[ ALG 2.8 193 KM] [A6 C5] nagły brak mocy , falowanie obrotó
[ ALG 2.8 193 KM] [A6 C5] nagły brak mocy , falowanie obrotó
Witam. Chciałem zapytać was mądrzy Koledzy czy ktoś będzie mógł rozwiązać mój problem. Ostatnio przydażyła mi się niemiła ciekawość;/ zaczęło się od tego że jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania brakło mocy przy 110km/h i zaczęło wibrować autem jak deptałem na gaz. Ale jak zjechałem żeby zobaczyć co się stało to już było ok. Następnie przy kolejnym wyjeździe w pewnym momencie przy niskiej szybkości też się to stało to stanąłem i silnik chodził dziwnie, falowały mu obroty ale niby palił na wszystkie gary ale jego chód przypominał kosiarkę jak nadepnąłem na gaz to cieżko się zbierał. ponieważ stanęło się to w dupnym miejscu musiałem jechać dalej i podczas jazdy zaczał szarpać tak jakby ktoś wciskał przycisk jest moc/ niema aż w koĂącu odzyskał moc i jakby nic pojechałem dalej. Autem obecnie jeżdżę tylko do dziewczyny w weekendy po 30km. Vag stwierdził awarie sondy wymieniłem na bosha ori i uradowany skasowałem błąd i że się nie pojawiał to pojechałem szczęśliwie do dziewczyny i znowu;/ tym razem na postoju w korku wydarzyło się coś jakby włączenie wentylatora od klimy i silnik zaczał taĂącować 500-800 obrotów i taki zmieniony chód "na ucho" ale znowu pojechałem dalej zaczął szarpać ( czytaj włączała mu się normalna moc na 2-3s przy przyspieszaniu) aż w koĂącu szarpnał i pojechał już do koĂąca, odłączyłem aku na godzine i spowrotem wróciłem bez zastrzeżeĂą, jedynie dziś jak pojechałem do miasta (5km) to przy ruszaniu poczułem zmulenie na 2sekundy co się włączył ten tryb(awaryjny?) i objechałem. Zastanawiam się co to może być ponieważ na Vagu niema błędów, cała zapłon jest nowy, występuje to na gazie i benzynie i tylko na zagrzanym silniku. Niby mechanik twierdzi że to jakaś głupota jak do niego dzwoniłem ale wole zapytać co to może być bo tak nie bedę jeździł z czuwaniem kiedy braknie mocy;/ Silnik zadbany i po wymianie rozrządu i serwisie takim lepszym.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Spotkał się ktoś z takim problemem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
w skrócie wygląda to tak, że kupujesz specjalny środek do czyszczenia przepływomierzy (ok 25zł) wyjmujesz przepływkę i spryskujesz nim obficie te druty/płytki które są w środku.. bez ich dotykania.. Montujesz przepływkę spowrotem i cieszysz się bezproblemową jazdą
.....przez jakieś trzy dni.. Potem dochodzisz do wniosku, że i tak musisz kupić nową przepływkę bo jest gorzej niż było 


ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Jakieś dwa lata temu miałem szczęście i kupiłem za chyba 600zł podczas gdy średnio te przepływki stały ok 800.. teraz może być drożej bo inflacja mogła zrobić swoje..Petroniusz566, Mówisz że czyszczenie nic nie daje:( a ile kosztuje nowa bo chyba się orientujesz:)
Zanim kupisz sprawdź czy to naprawdę przepływka w blokach pomiarowych.. jeśli tak to niepotrzebnie wymieniałeś sondę.. bo zazwyczaj jest tak, że na padniętym przepływomierzu korekty sond idą na max po czym ECU wyłącza sondy i wyrzuca błąd że są nieaktywne a niedoświadczony użytkownik wymienia sondę na nową lub co gorsza obie bo myśli, że ta padły..
Zapewne koledze chodzi o czujnik temperatury płynu chłodzenia. To jest dwuczujnik który daje osobny impuls na zegary i osobny do ECU.. Jeśli masz rozbieżności między nimi to teoretycznie powinno wywalić błąd.. Ale sprawdzić nie zaszkodzi
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Najlepiej byłoby zlogować grupy 001 i 002 na rozgrzanym silniku, najpierw na biegu jałowym bez dotykania gazu a potem jeszcze raz (również na jałowym) wciskając powoli gaz do odcięcia.. oba pliki załącz na VAGLOGa i wklej linki w temacie.. wtedy będziemy wiedzieć.. Osobiście nie mogę przypomnieć sobie czy parametry na biegu jałowym są takie same jak w 2,4 czy nieco wyższe ale powoli dojdziemy..Misiups pisze:Powiedz mi Petroniusz566, jak fachowo sprawdzić tą przepływkę na vagu, gdzie szukać tzn jaki ma numerek i na co mam patrzeć. Bo nie wiem czy nie umiem szukać czy nie rozumię tematów z przepływkami;/
Przed logowaniem koniecznie sprawdź błędy i napisz czy coś znów się pojawiło.. Skasuj co da się skasować i dopiero wtedy rób logi... Jeśli nie poradzisz sobie z robieniem logów (bo nie wiem na jakim jesteś etapie w obsłudze VAG) to poszukaj na forum tematu jak się robi i udostępnia logi albo napisz do mnie na priv.. To chyba narazie wszystko..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
Cześć . Problem dalej nie rozwiązany. Co udało mi się zrobić to przeczyścić przepływomierz i masy na aucie. Dziś zrobiłem logi mam nadzieję że mi wyszły i coś z nich wyniknie
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93666.html
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93667.html
Ogólnie mam dwa błędy na silniku
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Drugi mam od początku jak auto kupiłem więc nie sądzę żeby się pogłębił a ten pierwszy bo wczoraj klemę z aku sciągałem do czyszczenia mas.
Jeszcze jak to coś da to po wymianie alternatora z valeo na bosha i po niewielkim remoncie szczotki regulator ogólnie chodzi ok ale po dłuższym postoju trzeba go wzbudzić lekko przygazowując.
Pozdrawiam
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93666.html
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93667.html
Ogólnie mam dwa błędy na silniku
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Drugi mam od początku jak auto kupiłem więc nie sądzę żeby się pogłębił a ten pierwszy bo wczoraj klemę z aku sciągałem do czyszczenia mas.
Jeszcze jak to coś da to po wymianie alternatora z valeo na bosha i po niewielkim remoncie szczotki regulator ogólnie chodzi ok ale po dłuższym postoju trzeba go wzbudzić lekko przygazowując.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Misiups, <szok> obliczyłem, że Twoje 2,8 generuje tylko 5700/75 --> 76KM..
Owszem wskazania przepływki tak jak podejrzewałem są niedostateczne, ale teraz należy się zastanowić czy to jest jej wina czy może czegoś innego.. Może być to związane również z błędem ECU jak sugeruje kolega grzemo.. Potrzebujemy więcej informacji, dlatego proszę Cię o zrobienie jeszcze logów kanału 033.. logicznie rzecz biorąc powinno być mocno na minusie w tym kanale.. ale dziwi mnie dlaczego nie wyrzuciło błędów związanych z zalewaniem silnika paliwem
Owszem wskazania przepływki tak jak podejrzewałem są niedostateczne, ale teraz należy się zastanowić czy to jest jej wina czy może czegoś innego.. Może być to związane również z błędem ECU jak sugeruje kolega grzemo.. Potrzebujemy więcej informacji, dlatego proszę Cię o zrobienie jeszcze logów kanału 033.. logicznie rzecz biorąc powinno być mocno na minusie w tym kanale.. ale dziwi mnie dlaczego nie wyrzuciło błędów związanych z zalewaniem silnika paliwem

ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
No i by się zgadzało bo jak właczy się ten dziwny tryb to tak jakby mu dwa cylindry wyłączył i wtedy ma tak około 70km. Ale logi robiłem jak normalnie chodziło auto. Tylko że na zasilaniu gazem. Zrobię tą grupę 33 jak wrócę z pracy.
Podpowiedzcie mi czy jest duzy problem z immobilajzerem jakbym chciał kupić sobie uzywkę ECU bo muszę go zaprogramować jakoś
Petroniusz566, jakie u ciebie pokazuje ładowanie
trzyma stale wskazówka na 14V czy sobie chodzi między 13-14,5??
Podpowiedzcie mi czy jest duzy problem z immobilajzerem jakbym chciał kupić sobie uzywkę ECU bo muszę go zaprogramować jakoś

