Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy

Silniki benzynowe
kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy

Post autor: kazelnikov » 07 lip 2012, 22:36

Panowie,
proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi przy włączonym climatroniku - ale zdarza się to nie zawsze, także nie ma reguły. Ponadto przy skręcie kierownicy na maxa, również potrafi zgasnąć.
Mam lpg, ale ta syt. ma miejsce, niezależnie od tego, czy na PB czy na Lpg.

Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd mieszanki (mixture adaptation limit, exceed) - i to zarówno na benzynie, jak i na lpg:/ Nie wiem, czy te dwie przyczyny są ze sobą zbieżne, ale trafia mnie, bo już prawie wszystko przejrzałem, zmieniłem aku, ładowanie ok...i dalej.

Proszę o ew. wskazówki, czego szukać.

Dzięki z góry!

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Re: Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy

Post autor: xpbit » 08 lip 2012, 09:45

kazelnikov pisze:Panowie,
proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi przy włączonym climatroniku - ale zdarza się to nie zawsze, także nie ma reguły. Ponadto przy skręcie kierownicy na maxa, również potrafi zgasnąć.
Mam lpg, ale ta syt. ma miejsce, niezależnie od tego, czy na PB czy na Lpg.

Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd mieszanki (mixture adaptation limit, exceed) - i to zarówno na benzynie, jak i na lpg:/ Nie wiem, czy te dwie przyczyny są ze sobą zbieżne, ale trafia mnie, bo już prawie wszystko przejrzałem, zmieniłem aku, ładowanie ok...i dalej.

Proszę o ew. wskazówki, czego szukać.

Dzięki z góry!
kolego może przepływomierz ci wysiada ?

kumpel ma zwykły gaz w calibrze i od strzelania na gazie rozwaliło mu cały przepływomierz i samochód pochodził 5min i gasł...
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lip 2012, 10:22

kazelnikov,
Musisz na początek sprawdzić na którym paliwie powstaje tan błąd. Najczęściej jest to wina złej regulacji lpg, ale nie koniecznie.
Najprościej będzie jak skasujesz błędy i pojeździsz na samej pb, pamiętając aby w tym czasie nie używać lpg. I zrób nowy odczyt, może coś się wyjaśni.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 08 lip 2012, 12:44

mi czasami też gasł na max skręconej kierownicy ale miałem właśnie źle ustawiony LPG od dołu obrotów miał bardzo ubogą mieszankę i silnik nie miał siły na PB przy max skręcie obroty wędrują na 0,5tys obr a na LPG z niewyregulowanym LPG obroty leciały praktycznie na 0,01tys obr i kilka razy właśnie zgasł.

ale trzeba sprawdzić czy na PB dzieję się to samo co na LPG jeśli tak to wina leży gdzieś w silniku jeśli tylko na LPG tak się dzieje to do jakiegoś gazownika co potrafi skalibrować gaz i ustawić na nowo
_________________________________ Audi Quattro______________________________

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 09 lip 2012, 07:29

Właśnie problem jest w tym, że dzieje się tak również na benzynie. Wiem, że lpg rozwala mapę, pojeździłem dość długo na benzynie i cały czas to samo:/ strasznie wqrzające.

A błąd składu wyskakuje na PB właśnie, sprawdzałem szczelność na dolocie, wszystko wygląda ok.

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 09 lip 2012, 10:04

Sprawdzałeś auto na vagu, przepływka,sonde lambda krokowy zle ustawiony gaz potrafi narobić bałaganu.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 09 lip 2012, 10:25

Przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana. Lambda ok.
Przepływka też w logach widać przebieg na wykresie ok, choć zastanawia mnie wartość przy odcięciu.

U mnie w ajl'lu przy 180km max pokazuje 128g/s, a u kolegi w aeb 150km pokazuje ok 145g/s i to jest zastanawiające, bo z tego co czytam powinna dawać więcej:/ Za dużo więcej nie zczytam, bo to ajl...

Zrobię jeszcze raz dzisiaj logi, to wrzucę.

Najgorzej, że tu w okolicy Wałbrzycha nie ma do kogo podjechać, są dobrzy elektrycy, ale z kompami, to na bakier, byłem nawet w boschu i też blado:/

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 lip 2012, 21:18

kazelnikov pisze:U mnie w ajl'lu przy 180km max pokazuje 128g/s,
To sporo zaniża.
A błąd jest że za ubogo czy za bogato?

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 10 lip 2012, 08:47

za bogato

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 lip 2012, 12:59

To zapewne jednak będzie przepływka do wymiany.
Można jeszcze przyjrzeć się wskazaniom czujnika temp i szczelności za turbiną, ale wskazania przepływki sugerują że to jednak ona powoduje ten błąd.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 10 lip 2012, 22:15

Wrzucam logi, rzućcie proszę okiem na tą przepływkę, czy ktoś ma ajl'a, jakie są u Was wartości przy odcięciu?

Grupy: 000,001,002 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91146.html


Kolejny log - chyba mi DV szwankuje, tak mam to czytać?
Grupa 025 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91147.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 lip 2012, 21:24

Przepływka ma wskazania jak dla silnika 150KM.
kazelnikov pisze:Kolejny log - chyba mi DV szwankuje, tak mam to czytać?
Według mnie nie pracuje ale zawór N75, wskazuje na to wysokie wskazania Duty Cycle, lub jest uszkodzona turbina. Nie czuć mniejszej mocy?
A DV można wymienić profilaktycznie, szczególnie gdy już jest ze sporym przebiegiem. Ma on wpływ na bieg jałowy jak i na ewentualny spadek mocy.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 12 lip 2012, 19:34

Grzemo, co do mocy, to wydaje się chodzić "względnie zdrowo", mam drugą c5 2,4 - żony, w elastyczności pewnie przegram, ale raczej zostaje w tyle:)
Ale! odpiąłem dzisiaj DV i jak dmucham przez ten cieĂąki wężyk, to przepuszcza, co oznacza, że uwalone:/ W przyszłym tyg włożę nowy i zobaczymy, co się będzie działo dalej. Narazie dzięki, temat zostawiam otwarty.
Pozdrowienia

kiler1410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:36
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: kiler1410 » 17 lip 2012, 09:20

jaka jest dokładna nazwa tego zaworku DV?? boo tez muszę wymienić

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 18 lip 2012, 06:59

kiler1410 pisze:jaka jest dokładna nazwa tego zaworku DV?? boo tez muszę wymienić
Wpisz w Allegro "zawór dv" to kilka pozycji wyskoczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja