Witam,
Od jakiegoś czasu moja Niusia strasznie wyje, a w zasadzie szumi kiedy wkręcam ją na obroty.
Zjawisko to pojawia się przeważnie kiedy temperatura oleju przekroczy ok 85 stopni (tak na oko - to znaczy jest bliżej 90 niż 80). Szczególnie słyszalne jest to na 1, 2 biegu kiedy silnik osiąga 1800 obr/min - np przy ruszaniu ze świateł. Szum rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika.
Problem przeważnie znika kiedy temperatura wzrośnie powyżej 90 stopni lub zacznie spadać, albo po prostu po przejechaniu jakiegoś odcinka.
Problem, kiedy się pojawi, występuje zarówno na luzie jak i na obciążonym silniku.
Próbowałem zlokalizować źródło na słuch ale przeważnie pojawia się na trasie lub w centrach miast kiedy nie ma lub nie można za bardzo gdzie zjechać. Zresztą i tak jeżdżę zawsze sam, więc nie ma kto "pogazować" a na wolnych obrotach i tak nic nie słychać...
Czytałem podobne posty i często pojawiał się problem ze sprzęgłem wiskotycznym - u mnie jednak problem pojawia się okresowo i jest uzależniony od temperatury - np. kiedy jest chłodniej, jadę wcześnie rano lub wieczorem problem praktycznie nie występuje (kiedy temp. zewnętrzna jest mniejsza niż ok 23 stopnie - wtedy u mnie temp. oleju trzyma się bliżej 80 stopni).
Co, jeżeli nie wisko, może być źródłem problemu?
Dzięki wielkie,
Pozdrawiam
[ AFB 2.5 150 KM] Pojawiający się szum w ok. 1800 obr. na ro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: Rybnik
przy wyzzszych temperaturach takich jak teraz plyn bardziej sie zagrzewa co za tym idzie wisko bardziej sie zasprzegla wiec szybciej sie kreci wentylator , i wydaje mi sie ze stad ten szum
niemasz sie raczej czym martwic wentylator ma swoje rozmiary wiec i odglosy sa czasami monstrualne
mozesz na zimnym silniku pokrecic wentylatorem czy niema luzow i czy kreci sie swobodnie(ale na zimnym)
Pozdro


Pozdro

- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Logi z vaga:
A po zapaleniu auta i włączeniu klimy doszedł:
Mimo wszystko klima chłodzi, jak na moje oko prawidłowo.
Przeczytałem gdzieś, że sposobem sprawdzenia wisko jest próba zatrzymania wentylatora - na zimnym udało się bez większych problemów.
Zdaję sobie sprawę, że wentylator szybciej się kręci przy wyższych temperaturach, ale już 4 lato z Niunią spędzamy razem i nigdy tak się nie działo
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B0 907 401 L2
Component: 2.5l/4VT EDC G000SG D50
Coding: 01003
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00546 - Data wiring faulty
49-10 - No Communications - Intermittent
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 Q
Component: A6-Klimavollautomat D62
Coding: 00063
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range
Controller: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D002
Coding: 00006
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
31-00 - Open or Short to Ground
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio
Controller: 4B0 035 186 B
Component: Radio D02
Coding: 00117
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
36-10 - Open Circuit - Intermittent
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Kod: Zaznacz cały
32265 Nie znany kod błędu
zbyt długi czas narastania ciśnienia - przód
Przeczytałem gdzieś, że sposobem sprawdzenia wisko jest próba zatrzymania wentylatora - na zimnym udało się bez większych problemów.
Zdaję sobie sprawę, że wentylator szybciej się kręci przy wyższych temperaturach, ale już 4 lato z Niunią spędzamy razem i nigdy tak się nie działo

Kolego to nie są logi
pod tym linkiem masz opisane szczegółowo jak się robi logi
lightfighter87
Pozdrawiam

pod tym linkiem masz opisane szczegółowo jak się robi logi
lightfighter87
To znaczy że masz cały czas załączone wisko i trzeba je wymienić bo silnik pracuje z większym oporem wisko ma się załączać tylko do czasu zbicia temperaturyNo dobra a gdy wentylator po wyłączeniu silnika kręci się z oporem, to co może być tego przyczyną
Pozdrawiam
No ok, moja wina - myślałem o błędachWasabi30 pisze:Kolego to nie są logi![]()
pod tym linkiem masz opisane szczegółowo jak się robi logi
(...)

A przy takim problemie jest potrzebne to wszystko? Myślałem, że to raczej do testów samego silnika, turbiny itp.
Może jutro uda mi się gdzieś to wszystko po - testować.
Dzięki i pozdrawiam