Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] turbina nie chodzi, buczenie na biegu, tem

Silniki wysokoprężne
audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

[ AKN 2.5 150 KM] turbina nie chodzi, buczenie na biegu, tem

Post autor: audi71 » 18 sie 2012, 23:32

Witam wszystkich Klubowiczów,

Borykam się z kilkoma problemami w a6-tce.

1. Pierwszym z nich jest kondycja silnika, jeździ jakby mu ktoś wykręcił turbo, nie ma kopa kompletnie, do setki ok. 22-25 sek. Po podpięciu pod VAG, błędów w silniku 0 (było kilka ale to sporadyczne na zamki i inne pierdoły). Na blokach pomiarowych turbo zaczyna coś lekko wstawać przy ponad 3,5tys obrotów (lecz actual intake pressure nie poszło wyżej jak 1300mbar). Intercooler szczelny (skorzystałem z przeczytanego sposobu z kompresorem, przy okazji sprawdziłem też rurki, jest szczelnie), sparciały przewód do kolektora ssącego wymieniłem (tam jest taka jakby dźwigienka, niestety nie mogłem znaleźć schematu AKN-a i nie mam pojęcia co to). Do tego auto kopci przy ruszaniu (z tego co wyczytałem to chyba turbo olej przepala). Jak konkretnie sprawdzić czy turbo padło czy to jakieś wężyki czy gruszka ?

2. Przy hamowaniu silnikiem na biegu, im wyższa prędkość tym buczenie większe, przy wrzuceniu sprzęgła czy zmianie na luz, odgłos momentalnie ustaje. Czy to może być łożysko w skrzyni ?

3. Wentylatory praktycznie chodzą non stop, przez co jak wywnioskowałem, silnik nie nagrzewa się. Temp oleju nie przekracza 70 stopni a temp płynu nie przekracza 67 stopni.

Jak pisałem wcześniej, nie ma żadnych błędów na vagu. Byłbym dozgonnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, nakierowanie chodź w jednym z problemów.

pozdrawiam serdecznie,
audi71

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 10:01

@1 mozesz sprawdzic luz na wirniku odkrecajac dolot...
wtedy sprawdzasz czy wirnik sie w ogole rusza ( czy ma luzy itp. )
Wyglada na uszkodzenie turbo...

@2 obstawiam, ze cos ze sprzeglem :P...moze docisk ?

@3 a w vagu jaka masz temp ? taka sama ? moze termostat ?

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 19 sie 2012, 11:09

michok pisze:@3 a w vagu jaka masz temp ? taka sama ? moze termostat ?
Dzięki kolego za odpowiedź, w vagu temp są te same, termostat na vagu by nie wyszedł?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 11:19

wina za zla temp moze byc termostat albo wskaznik. gdyby w vagu bylo ok, to wtedy wiadomo, ze wskaznik do wymiany.
Skoro w Vagu masz identyczne, bo ja obstawiam termostat.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 sie 2012, 11:32

audi71, w pierwszej kolejności odpal silnik i zobacz czy w ogóle sztanga turbiny podnosi się do góry na maxa- podejrzewam że leży i kwiczy, ale to musisz sam sprawdzić.
ad2. sprawdź klapę gaszącą- na wyłączonym silniku przesuń dźwignię klapy i puść- powinna wrócić w położenie wyjściowe- efekt sprężyny.
ad3. O których wentylatorach mowa? Ze wskazanych temperatur- termostat nie żyje (silnik się nie dogrzewa).
audi71 pisze:Jak pisałem wcześniej, nie ma żadnych błędów na vagu.
To dobrze rokuje (chociaż jeden błąd powinien się zameldować <mysli> ). Oczywiście jakbyś nam udostępnił komplet prawidłowo wykonanych logów (KLIK ) diagnoza byłaby uproszczona. pzdr.

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 19 sie 2012, 11:48

Po samym przekręceniu zapłonu włącza się od klimy wiatrak, zrobiona chyba jakaś partyzantka bo widziałem na taśme izolacyjną przewody a drugi wentylator włącza się po odpaleniu silnika :( słyszałem coś że ludzie w sprzęgło wsadzają kawałek metalu i wtedy wiatrak chodzi non stop z silnikiem, czy da się to sprawdzić ? Albo jakoś je chociaż wyłączyć chwilowo by mi trochę temperatury złapał do zrobienia logów ?

Sztanga na biegu jałowym zmieniać powinna swoje ułożenie ? Czy chodzi głównie o moment odpalenia ?

pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc <wesoly>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 13:25

audi71 pisze:Po samym przekręceniu zapłonu włącza się od klimy wiatrak, zrobiona chyba jakaś partyzantka bo widziałem na taśme izolacyjną przewody a drugi wentylator włącza się po odpaleniu silnika :( słyszałem coś że ludzie w sprzęgło wsadzają kawałek metalu i wtedy wiatrak chodzi non stop z silnikiem, czy da się to sprawdzić ? Albo jakoś je chociaż wyłączyć chwilowo by mi trochę temperatury złapał do zrobienia logów ?

Sztanga na biegu jałowym zmieniać powinna swoje ułożenie ? Czy chodzi głównie o moment odpalenia ?

pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc <wesoly>
Ja kolego zaczalbym od wymiany termostatu aby mozna bylo silnik dogrzac...
o takim patencie to 1 raz slysze O_o...

Jezeli chodzi o sprawdzenie gruszki to robisz 011bs podnosisz maske i obserwujesz jak chodzi sztanga od turbo.

tutaj masz filmik z forum AKP :
https://rs3p1.rapidshare.com/files/1271 ... 023737.AVI

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 19 sie 2012, 13:53

wydaje mi się że termostat jest ok bo teraz zrobiłem logi dynamiczne i jak dostał w pałkę to temperatury nabrał

Oto logi dynamiczne, wieczorkiem wstawię także statyczne ponieważ rozkraczył się laptop i chwilowo vaga nie mam, przy robieniu statycznych także sprawdzę sztangę i napiszę co i jak

jak to dobrze że istnieją tego typu fora, dzięki za pomoc koledzy! <wesoly>

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94707.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94708.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94709.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94710.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94711.html

ostatni jakoś dziwnie wyszedł (chyba po stopie nacisnąłem start, ale poniżej jest ok)

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 14:32

Kolego, na poczatku robimy logi statyczne aby sprawdzic czy silnik jest ok...dopiero potem robimy dynamiczne.

Silnik powinien sie nagrzac na postoju...jezeli dopiero po "daniu w palnik" nagrzewa sie do temp roboczej no to chyba cos jest nie tak....

tak jak mowil Piotrek...Turbo Ci prawie w ogole nie wstaje...zobacz 011bs i obczaj gruszke.

widzac po logu 008...przeplywka kaputt ?

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 19 sie 2012, 18:38

znalazłem w internecie podręcznik dotyczący silnika AKN i jego bloków pomiarowych i z niego właśnie wynika także że przepływka kaput, laptop mi zmarł na amen, jutro będę miał dopiero przejściówkę żeby z dysku pliki przegrać to odzyskam vaga dopiero. Wydaje mi się że zapiekły się kierownice w turbo z tego co wyczytałem w necie, jutro turbo ściągnę rozbiorę i sprawdzę jak ono w środku wygląda, jeśli będzie wałek w dobrym stanie to wtedy przeczyszczę i zobaczymy jak się będzie wtedy sprawować. Jeśli będzie kaplica to na allegro będę szukać jakiegoś. Z tego co czytałem często tak się dzieje przy zamulaniu turbo, a poprzedni właściciel mało co jeździł autem a jak jeździł to emeryckim tempem

co do temperatury to dziwne zjawisko zaobserwowałem, dziś jak jeździłem po mieście, włączyłem klime i po chwili jazdy silnik nagrzał się <mysli>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 18:45

Kolego, czy sprawdziles gruszke ?

Przed rozbieraniem trubo na poczatku to zapodaj caly zestaw logow statycznych i BS.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 sie 2012, 19:13

audi71, bez lapka też możesz sprawdzić czy kierownice turbiny stoją czy nie.
Odpal silnik, maska w górę, ściągasz i zakładasz przewód podciśnieniowy na gruszce turbo i obserwujesz sztangę pod gruchą. Powinna się podnosić (jak zakładasz przewód), a opadać jak zdejmujesz. Na zdjętym przewodzie sprawdź od razu czy jest w nim podciśnienie przytykając palec i odrywając (nie bój się- nie wciągnie Cię :>). Z wyrywaniem turbiny się na razie wstrzymaj- być może z nią jest wszystko OK tylko sterowanie nią umarło. To samo tyczy się przepływki- turbo nie pompuje, więc ona nie może widzieć powietrza no bo i skąd. ). pzdr.

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 19 sie 2012, 19:38

gruszka niby chodzi ale bardzo niemrawo patrzyłem na nią podczas gdy druga osoba dodawała gazu, podnosiła się może o jakieś 2-3 milimetry, za chwilę jak mi się uda to sprawdzę to na 11bs.

oto logi statyczne :

measure block
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94735.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94736.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94737.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94738.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94739.html
Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94740.html
Grupy: 003,003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94741.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94742.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94743.html
Grupy: 011,011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94744.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94745.html

i bs :


Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94746.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94747.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/desire1991_94748.html
piotras72 pisze:audi71, bez lapka też możesz sprawdzić czy kierownice turbiny stoją czy nie.
Odpal silnik, maska w górę, ściągasz i zakładasz przewód podciśnieniowy na gruszce turbo i obserwujesz sztangę pod gruchą. Powinna się podnosić (jak zakładasz przewód), a opadać jak zdejmujesz. Na zdjętym przewodzie sprawdź od razu czy jest w nim podciśnienie przytykając palec i odrywając (nie bój się- nie wciągnie Cię :>). Z wyrywaniem turbiny się na razie wstrzymaj- być może z nią jest wszystko OK tylko sterowanie nią umarło. To samo tyczy się przepływki- turbo nie pompuje, więc ona nie może widzieć powietrza no bo i skąd. ). pzdr.
Lecę sprawdzić <lol>

[ Dodano: 2012-08-19, 19:51 ]
Kolego niezły patent, faktycznie bardzo fajny pomysł z tym przewodem podciśnienia, widać jak sztanga idzie do góry i na dół, tyle że to jest kilka milimetrów, nie wiem ile powinno być faktycznie :|

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 sie 2012, 20:18

audi71 pisze: widać jak sztanga idzie do góry i na dół, tyle że to jest kilka milimetrów, nie wiem ile powinno być faktycznie :|
Powinna podnosić się na maxa aż do ogranicznika. Kilka mm- hmm- mało. Widzę że szybko działasz, więc leć <lol> i załóż wężyk na gruszkę turbo (możesz użyć tego co idzie z niej do sterownika) i ssąc powietrze patrz czy sztanga podniesie się do oporu (będzie ciężko ale dasz radę). Jeśli wyczujesz uciekające podciśnienie- gruszka do wymiany. Jeśli nie uda ci się jej podnieś na max- turbo na stół (możesz ręcznie spróbować rozruszać sztangę, ale to nie da 100% nadziei na prawidłową jej pracę- problem może tkwić w środku :( .

Co do logów- ADMIN nas zaraz opie...li- więc mamy dwie opcje:
1. Umieść logi w odpowiednim dziale.
2. Szanowny ADMIN sam przeniesie cały temat do odpowiedniego działu, i tam będziemy szukać dalszych usterek .pzdr (Cię i ADMINA :] ).

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 sie 2012, 22:37

piotras72 pisze:audi71 To samo tyczy się przepływki- turbo nie pompuje, więc ona nie może widzieć powietrza no bo i skąd. ). pzdr.
Kolego...a czy przeplywka nie znajduje sie przed turbo ?
Ona mierzy chyba ilosc powietrza trafiajacego do turbo i takie jest jej zadanie..to jak turbo ogarnie ilosc powietrza to przeplywki juz raczej nie interesuje...
czy myle sie :P ?

kilka mm to zdecydowanie za malo...
powinno byc 1cm-1.5cm

Kolego poza tym...
zrobiles logi dynamiczne... a mialy byc statyczne czyt, na postoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga