Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANB 1.8 150 KM] Czy w którymś 1.8T nie było dwumasowego ko

Silniki benzynowe
krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

[ ANB 1.8 150 KM] Czy w którymś 1.8T nie było dwumasowego ko

Post autor: krzysio82 » 06 paź 2012, 17:32

Witajcie
Poszukuje właśnie audi A6 z silnikiem 1.8T i trochę się załamałem jak ktoś powiedział mi, że każdy egzemplarz ma dwumasę. Czy to jest prawda? Interesuje mnie wersja 150KM najlepiej po liftingu, ale jeśli w przedliftach nie ma dwumasy zacznę szukać przedlifta. Z góry dzięki za pomoc.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 paź 2012, 18:36

Chyba tylko 1,8 bez turbo 125KM były bez koła dwu masowego, więc będziesz musiał zmienić priorytety. Ale poczekajmy na inne wypowiedzi.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 06 paź 2012, 19:35

To trochę źle, ciekaw jestem czy w razie padu takiej dwumasy można ją zastąpić zwykłym kołem jednomasowym i ewentualnie od czego takie koło pasuje (może od 1.9 tdi ahu?)

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 06 paź 2012, 21:21

No w moim nie ma.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 06 paź 2012, 21:28

mario1278 pisze:No w moim nie ma.
czyli trzeba szukać przedlifta z silnikiem AEB, tylko będzie mi brakowało tgo fajnego ekranu między zegarami bo chyba tylko w poliftach był, prawda?

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 07 paź 2012, 08:33

Komputer pokładowy był również przed liftem ,chodzi tylko o wersie wyposażenia.

[ Dodano: 2012-10-07, 08:34 ]
Ja na przykład mam u siebie .

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 paź 2012, 12:08

A czego się tak boisz? Padnie, założysz sztywne koło i po sprawie. Spoją drogą to nie jest część, która psuje się po kilkuset km i mało się słyszy, żeby cały czas narzekał na dwumasy... Wyluzuj. Kup taki samochód jaki ci się podoba, bo jeśli będziesz obawiał się każdej awarii to popatrz jeszcze na turbinę, przepływkę, N75 i wiele innych dupereli z osprzętu, które mogą się podczas eksploatacji posypać.

MBiały
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 wrz 2012, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MBiały » 07 paź 2012, 22:21

Witam klubowiczow, jestem tu nowy i rowniez planuje w niedlugim czasie kupic A6 1.8T, dolacze sie do tematu ponieważ
mam podobne rozterki co do lift/przed lift, czyli reasumujac przed liftem do 2000 roku nie bylo dwumasy? czy kupujac polifcie i majac uszkodzona dwumase bez problemu mozna zmienic na sztywne?(slyszalem od dlugiego stazem mechanika ze w vw robiac dwumase na sztywne jest to bardzo niekomfortowe) czy w A6 tego problemu nie ma? i jeszcze ostatnie pytanie na ktore nie dostalem kompletnej odpowiedzi szukajac po forach, czy silnik przed liftem a po lifcie 1.8t jakos znaczoco sie roznil? chyba zawieszenie bylo poprawione na bardziej wytrzymale(jezeli sie myle prosze mnie poprawic) bede wdzieczny za odpowiedzenie na nurtujace mnie pytania i mam nadzieje ze niedlugo gdy odloze troche grosza i sprzedam obecne auto dolacze do grona posiadaczy A szóstek, Pozdrawiam i jeszcze raz WITAM :)

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 08 paź 2012, 00:10

Zawieszenioe zostało zmienione, to fakt. Mówił mi mechanik o tym niedawno. Zwrotnica nie jest stalowa, tylko aluminiowa. Lepszy komfort, większe ryzyko rozpieprzenia przy wymianie czegokolwiek ;p
Ja mam AEB z 97 roku i MAM dwumasę. Zabieram się do wymiany sprzęgła i ponoć nie muszę martwić się dwumasą, bo ona nie pada tak jak w dieselach i zazwyczaj nie trzeba jej wymieniać.
Generalnei tak jak koledzy piszą. Kupujcie samochód taki, jaki się podoba. Jak macie się martwić takimi rzeczami, to wcale lepiej nie kupować. Bo przegub trzeba będzie wymienić. Bo n75. Bo turbona. Bo rozrząd. Bo paliwo;p Aby tylko wyjątkowo awaryjnych skarbonek nie kupować typu 2.5TDI.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 31 paź 2012, 21:21

Rozważam jeszcze motor 2.4 ale nie wiem ile tam siedzi sond lambda, gdyby tylko dwie to ok, jak 4 to sobie odpuszczam.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2682
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 31 paź 2012, 21:50

Nie ma co się bać z 2masowym kołem w benzynie.
Miałem 1.8T Passat B5 150KM, 1996r, AEB kilka lat. Bez problemu.
Teraz mam 1.8T A6 C5 180KM, 1998r, AJL. Nie ma takiej możliwości z problemem.
krzysio82 pisze:Rozważam jeszcze motor 2.4 ale nie wiem ile tam siedzi sond lambda, gdyby tylko dwie to ok, jak 4 to sobie odpuszczam.
2.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 lis 2012, 00:25

krzysio82 pisze:jak 4 to sobie odpuszczam.
A co ty się tak tych sond boisz?

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 01 lis 2012, 07:38

metyoo pisze:
krzysio82 pisze:jak 4 to sobie odpuszczam.
A co ty się tak tych sond boisz?
Bo to nie są tanie elementy a podlegają okresowemu zużyciu. Mam sond z wymian z ostatniego roku z 10 sztuk więc im mniej ich w moim aucie tym lepiej, a dwie to niezbędne minimum a dla mnie maximum.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 06 lis 2012, 12:31

zapytam tak z ciekawości to tylko 1,8 zwykłe bez turbo nie ma koła dwumasowego? reszta ma? a czy objaw to szarpanie czy raczej zgrzyty? bo ja mam czasami tak, że zrobie kangurka jak ruszam lub zmieniam z 1 na 2 i zadko z 2 na 3. Znajomy w golfie ma zgrzytającą dwumase. a zastepujac jak jednomasowym kolem mamy poprostu auto troche bardziej szarpiace?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Smaqosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:22
Lokalizacja: Podlsakie

Post autor: Smaqosz » 25 kwie 2013, 12:21

HattoriHonza pisze:Aby tylko wyjątkowo awaryjnych skarbonek nie kupować typu 2.5TDI.
Nie jestem znawcą tych silników,ale z tego co czytałem i słyszałem od mechaników to nie do końca jest tak jak mówisz. One są wadliwe,ale na własne życzenie użytkowników,bo przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać jakąś część, która z reguły nie jest wymieniane i przez to właśnie ulega potem silnik awarii i staje się kosztowny. Znałem kilka osób, które miało ten silnik i sobie bardzo chwaliło zero problemu. Sprawdza się powiedzenie " jak dbasz tak masz" i to się tyczy wszystkiego :] .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga