeringi i uszczelnienia labiryntowe w turbinach-stąd olej w wydechu.Prosty sposób na sprawdzenie odmy,odpal silnik i po chwili odkręć korek wlewu oleju ,jak usłyszysz jak powietrze uchodzi(taki dzwięk jak w przebitej oponie)to znaczy że w silniku zbiera się ciśnienie i masz zapchaną odmę.
340KM i 500NM 

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Na fotce 4 widać na krawędzi odkształcenie.Dodając wszystkie obserwacje do kupy myślę że ubytek oleju jest spowodowany turbiną.W rezultacie nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie-czy normalnym jest ze w rurze Y ślady oleju .(Sięgają one prawie do prze pływki-rura karbowana) normalnie drobiny z układu odpowietrzania mogą tam być ale za wejściem do rury y odmy.
Wyjecie turbin celem sprawdzenia to spory koszt wiec na razie szukam innych sposobów sprawdzenia ich stanu.
Wyjecie turbin celem sprawdzenia to spory koszt wiec na razie szukam innych sposobów sprawdzenia ich stanu.