Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] trzęsie budą po zmianie kół

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ A6 C5] trzęsie budą po zmianie kół

Post autor: Jigitt » 17 maja 2012, 17:56

Witam!!! Zmieniłem ostatnio koła z seryjnych 16" 205/55/16 na 18" 225/40/18, przed założeniem wyważyłem w wulkanizacji i... jeździ się dużo sztywniej, ale w zakresie prędkości 85-110km/h czuć jak budą trzęsie, czuć drgania całego nadwozia, nie chodzi tu o samą kierownicę, bo czuje pod d..ą jak siedzenie drży... Szczególnie odczuwalne jest to podczas gdy jadę np na 5 biegu spokojnie te 90km/h i nagle wcisnę pedał gazu żeby nabrać prędkości...
Czegoś takiego nie odczuwałem wcześniej...
Czy to może być od kół?? Może są źle wyważone?? Czy auto się nie radzi przy większych kołach :P
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 17 maja 2012, 18:41

te firmy co nie mają urządzenia do prostowania nie powiedzą żę koła są krzywe tylko wykonują usługę wyważania i kasują. szczególnie małe tanie firmy tych nie stać na urządzenie do prostowania i nie będzie ich stać przy ich cenach usług.w większej gdzie posiadają urządzenie zawsze zaproponują prostowanie bo to dla nich extra kasa .ale w twoim przypadku niekoĂąiecznie muszą być krzywe możę żle wyważone ,brak pierścieni redukcyjnych ,uszkodzona opona ,lub zmontowana na niewłąściwą pastę uległa przesunięciu względem felgi . znajdz porządny serwis opon z tradycjami i tam ci pomogą a nie jeżdzij do garażowców którzy mieśiąć temu handlowali marchewką na rynku

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 17 maja 2012, 19:04

enduro7 pisze:,lub zmontowana na niewłąściwą pastę uległa przesunięciu względem felgi
Z tym to przesadziłeś :)
Ale ogólnie tak jak piszecie źle wyważyli zapewne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 17 maja 2012, 20:17

nie przesadziłem mogę to zademonstrować .3-4 ostre hamowania i opona przesunieta ok 5-10 cm względem felgi po zastosowaniu najbardziej popularnej w garażach pasty nie wysychającej akrylowej o nazwie delta przeznaczonej do sam ciężarowych w których z racji wysokich ciśnieĂą do 9atm zjawisko to nie występuje

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 maja 2012, 21:27

felgi nie ORI AUDI, ale też nie chiĂąski krzak, bo Borbety, ET 35, oponki w stanie średnio-niezłym, ok 5mm. Koleś wyważył i miało być dobrze, ale w sobotę do południa dokładnie je wymyję, wyczyszczę żeby nie było żadnego ale, podjadę do innego wulkanizatora i sprawdzę co i jak z wyważeniem. ÂŚruby dałem nowe, stożkowe, bo ori kulowe nie podchodziły za bardzo, za mało trzymały. Pasta?? Nie wiem czego kolo użył, nie pytałem, może masła, teraz jak pojadę z reklamacją to i tak się pewnie nie dowiem...

A ostrych hamowaĂą nie miałem w ostatnim czasie w ogóle, normalna spokojna jazda nie więcej jak 90, bo telepie :P No może raz, żeby sprawdzić o jakiej prędkości, ale to tez nie za szybko...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 17 maja 2012, 21:32

a otwór na piaste jest odpowiedni?może potrzebny jest pierścieĂą centrujący <mysli> jeśli to jest wporządku tzn,że koło krzywe :| (pewnie to co jest na tyle)

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 maja 2012, 21:42

pierścienie są, bo otwór jest większy niż piasta... nie wiem... zdejmę w sob. rano, zobaczę co da się zrobić... najgorzej, że niedawno kupione, jak krzywe, to trzeba będzie walczyć ze sprzedającym...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 17 maja 2012, 22:02

wulkanizator by Ci raczej powiedział jakby były krzywe...
spróbuj jeszcze raz wyważyć może opony dopiero się ułozyły na feldze i wymagają wyważenia...

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 17 maja 2012, 22:18

spróbuj zmienić,tył na przód,zobacz co wtedy będzie się działo.Podejrzewam,że pojawią się drgania na kierownicy i to dość intensywne

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 maja 2012, 22:52

OK, zastosuję się do Waszych podpowiedzi... dam znać w sobotę co wyszło... póki co dzięki i pozdr, miłego weekendu
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 maja 2012, 22:53

Jigitt pisze:ÂŚruby dałem nowe, stożkowe, bo ori kulowe nie podchodziły za bardzo, za mało trzymały.
Jigitt, Ty tak nie kombinuj, bo koła pogubisz <mysli>

Nie mozna dowolnie zmieniać śrub ze stozka na kulę lub odwrotnie !

Felgi mają gniazda śrub wykonane albo na stożek i wówczas śruby też stozkowe albo kula i śruby z powierzchnia dociskową kulistą. Tak musi być. Nie wiem jakie są w Twoich felgach ale sprawdź <okok>

Niedawno przerabiałem takie objawy o jakich piszesz przy zimówkach (zjechanych, bieżnik ok 4 mm). Wielokrotnie wyważane, felgi stalowe ori, proste, opony bez bicia bocznego, koła okrągłe (to łatwo obejrzeć na wyważarce jak się kręci koło).

Wszystko sie wydało jak zmieniałem koła na letnie i sam dokładnie te zimówki obejrzałem. 2 koła były OK ale 2 pozostałe miały miejsca prawie łyse. jedno miało jeden taki placek a drugie aż 2 ! Opony wybąbliły ale nie w kierunku bocznym tylko promieniowo !!!
Dopóki było więcej bieżnika to trudno było zauważyć. Jak koło się kręciło na wyważarce to zewnętrzny obwód był okrągły, bez bicia. Koła dawały się wyważyć ale takie wykrzywienie opony dawało bicie w czasie jazdy.
Jedno takie koło jeździło na przodzie a drugie z tyłu więc nie wiem teraz które bardziej dawało efekt tego trzęsienia <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 maja 2012, 23:09

ze śrubami nie kombinowałem, wkręciłem 1 szt kulistej ori dla sprawdzenia ile się wkręci, poza tym wulkanizator od razu przed jej wkręceniem powiedział, że kuliste nie podejdą, stąd kupiłem stożki.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

alwaro86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 06 maja 2012, 14:40
Lokalizacja: uk

Post autor: alwaro86 » 18 maja 2012, 03:32

łożyska?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 18 maja 2012, 12:18

alwaro86 pisze:łożyska?
Ale zobacz tytuł wątku ("....po zmianie kół") <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 22 maja 2012, 22:02

Odpowiedź prosta... to przede wszystkim wina opon... delikatnie chodzą w pionie... nie wiem czy były po gwałtownym hamowaniu, ale wątpię, bo są równo starte... może się jakoś odkształciły...
Były też lekko niedoważone, mój magik to poprawił i też znacznie zmalało to trzęsienie... aczkolwiek jeszcze troszkę czuć..

Dzięki za pomysły i pomoc. Pozdro
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga