Witam. Potrzebuję pomocy. Samochód stracił swoją moc - muląco się zbiera. Turbina była regenerowana bo nadszedł jej czas, wymieniłem filtry i przy okazji przepływomierz (Magnetti Marelli), wymiana oleju - wymiana około miesiąc temu. Po zabiegu auto śmigało elegancko. Przyszły cieplejsze dni temteratury wzrosły i mocy ubyło. Wpiliśmy komputer i wystąpił taki błąd : "023F Ciśnienie w rurze dolot. Poniżej granicy regulacji." Myśleliśmy, że może przepływomierz był felerny (nie wem czemu ale z jednej strony był luźny wiec trochę go uszczelniliśmy taśmą mimo iż dobierany był według katalogu) więc wymieniliśmy na Boscha. Po załozeniu chwila sukcesu a po zrobieniu kilku kilometrów znowu zawód - brak mocy. Jakieś pomysły ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
[ AFB 2.5 150 KM] Samochód stracił swoją moc.
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Seba_mb,Seba_mb pisze:Przewody raczej tak - stan nie wizualny budzi zastrzeżeĂą ale sprawdzę. Natomiast zaczął teraz dymić na czarno jeśli się go depnie i odzyskał moc.
wychodzi na to ze jest 'jakis problem' z cisnieniem doladowania - lecz nie dowiemy sie jaki, jezeli nie bedziemy po kolei eliminowac 'podejrzanych' - na poczatek upewnilbym sie czy cala instalacja podcisnieniowa jest szczelna i jakie wartosci podrafi 'wykrzesac' z siebie pompa podcisnienia.
Jakies wskazania np z nastaw podstawowych tez bylyby przydatne...
wszyscy tak mamy tzn najwieksze roznice odczuwaja posiadacze wszelakich 'turbo' obojetne czy diesli czy benzyn, zwlaszcza 'duzych turbo' -> glownie diesle....Ryan pisze:a to nie jest tak ze cieplejsze powietrze wpada do sinlika przez co spada moc ?
ja tez tak mam
rano jest ogien - póki jest te 20 stopni , a jak jest 30st popołudniu jak wracam to czuc spadek mocy dosc konkretny
ale bez wzgledu na 'wymiar' spadku, bledu o nieprawidlowym cisnieniu w kolektorze dolotowym nie powinno wygenerować (nawet 35 stopni).
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A ogólnie sprawdź szczelność całego dolotu, bo jak napisałeś:manio35 pisze:Sprawdz szczelność chłodnicy intercolera.
Nie wiem, czemu koledzy wskazują tylko pojedyncze miejsca mozliwych nieszczelności. Cały dolot sklada sie z kilku co najmniej elementów gumowych, metalowych i złączek i nieszczelnośc moze wystapić w różnych miejscachSeba_mb pisze:Natomiast zaczął teraz dymić na czarno jeśli się go depnie
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga