Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] Auto czasami zamula A6C5

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

[ AWX 1.9 131 KM] Auto czasami zamula A6C5

Post autor: djHebo » 12 sie 2012, 23:18

Cześć. Mam problem z autem. A mianowicie: Na ciepłym silniku 90 stopni, na 4 lub 5 biegu auto zamula do około 2 tys obrotów. Od 2 tys idzie jak ogień.

W silniku wyskoczył błąd:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

Czy ten błąd oznacza słabe ciśnienie doładowania? Ubytek powietrza w obwodzie? Zauważyłem że na przewodzie idącym u góry z prawej strony do intercoolera jest luz na złączce i dmucha powietrze. Czy to może być powód takiego zachowania turbiny? Czasami auto idzie dobrze w pełnym zakresie obrotów a czasami muli do 2 tys. Wyżej zawsze dobrze przyspiesza.

Spotkał się ktoś z takimi objawami?

Auto: A6C5 1.9 AWX 131

Pozdrawiam

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Auto czasami zamula A6C5

Post autor: axe » 13 sie 2012, 16:24

djHebo pisze:Cześć. Mam problem z autem. A mianowicie: Na ciepłym silniku 90 stopni, na 4 lub 5 biegu auto zamula do około 2 tys obrotów. Od 2 tys idzie jak ogień.

W silniku wyskoczył błąd:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

Czy ten błąd oznacza słabe ciśnienie doładowania? Ubytek powietrza w obwodzie? Zauważyłem że na przewodzie idącym u góry z prawej strony do intercoolera jest luz na złączce i dmucha powietrze. Czy to może być powód takiego zachowania turbiny? Czasami auto idzie dobrze w pełnym zakresie obrotów a czasami muli do 2 tys. Wyżej zawsze dobrze przyspiesza.

Spotkał się ktoś z takimi objawami?

Auto: A6C5 1.9 AWX 131

Pozdrawiam
jak cos to mam te gorna rure do intercoolera (w razie jakbys potrzebowal)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: djHebo » 15 sie 2012, 04:08

Dziękuje panowie za odpowiedzi. Narazie szukam dobego węża ale jutro jako że będę miał więcej czasu to postaram się uszczelnić jakoś "na krótko" stary wąż i się okaże.

Jeszcze takie pytanko: Gdy silnik wpadnie w tryb awaryjny to nie będzie miał cały czas mocy? Gdy silnik zimny tzn nie osiągnie temp 90 to auto nie zamula, dziś po rozgrzaniu do 90 stopni, przyspieszeniu do 150, (moc była cały czas) po czym po zwolnieniu do 80 i po próbie ponownego przyspieszania auto nie miało mocy, z trudem przyspieszył do 120 i więcej nie chciał iść. Tak jakby miał założony kaganiec. Zgasiłem silnik (podczas jazdy), ponownie odpaliłem i problem znikł. Moc była w pełnym zakresie. Czy to wina niedoładowania? Dodam iż te przeboje dzieją się tylko na rozgrzanym do 90 stopni silniku. Na zimnym nie zauważyłem objawu braku mocy.

pozdrawiam

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 15 sie 2012, 07:57

Kolego a moglbys zlogowac auto ?
jakies bledy sie pojawily ?

minos4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2011, 13:01
Lokalizacja: wrocław

Post autor: minos4u » 15 sie 2012, 11:13

sterownik silnika w ten sposób działa po zarejestrowaniu usterki (u ciebie prawdopodobnie niedoładowanie ) przechodzi w tryb awaryjny do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym uruchomieniu znów będzie ok do zarejestowania usterki.

djHebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 03:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: djHebo » 15 sie 2012, 19:02

A więc tak panowie. Nieszczelność prowizorycznie zlikwidowałem i problem rozwiązany. Auto idzie tak jak powinno, moc jest w pełnym zakresie obrotów. Błąd już nie powraca. Teraz poszukam ori węża z dobrymi złączkami i przełoże.

Dziękuje za pomoc wszystkim <piwo>

pozdrawiam

gwizdek50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: gwizdek50 » 01 mar 2014, 22:01

Podepnę się do tematu:
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle :/ VAG pokazal błąd 17964 - za niska wartość podciśnienia. Podjechałem do "kumatego kolegi", który kiedyś grzebał przy egr w swoim Sharanie i stwierdził, ze zanim coś wymienimy "grubego" tzn. np. egr, czy turbo do regeneracji -trzeba sprawdzić cały układ "organoleptycznie". I sprawdził...
Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy... ;)
gwizdek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja