Panowie przewinelo sie na forum kilka tematow odnosnie turbo, ale nie znalazlem konkretnej jednoznacznej odpowiedzi na interesujacy mnie temat.
A mianowicie jak to jest z tym swiszczacym ( gwizdzacym,szurajacym,syczacym), jak tam by kto nie nazwal tego odglosu turbo.
Czy to na zimnym, cz na cieplym silniku, prcujacym na wolnych obrotach slysze turbine tak jakby "syczala, swistala" czy to znak ze turbo sie juz konczy, czy to tak ma byc ze ma ja byc slychac?
Jak odepne przewod od gruchy to cisza, jak go podlacze to znowu ten swist powraca najpierw cicho puzniej stopniowo narasta tak jakby sie turbo rozpedzalo.
Przed i za turbina sucho, przewody tylko lekko zapcone.
[ AVF 1.9 131 KM] turbina
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
Krzysiek1972
Jak odepne przewod od gruchy to cisza, jak go podlacze to znowu ten swist powraca najpierw cicho puzniej stopniowo narasta tak jakby sie turbo rozpedzalo.
Przed i za turbina sucho, przewody tylko lekko zapocone.
I to mnie wlasnie niepokoi ze to nie jest zawor egr, co prawda on tez wydaje specyficzny dzwiek jak pracuje,powiedzmy "syczy" ale mozna to dokladnie odroznic od wydajacej wlasnie podobny dzwiek do egr turbiny, poprzez odpiecie przewodu podcisnienia od
gruchy ktura steruje geometria lopatek. I wtedy jest cisza, ewentualnie slychac prasujacy egr. Po wpieciu tego przewodu znow zaczyna ja byc slychac .
I jeszcz jedna zecz jak jade i wcisne ostro gaz to tak od 1900 obrotow tez slysze dziwny swist, a jak odpuszcze gaz to cisza i jak depne to znow to samo. Ale jak depne i silnik jest pod mocnym obciazeniem to "swista" i pozniej utrzymam rownomierne obroty przez dluzszy czas to "swist" ustaje.
Podobnie tez "swista" tak od 3500 obr. jak wkrecam silnik na postoju
Dodam ze auto nie dymi ani na zimnym ani na cieplym ani tez przy butowaniu.
A jeszcze jedna rzecz, zauwazylem ze na zimnym silniku gdy jest on pod obciazeniem powiedzmy od 1900 obr.to nie slychac tego "swistania" tak mocno, ale jak silnik sie rozgrzeje to juz dosc mocno slychac.
[ Dodano: 2012-07-10, 20:22 ]
Ralf_24
Silnik nie jest zawirusowany
Jak odepne przewod od gruchy to cisza, jak go podlacze to znowu ten swist powraca najpierw cicho puzniej stopniowo narasta tak jakby sie turbo rozpedzalo.
Przed i za turbina sucho, przewody tylko lekko zapocone.
I to mnie wlasnie niepokoi ze to nie jest zawor egr, co prawda on tez wydaje specyficzny dzwiek jak pracuje,powiedzmy "syczy" ale mozna to dokladnie odroznic od wydajacej wlasnie podobny dzwiek do egr turbiny, poprzez odpiecie przewodu podcisnienia od
gruchy ktura steruje geometria lopatek. I wtedy jest cisza, ewentualnie slychac prasujacy egr. Po wpieciu tego przewodu znow zaczyna ja byc slychac .
I jeszcz jedna zecz jak jade i wcisne ostro gaz to tak od 1900 obrotow tez slysze dziwny swist, a jak odpuszcze gaz to cisza i jak depne to znow to samo. Ale jak depne i silnik jest pod mocnym obciazeniem to "swista" i pozniej utrzymam rownomierne obroty przez dluzszy czas to "swist" ustaje.
Podobnie tez "swista" tak od 3500 obr. jak wkrecam silnik na postoju
Dodam ze auto nie dymi ani na zimnym ani na cieplym ani tez przy butowaniu.
A jeszcze jedna rzecz, zauwazylem ze na zimnym silniku gdy jest on pod obciazeniem powiedzmy od 1900 obr.to nie slychac tego "swistania" tak mocno, ale jak silnik sie rozgrzeje to juz dosc mocno slychac.
[ Dodano: 2012-07-10, 20:22 ]
Ralf_24
Silnik nie jest zawirusowany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
Mahrid,
Mahrid, witam .jeśli po odpaleniu auta słychać po paru sekundach świst który narasta a potem ustępuje i tak wkółko to 100% jest działający zawór egr.jeśli jesteś pewny że to nie to sprawdz przewody od turbiny czy wszystko jest szczelne.ja bym to zostawił w spokoju sama turbina wydaje dzwięk świstu po co naprawiać coś co jest dobre? uszczelnienia masz ok auto wchodzi na obroty i chyba niema co szukać zajedziesz do gości od turbo skasują 1000zł powiedzą że coś wymienili a gwizdać dalej będzie przynajmniej takie jest moje zdanie.przez neta trudno coś powiedzieć mi wydaje sie że to egr zresztą najlepiej go słychać z tyłu auta jakby z wydechu gwizdało a to że zdejmiesz przewód od gruchy to nic ci niepowie bo wtedy rozszczelniasz -podciśnienia w aucie nie tylko sterujące geometria-tak mi się wydaje bo nieznam schematu podłączeĂą
Mahrid, witam .jeśli po odpaleniu auta słychać po paru sekundach świst który narasta a potem ustępuje i tak wkółko to 100% jest działający zawór egr.jeśli jesteś pewny że to nie to sprawdz przewody od turbiny czy wszystko jest szczelne.ja bym to zostawił w spokoju sama turbina wydaje dzwięk świstu po co naprawiać coś co jest dobre? uszczelnienia masz ok auto wchodzi na obroty i chyba niema co szukać zajedziesz do gości od turbo skasują 1000zł powiedzą że coś wymienili a gwizdać dalej będzie przynajmniej takie jest moje zdanie.przez neta trudno coś powiedzieć mi wydaje sie że to egr zresztą najlepiej go słychać z tyłu auta jakby z wydechu gwizdało a to że zdejmiesz przewód od gruchy to nic ci niepowie bo wtedy rozszczelniasz -podciśnienia w aucie nie tylko sterujące geometria-tak mi się wydaje bo nieznam schematu podłączeĂą
Krzysiek1972
Dzienki kolego za zinteresowanie sie tematem.
Jk bede mial chwile wolnego czasu to zagladne do jakigos mechanika, bo w....a mnie to swistanie.
[ Dodano: 2012-07-17, 08:36 ]
Pnowie bylem u mechanika, i stwierdzil ze ten dziwny swist ktory slychac tylko w srodku w zakresie 1600 do 2200 ob. gdy silnik jest pod opciazeniem a w dzwieku ten swist albo raczej syczenie jak to okreslil mechanik jest podobne do odglosu jaki to czasem wydobywa sie znawiewow gdy pracuje klima moze powodowc zle pracujaca nastawna geometria lopatek w turbinie, czyli ze moga byc juz lekko zapieczone i nie pracuja w odpowiednim zakresie i turbo przeladowywuje i wtedy slychac wlasnie to syczenie i wypadalo by je przeczyscic.
I teraz moje pytanie cz dgyby tak blo to nie pojawil by sie jakis blod albo auto by kopcilo albo bylby odczuwalny spadek mocy.Bo jak do tej pory wszystko jest ok.nic takiego ne zaobserwowalem.
Dzienki kolego za zinteresowanie sie tematem.
Jk bede mial chwile wolnego czasu to zagladne do jakigos mechanika, bo w....a mnie to swistanie.
[ Dodano: 2012-07-17, 08:36 ]
Pnowie bylem u mechanika, i stwierdzil ze ten dziwny swist ktory slychac tylko w srodku w zakresie 1600 do 2200 ob. gdy silnik jest pod opciazeniem a w dzwieku ten swist albo raczej syczenie jak to okreslil mechanik jest podobne do odglosu jaki to czasem wydobywa sie znawiewow gdy pracuje klima moze powodowc zle pracujaca nastawna geometria lopatek w turbinie, czyli ze moga byc juz lekko zapieczone i nie pracuja w odpowiednim zakresie i turbo przeladowywuje i wtedy slychac wlasnie to syczenie i wypadalo by je przeczyscic.
I teraz moje pytanie cz dgyby tak blo to nie pojawil by sie jakis blod albo auto by kopcilo albo bylby odczuwalny spadek mocy.Bo jak do tej pory wszystko jest ok.nic takiego ne zaobserwowalem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga