[1.8T AWT 150KM] Błąd 16395 + kontrolka ciśnienia oleju
[1.8T AWT 150KM] Błąd 16395 + kontrolka ciśnienia oleju
Witam
Bardzo dziwny przypadek... postawiłem samochód do warsztatu na wymiane uszczelki pokrywy zaworów (mały wyciek) plus zmiane oleju i gdy wracalem do domu dałem ognia i zapaliła sie kotrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu oleju było OK i znow mocno dałem w pedał i ta sama sytuacja... gdy rano chcialem odpalic auto słychac łańcuch:
http://patrz.pl/filmy/1-8t
-silnik był igła(palił OK,chodził cicho i równo,na zimnym zadnych klekotów)
-nie bylem przy nalewaniu oleju a dałem banke mobila 5w50 i domyslam sie ,ze mogli zalac 10w40...
-dziwna sytuacja aby cisnienie male bylo przy 5000/6000rmp tylko a na wolnych obrotach OK
-domyslam sie ,ze tez moze byc zatkany smok oleju i temu dzis dalem na pomiar cisnienia oleju (moze szlam lub cos przytkał smok)
moze ktos ma pomysły czy ten błąd ma cos wspolnego?
pozdrawiam
Bardzo dziwny przypadek... postawiłem samochód do warsztatu na wymiane uszczelki pokrywy zaworów (mały wyciek) plus zmiane oleju i gdy wracalem do domu dałem ognia i zapaliła sie kotrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu oleju było OK i znow mocno dałem w pedał i ta sama sytuacja... gdy rano chcialem odpalic auto słychac łańcuch:
http://patrz.pl/filmy/1-8t
-silnik był igła(palił OK,chodził cicho i równo,na zimnym zadnych klekotów)
-nie bylem przy nalewaniu oleju a dałem banke mobila 5w50 i domyslam sie ,ze mogli zalac 10w40...
-dziwna sytuacja aby cisnienie male bylo przy 5000/6000rmp tylko a na wolnych obrotach OK
-domyslam sie ,ze tez moze byc zatkany smok oleju i temu dzis dalem na pomiar cisnienia oleju (moze szlam lub cos przytkał smok)
moze ktos ma pomysły czy ten błąd ma cos wspolnego?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 12:33 przez Dagoth, łącznie zmieniany 1 raz.
wczesniej nie wiem jaki był... ale jak kupiłem auto w sierpniu załalem Mobil 5w50 i filtr knechta OC470 i było wszystko OK... tak walsnie mysle ,ze to moze byc przez środki czyszczace w oleju :P szlam zalepił smok i napinacz hydrauliczny nie ma takiego cisnienia aby dobrze dzialał
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możesz odkręcić zawór sterowania i spojrzeć do środka, mało prawdopodobne, tam jest na wejściu siteczko, nie pozwoli dostać się syfom do środka, ale może jest całe zalepioneDagoth pisze:wczesniej nie wiem jaki był... ale jak kupiłem auto w sierpniu załalem Mobil 5w50 i filtr knechta OC470 i było wszystko OK... tak walsnie mysle ,ze to moze byc przez środki czyszczace w oleju :P szlam zalepił smok i napinacz hydrauliczny nie ma takiego cisnienia aby dobrze dzialał
Jak nie płukanka silnika i nowy olej i porządny filtr (Knecht, Hengst)
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 10:14 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
imm3 pisze:Kolego a gdzie jest ten zawór sterujący?
Z tyłu za głowicą od strony grodzi silnikowej, taki mały walec, dochodzi do niego kabelek, wtyczka dwupinowa.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 22:14 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
wez kolego zrob tak zaaplikuj cos do czyszczenia silnika zalej nowy olej i zobacz co bedzie , do czyszczenia silnika ten flausz Ci przeczysci smoka ,( czasami jest tak ze trzeba mechanicznie czyscic ) nowy olej jak dasz masz pewnosc ze gestosc bedzie ta , jak bedzie nadal sie zapalala kontrolka to pompa siada oleju ,
moja diagnoza to zly olej lub akurat w tym samym czasie odezwal sie smok albo pompa ale ja w przypadki nie wierze
moja diagnoza to zly olej lub akurat w tym samym czasie odezwal sie smok albo pompa ale ja w przypadki nie wierze
ANIMAL
no wlasnie... dziwne ,ze na swierzym oleju to sie stało... dzis dzwoniłem i 2bary ma na wolnych a ponad 4 na wiekszych obrotach... wiec to nie pompa hmmm
moze cos przytakalo napinacz hydrauliczny bo on jak dobrze pamietam jest sterowany cisnieniem oleju tak? i temu ten dzwiek łańcucha? jak zdejmowalem pokrywe to łancuch ani drgnie zero luzu i nie jest wyszlifowana pokrywa zaworów...
troche dziwne to
moze cos przytakalo napinacz hydrauliczny bo on jak dobrze pamietam jest sterowany cisnieniem oleju tak? i temu ten dzwiek łańcucha? jak zdejmowalem pokrywe to łancuch ani drgnie zero luzu i nie jest wyszlifowana pokrywa zaworów...
troche dziwne to
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może być coś z samym sterowaniem zaworu, nie wpuszcza olejuDagoth pisze:no wlasnie... dziwne ,ze na swierzym oleju to sie stało... dzis dzwoniłem i 2bary ma na wolnych a ponad 4 na wiekszych obrotach... wiec to nie pompa hmmm
moze cos przytakalo napinacz hydrauliczny bo on jak dobrze pamietam jest sterowany cisnieniem oleju tak? i temu ten dzwiek łańcucha? jak zdejmowalem pokrywe to łancuch ani drgnie zero luzu i nie jest wyszlifowana pokrywa zaworów...
troche dziwne to
Jest test elementów wykonawczych, wykonuje się go na wyłączonym silniku, kluczyk w pozycji zapłon, sprawdź czy zawór sterowania przepływem oleju w napinaczu pracuje.
Napinacz jest sterowany zaworem, który wpuszcza lub zamyka drogę napływającemu olejowi, dlatego też ważne jest przestrzeganie specyfikacji olejowej dla silnika.
http://liqui-moly.lubricantadvisor.com/ ... 87c3eea6a9
Najlepiej będzie założyć manometr i polatać z nim trochę mając go cały czas na oku, dogrzać silnik i dać mu parę razy w palnik, jak zaświeci ciśnieniem, szybko patrzeć co się dzieje na manometrze.
No moze zleje ten "nowy olej" plus flusch liqui moly i zaleje nowy olej 5w50 mobila... no chyba ze znacie lepsza oliwe...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
dokładnie kolego...
A problem sam sie rozwiazał... mechanik posmigal pol dnia moim samochodem ,katowal troche i wszystko jest OK. Stwierdził ,ze przy zmianie uszczelki pod pokrywą mogło cos wpasc i przytkac jakis kanał lub napinacz łańcucha :P
to cos pewnie na dnie misy lezy i czeka az spłynie przy nastepnej wymianie :P
wiec problem rozwiazany i dziekuje za pomoc
A problem sam sie rozwiazał... mechanik posmigal pol dnia moim samochodem ,katowal troche i wszystko jest OK. Stwierdził ,ze przy zmianie uszczelki pod pokrywą mogło cos wpasc i przytkac jakis kanał lub napinacz łańcucha :P
to cos pewnie na dnie misy lezy i czeka az spłynie przy nastepnej wymianie :P
wiec problem rozwiazany i dziekuje za pomoc
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga