Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

DPF - dyskusja o usuwaniu. Wydzielone z Róznice miedzy 2.7 a

Silniki wysokoprężne
Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 19 maja 2012, 09:07

u mojego ojca raz na tydzien odciagałem ok 1,5 litra oleju i to przez DPF-a a nie przez wtryski . po wywaleniu DpF-a spokój

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 19 maja 2012, 13:19

TO jeszcze raz zrobię mały offtop. Czy DPF rzeczywiście czyści się automatycznie przy jeździe autostradowej?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 19 maja 2012, 13:24

piotrus czyli przy zalozeniu,ze jezdzimy wiekszosc czasu po miescie i zauwazamy zwiekszony stan oleju,powinnismy go co jakis czas(no wlasnie jaki <mysli> )wypalac vcdesem?sorki za offtopa

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 20 maja 2012, 11:29

dzieki piotrus za info,widzisz u mnie to jest tak,ze jezdze codziennie okolo17 km do roboty,z tego 15 autostrada jazda trwa okolo 20 minut i po 8 osmiu godz to samo.wiec przypuszczam,ze dpf nie zdaza sie w tym czasie wypalic.mniejwiecej 2 tyg.temu zauwazylem,ze stan oleju siega mi prawie do konca kulki i zaczalem sie martwic.parametry wtryskow mam w normie dlatego mysle,ze to dpf.autem od momentu zakupu zrobilem 70tys.km i pierwszy raz mam cos takiego.teraz kolejne pytanie do ciebie piotrusiu,co z tym fantem zrobic?najpierw zmienic olej,a potem bujnac sie na godzinke na autostrade,czy lepiej wypalic vcdesem i potem zmiana <mysli> chcialbym zeby wszystko wrocilo do normy,bo za 4 tyg.lece na urlop do pl i nie chce po drodze przykrych niespodzianek :( ...a jesli chodzi o usuwanie dpf to nie jestem zwolennikiem takiej metody "pozbywania"sie problemu.pozdrawiam

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 20 maja 2012, 21:59

nie uwazam zeby usuniecie Dpfa to bylo druciarstwo jest to kolejny zbedny element jak egr który tez mam zaslepiony. Kolego nie robie tego u jakiegos tam podwórkowego mechanika tylko u Witka Rogala w Warszawie i wiem ze jest to zrobione profesjonalnie. pozdrawiam czujniki(sondy) mam zostawione i dzialają

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 21 maja 2012, 07:29

nie wiem dlaczego usuwani DPF-a nazywasz druciarstwem skoro pierwsze silniki 2.0 wychodziły bez DPF-a albo miały możliwosć dołozenia DPF-a .Np w mitsubisch z jakiegos modelu (nie pamietam teraz nazwy) sam serwis wywala DPF-a bo sobie nie daja z nim rady i zmieniaj oprogramowanie. To tez nazwiesz druciarstwem??? a jesli chodzi o EGR to to dziadostwo tylko zasyfia kolektory. Dla ciebie to jest druciarstwo bo ty na tym zarabiasz kase i jak wiekszosc bedzie miala wywalone dpf-y i egry to ci odpadnie sporo roboty takie jest moje zdanie . Nie wiem jak mozna nazwac druciarstwem usuniecie wpełni profesjonalnie DPF-a . Wiem że sa firmy ktore nie maja o tym pojecia a sie za to biora i ludzie maja problemy. po druge to ja zmienilem w swoim audi 2.0 tdi silnik na taki od mitsubischi wolny od wad który nie posiada DPF-a wiec normalne jest ze musialem go usunąć. A u ojca który jezdzi bardzo mało i tylko po miescie były problemy bo nie mogła sie dokonczyc procedura wypalania . nie mow mi ze to taki dobry wynalazek bo kolega z forum a4 nie mial z dpf-em problemu az zona jezdzila przez tydzien tym autem i tak zapchala go ze byl tylko do wymiany wiec tez sie zdecydował go usunac i ma spokój . żeby było jazne po usunieciu DPF-a nie mam zderzaka w sadzy w zadnym z aut. a w 2.0 mam zrobiony program na 205 KM . Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 maja 2012, 07:30

Piotruś pisze:Po pierwsze bacznie obserwować stan oleju w powtarzalnych warunkach (czyli np. raz w tygodniu po nocnym postoju na tym samamym miejscu parkingowym/garażowym).
Dodam tylko Tomku, abyś zwracał uwagę na poziom podłoża... nawet niewielka różnica poziomów między przedem a tyłem, potrafi znacznie zakłamać wynik pomiaru... takie przynajmniej moje spostrzeżenia...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 maja 2012, 16:38

dzieki piotrus za opinie i rady.w weekend sie za to biore...krzysiek ty masz racje chlopie,bo przeoczylem ze u mnie pod domem fura stoi z gorki <glupek> musze sprawdzic na rownym podlozu :) pozdrawiam
piotrus a tak na marginesie to powiedz w jaki sposob sprawdzic i wykluczyc,badz tez potwierdzic niesprawne wtryski?,skoro piszesz,ze w parametry z grup nie za bardzo warto wierzyc <mysli>serwis boscha moze taka 100%diagnoze postawic?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 maja 2012, 20:23

dzieki greg za rade,sprobuje.wczoraj patrzylem to w porownaniu z momentem kiedy dostrzeglem,ze kulka jest prawie cala zakryta(czyli okolo dwoch tyg temu)nic sie nie zmienilo.nie zauwazylem tez zadnych roznic w pracy silnika.pozdro
ps.nie rwe wlosow,bo nie za bardzo jest co <lol>

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 22 maja 2012, 21:48

Do tematu chciałbym dodać, aby nie przeprowadzać zbyt często wymuszonego wypalania DPF, bo wkład się od tego niszczy i spada jego wydajność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja