[ AAT 2.5 115 KM] przebieg na rozrządzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
[ AAT 2.5 115 KM] przebieg na rozrządzie
kupiłem niedawno to auto i chcę wiedzieć jaki może być przebieg na oryginalnym pasku audi gdy widać jeszcze na nim nadruki oraz numery? tak mniej wiecej...
po prostu obecnie z kasą trochę krucho w tym momencie ażeby go w tej chwili zmieniać a poza tym opinie dotyczące okresów przebiegowych jeśli o rozrząd chodzi w tych motorach są dość podzielone czy ktoś może mi w tej kwestii pomóc? z góry dziękuję
po prostu obecnie z kasą trochę krucho w tym momencie ażeby go w tej chwili zmieniać a poza tym opinie dotyczące okresów przebiegowych jeśli o rozrząd chodzi w tych motorach są dość podzielone czy ktoś może mi w tej kwestii pomóc? z góry dziękuję
kozi77
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
tak lecz z drugiej strony ori paski są wzmacniane oraz utwardzane podobno i w związku z tym nawet tutaj na forum znalazłem wypowiedzi że może ten przebieg być wydłużony. co do zerwania nawet po 5 tys km są przypadki uszkodzenia rozrządu a te 60 tys między wymianami jak najbardziej kolega 4x4 twierdzi prawdziwie ale nadruki na pasku po 50-60 tys chyba będą już nieczytelne u mnie są już trochę "blade" lecz bez problemu widać każdy znak i dlatego się zastanawiam ile ten pasek może mieć km nalatane? a tak w ogóle tutaj na forum czytałem opinie o 90-100 tys km między wymianą rozrządu? co o tym sądzicie?
kozi77
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rafał kozar, jest taka zasada - kopiłeś auto bez wiedzy kiedy był pasek zmieniany? To w pierwszej kolejności zmieniasz pasek. ÂŻadne ładne nadruki, szukanie pęknięć itp. tylko rozsądek i dystans do poprzedniego właściciela. Co to za jazda skoro jadąc musisz myśleć kiedy i czy się pasek skończy.
Koszt wymiany paska i tak jest ładne kilka razy mniejszy niż koszt po jego zarwaniu.
Kupując auto musisz się z tym liczyć i musisz mieć na to uszykowane.
To jest silnik kolizyjny (pasek trach - i masz spotkanie zaworów z tłokami bez zaproszenia Ciebie!).
Nie znajdziesz tutaj żadnego speca od domniemanego przebiegu paska - bo nikt nie wywróży Ci z fusów kiedy poprzedni właściciel raczył zmienić ów nieszczęsny pasek. Wiedza co ile zmieniać pasek owszem przyda Ci się ale na pewno nie do tego by oszacować już założony pasek z przebiegiem X - wróżenie z fusów.
Koszt wymiany paska i tak jest ładne kilka razy mniejszy niż koszt po jego zarwaniu.
Kupując auto musisz się z tym liczyć i musisz mieć na to uszykowane.
to nie jest żadne wytłumaczenie. I uwierz - nie tędy droga.z kasą trochę krucho
To jest silnik kolizyjny (pasek trach - i masz spotkanie zaworów z tłokami bez zaproszenia Ciebie!).
Nie znajdziesz tutaj żadnego speca od domniemanego przebiegu paska - bo nikt nie wywróży Ci z fusów kiedy poprzedni właściciel raczył zmienić ów nieszczęsny pasek. Wiedza co ile zmieniać pasek owszem przyda Ci się ale na pewno nie do tego by oszacować już założony pasek z przebiegiem X - wróżenie z fusów.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2012, 11:18 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie Ty pierwszy tak twierdzisz, ale może ktos mi w koncu uzasadni dlaczegoKliku pisze:na orginalnym mozna zrobic 90 tys. Kazda nastepna wyminan powinna sie odbyc po 60 tys.

Zakładacie byle jakie części czy jak


Jeżeli części założymy oryginalne to dlaczego sie zużyją o 1/3 wcześniej

Ulubiony marketing mechaników



Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jakoś nigdy nie widziałem, żeby ASO skracało takie przebiegi przy kolejnych wymianach rozrządu <szok>krzysiekjx1 pisze:choćby dlatego że części używane na tzw pierwszy montaż są wyselekcjonowane i najwyższej jakości,a to co kupujesz potem to nie wiesz gdzie wzięło swój początek i dla własnego bezpieczeństwa skraca sie przebieg między wymianami
Ale oczywiście nikogo nie chcę przekonywać, każdy wierzy w co chce bo to w końcu jego pieniądze

Jeżeli jest podawany przebieg do wymiany rozrządu np 90 tys km, to myslicie, że producent przewidział to tak, że w 90001 kilometrze się to rozleci

Każdy kto coś kiedyś konstruował wie że istnieje w obliczeniach współczynnik bezpieczeństwa. Im bardziej odpowiedzialny element tym wyzszy ten współczynnik. W tym przypadku zapewne kilkadziesiąt %.
Poprzednio się wypowiadałem w takiej sprawie gdy była głoszona teoria, że każda nastepna wymiana o 30 000 km szybciej. Czyli wychodziłoby po 90, potem po 60, potem po 30 a nastepna po

Jezeli zaś ktoś montuje jakieś niepewne części to i tak nie jest w stanie przewidzieć czy wytrzyma nawet te 60 000 km.
Każdy robi jak uważa, ewentualnie jakie ma zaufanie do mechaników (ja mam niewielkie


Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
krzysiekjx1, no to zdecyduj się, bo w poprzednim poście napisałeś właśnie o skracaniu przebiegu w km a teraz napisałeś to co powyżej zacytowałem, więckrzysiekjx1 pisze:oczywiście że jest niby margines bezpieczeństwa ale jest też okres czasowy oprócz km dla wymiany rozrządu wiec jak dla mnie to limity km są bez znaczenia

Pewnie, że limit czasowy tez ma znaczenie (starzenie się gumy), ale dłużej jak 5 lat to chyba nikt nie jeździ na jednym rozrządzie

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ostatnio w moim Volvo zmieniałem pasek - pierwsza rzecz po zakupie - tak to się robi jak się nie wie kiedy był zmieniany. Przy okazji spytałem kiedy wymiana - zajrzał na stronę producenta paska, looknął w katalog volvo i wpisał zmianę za 96000mil (około 153000 kilometrów) lub osiem lat.
Dziwnie dużo jak dla mnie, ale i tak nie sądzę, że to auto dożyje następnej zmiany hehe...
Dziwnie dużo jak dla mnie, ale i tak nie sądzę, że to auto dożyje następnej zmiany hehe...