Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ANB 1.8 150 KM] [A6 C5 1,8T 150km] Spalanie tiptronic

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
lsmm.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 lip 2012, 23:47
Lokalizacja: Ostrołęka

[ ANB 1.8 150 KM] [A6 C5 1,8T 150km] Spalanie tiptronic

Post autor: lsmm.pl » 24 lip 2012, 12:51

Witam,
mam pytanie do posiadaczy autka o podobnych parametrach jak moje, a mianowicie chodzi o spalanie.
Ile wam spala PB taki auto. Moje wydaje mi się, że sporo po mieście przy jeździe jak emeryt wychodzi około 17l/100km. bez strania w korkach. Ostrzej nie jeździłem jeszcze ponieważ autko mam od niecałego miesiąca i czekam w kolejce na wymianę rozrządu oleji itp.
Dodam jeszcze, że auto posiada tiptronica i opony o szerokości 235.
Na trasie jest niewiele lepiej jadąc odległość 150km, z prędkością do 120km.h wyszło 15l./100.
Czy takie spalanie to norma czy powinienem coś sprawdzić ?
Vag nie wyświetla żadnych błędów. Jedyny błąd jaki jest to błąd czujnika hamulca jednaś światrła stop działają, kontrolka na skrzyny informująca o wciśnięciu hamulca działa, abs nie ma błędów.

Pozdrawiam.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 24 lip 2012, 14:05

Pali Ci bardzo dużo moje 2.8 Q+Tip pali średnio 11-12L najmniej 9L w długiej trasie do 160 km/h max "moje" miasto 14L zima 17-18L w mieście to norma przy dużych mrozach. Opony mam 205/55 16.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 24 lip 2012, 17:44

ja mam multi i AWT silnik 12 to max w miescie przy butowaniu , trasa niecale 9 do 130 lub 10 przy 150 , srednia to 10 lub troche wiecej , ale ja przy 160 mam rowne 3 tysie obrotow , buty mam 225/40/18 , moja poprzednia silnik AEB w manualu palil 15 przy butowaniu w miescie i ponad 10 w trasie

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 lip 2012, 18:14

Mój pali koło 8 w trasie (jak się postarać to i 7), średnio koło 9 jeżdżąc normalnie, w mieście nie wiem ile. W każdym razie na gazie jest średnie 10.5, manual. Pali Ci za dużo.

imm3

Post autor: imm3 » 24 lip 2012, 21:54

W porównaniu do mojego to pali Ci mega dużo.

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 24 lip 2012, 22:16

dokładnie dużo za dużo u mnie nigdy tyle gazu nie spalił sprawdź sondy na początek i czujnik temperatury

lsmm.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 lip 2012, 23:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: lsmm.pl » 25 lip 2012, 13:34

piecka9 pisze:dokładnie dużo za dużo u mnie nigdy tyle gazu nie spalił sprawdź sondy na początek i czujnik temperatury
Dzięki za info. więc wychodzi na to, że muszę coś działać.
Czy jeśli VAG nie pokazuje błędów to czujnik może być uszkodzony ?
Sondy sprawdzę bo zamierzam założyć gazik, a to do gazu podstawa.
Czy chodzi Ci o czujnik tem. cieczy chłodzącej ? - jeśli tak to chyba OK podczas jazdy pokazuje 90, wskazówka w pionie :) , wskaźnik oleju pokazuje mniej ale nie kojarzę ile.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lip 2012, 22:59

lsmm.pl pisze:Czy chodzi Ci o czujnik tem. cieczy chłodzącej ? - jeśli tak to chyba OK podczas jazdy pokazuje 90, wskazówka w pionie , wskaźnik oleju pokazuje mniej ale nie kojarzę ile.
Co wcale nie musi świadczyć o prawidłowym funkcjonowaniu czujnika.
Ma oddzielne wskazanie do ecu, które należy sprawdzić.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 26 lip 2012, 17:00

Czujnik o którym mówisz masz pod pedałem, wygląda tak:
wymień, błąd zniknie.
Ewentualnie, możesz o wypiąć przeczyścić styki.
10 min pracy.

Pali dużo za dużo, zrób logi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lip 2012, 20:30

kazelnikov pisze:Czujnik o którym mówisz masz pod pedałem, wygląda tak:
wymień, błąd zniknie.
Ewentualnie, możesz o wypiąć przeczyścić styki.
10 min pracy.
Myślę że lsmm.pl, nie musi go wymieniać tylko jak następnym razem będzie sprawdzał błędy to przed uruchomieniem odczytu błędów niech wciśnie hamulec.
I błędu już nie będzie.

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 27 lip 2012, 09:58

Dużo za dużo pali. Mnie wychodzi 11,5 lpg w mieście.

lsmm.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 lip 2012, 23:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: lsmm.pl » 30 lip 2012, 08:41

kazelnikov pisze:Czujnik o którym mówisz masz pod pedałem, wygląda tak:
wymień, błąd zniknie.
Ewentualnie, możesz o wypiąć przeczyścić styki.
10 min pracy.

Pali dużo za dużo, zrób logi.
Mam jeszcze jeden objaw i zastanawiam się czy może on być powiązany z tym czujnikiem.
Jako, że mam tiptronica i brak sprzędła czasami jak podjerzdżam do świateł i wciskam hamulec auto gaśnie obroty spadają za nisko. Wygląda to tak jak by śilnik nie wiedział, że hamuje. Czsami jest tak, że wcisne hamulec obroty spadną ale nie zgaśnie auto stoi już około 1 sekuinde i następuje szarpnięcie tak jak by zmiana biegu na niższy.
Początkowo czytałem troszkę o tym na forum i doszłedem do wniosku, że wystarczy zastosować się info z forum.
Więc w piątek, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem świece, olej, paski od klimy i alternatora, napinacze bo czasem piszczały jak skręcałem koła, fitr powietrza i oleju, kalibracja przepustnicy Vagiem. No i kicha nic nie dało. Dalej jak podjerzdżam to obroty spadają, a auto chce zgasnąć więc to tylko kwestia czasu aż zgaśnie. Pomyślałem sobie, że to może właśnie ten czujnik powoduje takie objawy? W silniki był błąd 01119.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 lip 2012, 23:32

lsmm.pl pisze:W silniki był błąd 01119.
Musisz jeszcze sprawdzić czy czasem nie ma również tego błędu w sterowniku tiptronica, bo może on być wygenerowany właśnie z tipa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja