[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy
Panowie,
proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi przy włączonym climatroniku - ale zdarza się to nie zawsze, także nie ma reguły. Ponadto przy skręcie kierownicy na maxa, również potrafi zgasnąć.
Mam lpg, ale ta syt. ma miejsce, niezależnie od tego, czy na PB czy na Lpg.
Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd mieszanki (mixture adaptation limit, exceed) - i to zarówno na benzynie, jak i na lpg:/ Nie wiem, czy te dwie przyczyny są ze sobą zbieżne, ale trafia mnie, bo już prawie wszystko przejrzałem, zmieniłem aku, ładowanie ok...i dalej.
Proszę o ew. wskazówki, czego szukać.
Dzięki z góry!
proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi przy włączonym climatroniku - ale zdarza się to nie zawsze, także nie ma reguły. Ponadto przy skręcie kierownicy na maxa, również potrafi zgasnąć.
Mam lpg, ale ta syt. ma miejsce, niezależnie od tego, czy na PB czy na Lpg.
Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd mieszanki (mixture adaptation limit, exceed) - i to zarówno na benzynie, jak i na lpg:/ Nie wiem, czy te dwie przyczyny są ze sobą zbieżne, ale trafia mnie, bo już prawie wszystko przejrzałem, zmieniłem aku, ładowanie ok...i dalej.
Proszę o ew. wskazówki, czego szukać.
Dzięki z góry!
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Re: Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy
kolego może przepływomierz ci wysiada ?kazelnikov pisze:Panowie,
proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi przy włączonym climatroniku - ale zdarza się to nie zawsze, także nie ma reguły. Ponadto przy skręcie kierownicy na maxa, również potrafi zgasnąć.
Mam lpg, ale ta syt. ma miejsce, niezależnie od tego, czy na PB czy na Lpg.
Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd mieszanki (mixture adaptation limit, exceed) - i to zarówno na benzynie, jak i na lpg:/ Nie wiem, czy te dwie przyczyny są ze sobą zbieżne, ale trafia mnie, bo już prawie wszystko przejrzałem, zmieniłem aku, ładowanie ok...i dalej.
Proszę o ew. wskazówki, czego szukać.
Dzięki z góry!
kumpel ma zwykły gaz w calibrze i od strzelania na gazie rozwaliło mu cały przepływomierz i samochód pochodził 5min i gasł...
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
mi czasami też gasł na max skręconej kierownicy ale miałem właśnie źle ustawiony LPG od dołu obrotów miał bardzo ubogą mieszankę i silnik nie miał siły na PB przy max skręcie obroty wędrują na 0,5tys obr a na LPG z niewyregulowanym LPG obroty leciały praktycznie na 0,01tys obr i kilka razy właśnie zgasł.
ale trzeba sprawdzić czy na PB dzieję się to samo co na LPG jeśli tak to wina leży gdzieś w silniku jeśli tylko na LPG tak się dzieje to do jakiegoś gazownika co potrafi skalibrować gaz i ustawić na nowo
ale trzeba sprawdzić czy na PB dzieję się to samo co na LPG jeśli tak to wina leży gdzieś w silniku jeśli tylko na LPG tak się dzieje to do jakiegoś gazownika co potrafi skalibrować gaz i ustawić na nowo
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana. Lambda ok.
Przepływka też w logach widać przebieg na wykresie ok, choć zastanawia mnie wartość przy odcięciu.
U mnie w ajl'lu przy 180km max pokazuje 128g/s, a u kolegi w aeb 150km pokazuje ok 145g/s i to jest zastanawiające, bo z tego co czytam powinna dawać więcej:/ Za dużo więcej nie zczytam, bo to ajl...
Zrobię jeszcze raz dzisiaj logi, to wrzucę.
Najgorzej, że tu w okolicy Wałbrzycha nie ma do kogo podjechać, są dobrzy elektrycy, ale z kompami, to na bakier, byłem nawet w boschu i też blado:/
Przepływka też w logach widać przebieg na wykresie ok, choć zastanawia mnie wartość przy odcięciu.
U mnie w ajl'lu przy 180km max pokazuje 128g/s, a u kolegi w aeb 150km pokazuje ok 145g/s i to jest zastanawiające, bo z tego co czytam powinna dawać więcej:/ Za dużo więcej nie zczytam, bo to ajl...
Zrobię jeszcze raz dzisiaj logi, to wrzucę.
Najgorzej, że tu w okolicy Wałbrzycha nie ma do kogo podjechać, są dobrzy elektrycy, ale z kompami, to na bakier, byłem nawet w boschu i też blado:/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Wrzucam logi, rzućcie proszę okiem na tą przepływkę, czy ktoś ma ajl'a, jakie są u Was wartości przy odcięciu?
Grupy: 000,001,002 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91146.html
Kolejny log - chyba mi DV szwankuje, tak mam to czytać?
Grupa 025 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91147.html
Grupy: 000,001,002 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91146.html
Kolejny log - chyba mi DV szwankuje, tak mam to czytać?
Grupa 025 http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_91147.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Przepływka ma wskazania jak dla silnika 150KM.
A DV można wymienić profilaktycznie, szczególnie gdy już jest ze sporym przebiegiem. Ma on wpływ na bieg jałowy jak i na ewentualny spadek mocy.
Według mnie nie pracuje ale zawór N75, wskazuje na to wysokie wskazania Duty Cycle, lub jest uszkodzona turbina. Nie czuć mniejszej mocy?kazelnikov pisze:Kolejny log - chyba mi DV szwankuje, tak mam to czytać?
A DV można wymienić profilaktycznie, szczególnie gdy już jest ze sporym przebiegiem. Ma on wpływ na bieg jałowy jak i na ewentualny spadek mocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Grzemo, co do mocy, to wydaje się chodzić "względnie zdrowo", mam drugą c5 2,4 - żony, w elastyczności pewnie przegram, ale raczej zostaje w tyle:)
Ale! odpiąłem dzisiaj DV i jak dmucham przez ten cieĂąki wężyk, to przepuszcza, co oznacza, że uwalone:/ W przyszłym tyg włożę nowy i zobaczymy, co się będzie działo dalej. Narazie dzięki, temat zostawiam otwarty.
Pozdrowienia
Ale! odpiąłem dzisiaj DV i jak dmucham przez ten cieĂąki wężyk, to przepuszcza, co oznacza, że uwalone:/ W przyszłym tyg włożę nowy i zobaczymy, co się będzie działo dalej. Narazie dzięki, temat zostawiam otwarty.
Pozdrowienia