Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8T AWT 150KM] Błąd 16395 + kontrolka ciśnienia oleju

Silniki benzynowe
Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

[1.8T AWT 150KM] Błąd 16395 + kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: Dagoth » 07 lis 2012, 12:11

Witam
Bardzo dziwny przypadek... postawiłem samochód do warsztatu na wymiane uszczelki pokrywy zaworów (mały wyciek) plus zmiane oleju i gdy wracalem do domu dałem ognia i zapaliła sie kotrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu oleju było OK i znow mocno dałem w pedał i ta sama sytuacja... gdy rano chcialem odpalic auto słychac łańcuch:
http://patrz.pl/filmy/1-8t

-silnik był igła(palił OK,chodził cicho i równo,na zimnym zadnych klekotów)
-nie bylem przy nalewaniu oleju a dałem banke mobila 5w50 i domyslam sie ,ze mogli zalac 10w40...
-dziwna sytuacja aby cisnienie male bylo przy 5000/6000rmp tylko a na wolnych obrotach OK
-domyslam sie ,ze tez moze byc zatkany smok oleju i temu dzis dalem na pomiar cisnienia oleju (moze szlam lub cos przytkał smok)
moze ktos ma pomysły czy ten błąd ma cos wspolnego?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 12:33 przez Dagoth, łącznie zmieniany 1 raz.

imm3

Post autor: imm3 » 07 lis 2012, 16:29

A wcześniej jaki olej był też 5w50?

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 07 lis 2012, 16:50

wczesniej nie wiem jaki był... ale jak kupiłem auto w sierpniu załalem Mobil 5w50 i filtr knechta OC470 i było wszystko OK... tak walsnie mysle ,ze to moze byc przez środki czyszczace w oleju :P szlam zalepił smok i napinacz hydrauliczny nie ma takiego cisnienia aby dobrze dzialał
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 16:58

Dagoth pisze:wczesniej nie wiem jaki był... ale jak kupiłem auto w sierpniu załalem Mobil 5w50 i filtr knechta OC470 i było wszystko OK... tak walsnie mysle ,ze to moze byc przez środki czyszczace w oleju :P szlam zalepił smok i napinacz hydrauliczny nie ma takiego cisnienia aby dobrze dzialał
Możesz odkręcić zawór sterowania i spojrzeć do środka, mało prawdopodobne, tam jest na wejściu siteczko, nie pozwoli dostać się syfom do środka, ale może jest całe zalepione :(
Jak nie płukanka silnika i nowy olej i porządny filtr (Knecht, Hengst)
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 10:14 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

imm3

Post autor: imm3 » 07 lis 2012, 18:14

Kolego a gdzie jest ten zawór sterujący?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 19:03

imm3 pisze:Kolego a gdzie jest ten zawór sterujący?

Z tyłu za głowicą od strony grodzi silnikowej, taki mały walec, dochodzi do niego kabelek, wtyczka dwupinowa.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 22:14 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

imm3

Post autor: imm3 » 07 lis 2012, 20:01

Dagoth, myślę że przyczyną jest też sam olej a dokładniej jego gęstość.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 08 lis 2012, 09:39

wez kolego zrob tak zaaplikuj cos do czyszczenia silnika zalej nowy olej i zobacz co bedzie , do czyszczenia silnika ten flausz Ci przeczysci smoka ,( czasami jest tak ze trzeba mechanicznie czyscic ) nowy olej jak dasz masz pewnosc ze gestosc bedzie ta , jak bedzie nadal sie zapalala kontrolka to pompa siada oleju ,
moja diagnoza to zly olej lub akurat w tym samym czasie odezwal sie smok albo pompa ale ja w przypadki nie wierze
ANIMAL

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 08 lis 2012, 10:05

no wlasnie... dziwne ,ze na swierzym oleju to sie stało... dzis dzwoniłem i 2bary ma na wolnych a ponad 4 na wiekszych obrotach... wiec to nie pompa hmmm
moze cos przytakalo napinacz hydrauliczny bo on jak dobrze pamietam jest sterowany cisnieniem oleju tak? i temu ten dzwiek łańcucha? jak zdejmowalem pokrywe to łancuch ani drgnie zero luzu i nie jest wyszlifowana pokrywa zaworów...

troche dziwne to
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 lis 2012, 10:23

Dagoth pisze:no wlasnie... dziwne ,ze na swierzym oleju to sie stało... dzis dzwoniłem i 2bary ma na wolnych a ponad 4 na wiekszych obrotach... wiec to nie pompa hmmm
moze cos przytakalo napinacz hydrauliczny bo on jak dobrze pamietam jest sterowany cisnieniem oleju tak? i temu ten dzwiek łańcucha? jak zdejmowalem pokrywe to łancuch ani drgnie zero luzu i nie jest wyszlifowana pokrywa zaworów...

troche dziwne to
Może być coś z samym sterowaniem zaworu, nie wpuszcza oleju :(
Jest test elementów wykonawczych, wykonuje się go na wyłączonym silniku, kluczyk w pozycji zapłon, sprawdź czy zawór sterowania przepływem oleju w napinaczu pracuje.
Napinacz jest sterowany zaworem, który wpuszcza lub zamyka drogę napływającemu olejowi, dlatego też ważne jest przestrzeganie specyfikacji olejowej dla silnika.

http://liqui-moly.lubricantadvisor.com/ ... 87c3eea6a9

Najlepiej będzie założyć manometr i polatać z nim trochę mając go cały czas na oku, dogrzać silnik i dać mu parę razy w palnik, jak zaświeci ciśnieniem, szybko patrzeć co się dzieje na manometrze.

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 08 lis 2012, 12:03

No moze zleje ten "nowy olej" plus flusch liqui moly i zaleje nowy olej 5w50 mobila... no chyba ze znacie lepsza oliwe...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 lis 2012, 12:09

Dagoth pisze:No moze zleje ten "nowy olej" plus flusch liqui moly i zaleje nowy olej 5w50 mobila... no chyba ze znacie lepsza oliwe...
Tak, masz linka z doborem oleju LM.

imm3

Post autor: imm3 » 08 lis 2012, 17:31

Zimny motor:
-wolne obroty najlepiej 4-5bar
-przy 3k Rpm najlepiej 5-7bar

ciepły motor:
-wolne obroty najlepiej 1.5-2bar
-przy 3k Rpm 4-5bar

Mocno rozgrzany:
-wolne obroty 1.0-1.5bar
-przy 3k Rpm 3-4bar


Znalazłem takie informacje co do ciśnienia oleju, czy takie powinny być w naszym silniku?

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 08 lis 2012, 22:34

dokładnie kolego...

A problem sam sie rozwiazał... mechanik posmigal pol dnia moim samochodem ,katowal troche i wszystko jest OK. Stwierdził ,ze przy zmianie uszczelki pod pokrywą mogło cos wpasc i przytkac jakis kanał lub napinacz łańcucha :P

to cos pewnie na dnie misy lezy i czeka az spłynie przy nastepnej wymianie :P

wiec problem rozwiazany i dziekuje za pomoc
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 09 lis 2012, 15:28

Dagoth pisze:
Stwierdził ,ze przy zmianie uszczelki pod pokrywą mogło cos wpasc i przytkac jakis kanał lub napinacz łańcucha :P
ja bym auta tam juz nie dawal

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga