DPF - dyskusja o usuwaniu. Wydzielone z Róznice miedzy 2.7 a
dzieki piotrus za info,widzisz u mnie to jest tak,ze jezdze codziennie okolo17 km do roboty,z tego 15 autostrada jazda trwa okolo 20 minut i po 8 osmiu godz to samo.wiec przypuszczam,ze dpf nie zdaza sie w tym czasie wypalic.mniejwiecej 2 tyg.temu zauwazylem,ze stan oleju siega mi prawie do konca kulki i zaczalem sie martwic.parametry wtryskow mam w normie dlatego mysle,ze to dpf.autem od momentu zakupu zrobilem 70tys.km i pierwszy raz mam cos takiego.teraz kolejne pytanie do ciebie piotrusiu,co z tym fantem zrobic?najpierw zmienic olej,a potem bujnac sie na godzinke na autostrade,czy lepiej wypalic vcdesem i potem zmiana
chcialbym zeby wszystko wrocilo do normy,bo za 4 tyg.lece na urlop do pl i nie chce po drodze przykrych niespodzianek
...a jesli chodzi o usuwanie dpf to nie jestem zwolennikiem takiej metody "pozbywania"sie problemu.pozdrawiam


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
nie uwazam zeby usuniecie Dpfa to bylo druciarstwo jest to kolejny zbedny element jak egr który tez mam zaslepiony. Kolego nie robie tego u jakiegos tam podwórkowego mechanika tylko u Witka Rogala w Warszawie i wiem ze jest to zrobione profesjonalnie. pozdrawiam czujniki(sondy) mam zostawione i dzialają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
nie wiem dlaczego usuwani DPF-a nazywasz druciarstwem skoro pierwsze silniki 2.0 wychodziły bez DPF-a albo miały możliwosć dołozenia DPF-a .Np w mitsubisch z jakiegos modelu (nie pamietam teraz nazwy) sam serwis wywala DPF-a bo sobie nie daja z nim rady i zmieniaj oprogramowanie. To tez nazwiesz druciarstwem??? a jesli chodzi o EGR to to dziadostwo tylko zasyfia kolektory. Dla ciebie to jest druciarstwo bo ty na tym zarabiasz kase i jak wiekszosc bedzie miala wywalone dpf-y i egry to ci odpadnie sporo roboty takie jest moje zdanie . Nie wiem jak mozna nazwac druciarstwem usuniecie wpełni profesjonalnie DPF-a . Wiem że sa firmy ktore nie maja o tym pojecia a sie za to biora i ludzie maja problemy. po druge to ja zmienilem w swoim audi 2.0 tdi silnik na taki od mitsubischi wolny od wad który nie posiada DPF-a wiec normalne jest ze musialem go usunąć. A u ojca który jezdzi bardzo mało i tylko po miescie były problemy bo nie mogła sie dokonczyc procedura wypalania . nie mow mi ze to taki dobry wynalazek bo kolega z forum a4 nie mial z dpf-em problemu az zona jezdzila przez tydzien tym autem i tak zapchala go ze byl tylko do wymiany wiec tez sie zdecydował go usunac i ma spokój . żeby było jazne po usunieciu DPF-a nie mam zderzaka w sadzy w zadnym z aut. a w 2.0 mam zrobiony program na 205 KM . Pozdrawiam
Dodam tylko Tomku, abyś zwracał uwagę na poziom podłoża... nawet niewielka różnica poziomów między przedem a tyłem, potrafi znacznie zakłamać wynik pomiaru... takie przynajmniej moje spostrzeżenia...Piotruś pisze:Po pierwsze bacznie obserwować stan oleju w powtarzalnych warunkach (czyli np. raz w tygodniu po nocnym postoju na tym samamym miejscu parkingowym/garażowym).
dzieki piotrus za opinie i rady.w weekend sie za to biore...krzysiek ty masz racje chlopie,bo przeoczylem ze u mnie pod domem fura stoi z gorki
musze sprawdzic na rownym podlozu
pozdrawiam
piotrus a tak na marginesie to powiedz w jaki sposob sprawdzic i wykluczyc,badz tez potwierdzic niesprawne wtryski?,skoro piszesz,ze w parametry z grup nie za bardzo warto wierzyc <mysli>serwis boscha moze taka 100%diagnoze postawic?


piotrus a tak na marginesie to powiedz w jaki sposob sprawdzic i wykluczyc,badz tez potwierdzic niesprawne wtryski?,skoro piszesz,ze w parametry z grup nie za bardzo warto wierzyc <mysli>serwis boscha moze taka 100%diagnoze postawic?