[ A6 C5] trzęsie budą po zmianie kół
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
[ A6 C5] trzęsie budą po zmianie kół
Witam!!! Zmieniłem ostatnio koła z seryjnych 16" 205/55/16 na 18" 225/40/18, przed założeniem wyważyłem w wulkanizacji i... jeździ się dużo sztywniej, ale w zakresie prędkości 85-110km/h czuć jak budą trzęsie, czuć drgania całego nadwozia, nie chodzi tu o samą kierownicę, bo czuje pod d..ą jak siedzenie drży... Szczególnie odczuwalne jest to podczas gdy jadę np na 5 biegu spokojnie te 90km/h i nagle wcisnę pedał gazu żeby nabrać prędkości...
Czegoś takiego nie odczuwałem wcześniej...
Czy to może być od kół?? Może są źle wyważone?? Czy auto się nie radzi przy większych kołach :P
Czegoś takiego nie odczuwałem wcześniej...
Czy to może być od kół?? Może są źle wyważone?? Czy auto się nie radzi przy większych kołach :P
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
te firmy co nie mają urządzenia do prostowania nie powiedzą żę koła są krzywe tylko wykonują usługę wyważania i kasują. szczególnie małe tanie firmy tych nie stać na urządzenie do prostowania i nie będzie ich stać przy ich cenach usług.w większej gdzie posiadają urządzenie zawsze zaproponują prostowanie bo to dla nich extra kasa .ale w twoim przypadku niekoĂąiecznie muszą być krzywe możę żle wyważone ,brak pierścieni redukcyjnych ,uszkodzona opona ,lub zmontowana na niewłąściwą pastę uległa przesunięciu względem felgi . znajdz porządny serwis opon z tradycjami i tam ci pomogą a nie jeżdzij do garażowców którzy mieśiąć temu handlowali marchewką na rynku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nie przesadziłem mogę to zademonstrować .3-4 ostre hamowania i opona przesunieta ok 5-10 cm względem felgi po zastosowaniu najbardziej popularnej w garażach pasty nie wysychającej akrylowej o nazwie delta przeznaczonej do sam ciężarowych w których z racji wysokich ciśnieĂą do 9atm zjawisko to nie występuje
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
felgi nie ORI AUDI, ale też nie chiĂąski krzak, bo Borbety, ET 35, oponki w stanie średnio-niezłym, ok 5mm. Koleś wyważył i miało być dobrze, ale w sobotę do południa dokładnie je wymyję, wyczyszczę żeby nie było żadnego ale, podjadę do innego wulkanizatora i sprawdzę co i jak z wyważeniem. ÂŚruby dałem nowe, stożkowe, bo ori kulowe nie podchodziły za bardzo, za mało trzymały. Pasta?? Nie wiem czego kolo użył, nie pytałem, może masła, teraz jak pojadę z reklamacją to i tak się pewnie nie dowiem...
A ostrych hamowaĂą nie miałem w ostatnim czasie w ogóle, normalna spokojna jazda nie więcej jak 90, bo telepie :P No może raz, żeby sprawdzić o jakiej prędkości, ale to tez nie za szybko...
A ostrych hamowaĂą nie miałem w ostatnim czasie w ogóle, normalna spokojna jazda nie więcej jak 90, bo telepie :P No może raz, żeby sprawdzić o jakiej prędkości, ale to tez nie za szybko...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
a otwór na piaste jest odpowiedni?może potrzebny jest pierścieĂą centrujący jeśli to jest wporządku tzn,że koło krzywe (pewnie to co jest na tyle)
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
pierścienie są, bo otwór jest większy niż piasta... nie wiem... zdejmę w sob. rano, zobaczę co da się zrobić... najgorzej, że niedawno kupione, jak krzywe, to trzeba będzie walczyć ze sprzedającym...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
spróbuj zmienić,tył na przód,zobacz co wtedy będzie się działo.Podejrzewam,że pojawią się drgania na kierownicy i to dość intensywne
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jigitt, Ty tak nie kombinuj, bo koła pogubiszJigitt pisze:ÂŚruby dałem nowe, stożkowe, bo ori kulowe nie podchodziły za bardzo, za mało trzymały.
Nie mozna dowolnie zmieniać śrub ze stozka na kulę lub odwrotnie !
Felgi mają gniazda śrub wykonane albo na stożek i wówczas śruby też stozkowe albo kula i śruby z powierzchnia dociskową kulistą. Tak musi być. Nie wiem jakie są w Twoich felgach ale sprawdź
Niedawno przerabiałem takie objawy o jakich piszesz przy zimówkach (zjechanych, bieżnik ok 4 mm). Wielokrotnie wyważane, felgi stalowe ori, proste, opony bez bicia bocznego, koła okrągłe (to łatwo obejrzeć na wyważarce jak się kręci koło).
Wszystko sie wydało jak zmieniałem koła na letnie i sam dokładnie te zimówki obejrzałem. 2 koła były OK ale 2 pozostałe miały miejsca prawie łyse. jedno miało jeden taki placek a drugie aż 2 ! Opony wybąbliły ale nie w kierunku bocznym tylko promieniowo !
Dopóki było więcej bieżnika to trudno było zauważyć. Jak koło się kręciło na wyważarce to zewnętrzny obwód był okrągły, bez bicia. Koła dawały się wyważyć ale takie wykrzywienie opony dawało bicie w czasie jazdy.
Jedno takie koło jeździło na przodzie a drugie z tyłu więc nie wiem teraz które bardziej dawało efekt tego trzęsienia
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
ze śrubami nie kombinowałem, wkręciłem 1 szt kulistej ori dla sprawdzenia ile się wkręci, poza tym wulkanizator od razu przed jej wkręceniem powiedział, że kuliste nie podejdą, stąd kupiłem stożki.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Odpowiedź prosta... to przede wszystkim wina opon... delikatnie chodzą w pionie... nie wiem czy były po gwałtownym hamowaniu, ale wątpię, bo są równo starte... może się jakoś odkształciły...
Były też lekko niedoważone, mój magik to poprawił i też znacznie zmalało to trzęsienie... aczkolwiek jeszcze troszkę czuć..
Dzięki za pomysły i pomoc. Pozdro
Były też lekko niedoważone, mój magik to poprawił i też znacznie zmalało to trzęsienie... aczkolwiek jeszcze troszkę czuć..
Dzięki za pomysły i pomoc. Pozdro
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga