Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Samochód stracił swoją moc.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Seba_mb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2012, 18:41
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

[ AFB 2.5 150 KM] Samochód stracił swoją moc.

Post autor: Seba_mb » 02 maja 2012, 21:08

Witam. Potrzebuję pomocy. Samochód stracił swoją moc - muląco się zbiera. Turbina była regenerowana bo nadszedł jej czas, wymieniłem filtry i przy okazji przepływomierz (Magnetti Marelli), wymiana oleju - wymiana około miesiąc temu. Po zabiegu auto śmigało elegancko. Przyszły cieplejsze dni temteratury wzrosły i mocy ubyło. Wpiliśmy komputer i wystąpił taki błąd : "023F Ciśnienie w rurze dolot. Poniżej granicy regulacji." Myśleliśmy, że może przepływomierz był felerny (nie wem czemu ale z jednej strony był luźny wiec trochę go uszczelniliśmy taśmą mimo iż dobierany był według katalogu) więc wymieniliśmy na Boscha. Po załozeniu chwila sukcesu a po zrobieniu kilku kilometrów znowu zawód - brak mocy. Jakieś pomysły ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 maja 2012, 07:06

nie wiem czy jeszcze aktualne... gruszka (baczek) przy turbo oraz przewody podcisnieniowe szczelne ?

Seba_mb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2012, 18:41
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Post autor: Seba_mb » 22 maja 2012, 15:49

Przewody raczej tak - stan nie wizualny budzi zastrzeżeĂą ale sprawdzę. Natomiast zaczął teraz dymić na czarno jeśli się go depnie i odzyskał moc.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 22 maja 2012, 19:45

a to nie jest tak ze cieplejsze powietrze wpada do sinlika przez co spada moc ?
ja tez tak mam :)
rano jest ogien - póki jest te 20 stopni , a jak jest 30st popołudniu jak wracam to czuc spadek mocy dosc konkretny

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 22 maja 2012, 21:09

sprawdź kolego dolot od intercoolera, może być nieszczelny i przec to dymi i traci moc
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 maja 2012, 22:47

Seba_mb pisze:Przewody raczej tak - stan nie wizualny budzi zastrzeżeĂą ale sprawdzę. Natomiast zaczął teraz dymić na czarno jeśli się go depnie i odzyskał moc.
Seba_mb,
wychodzi na to ze jest 'jakis problem' z cisnieniem doladowania - lecz nie dowiemy sie jaki, jezeli nie bedziemy po kolei eliminowac 'podejrzanych' - na poczatek upewnilbym sie czy cala instalacja podcisnieniowa jest szczelna i jakie wartosci podrafi 'wykrzesac' z siebie pompa podcisnienia.
Jakies wskazania np z nastaw podstawowych tez bylyby przydatne...

Ryan pisze:a to nie jest tak ze cieplejsze powietrze wpada do sinlika przez co spada moc ?
ja tez tak mam :)
rano jest ogien - póki jest te 20 stopni , a jak jest 30st popołudniu jak wracam to czuc spadek mocy dosc konkretny
wszyscy tak mamy :) tzn najwieksze roznice odczuwaja posiadacze wszelakich 'turbo' obojetne czy diesli czy benzyn, zwlaszcza 'duzych turbo' -> glownie diesle....

ale bez wzgledu na 'wymiar' spadku, bledu o nieprawidlowym cisnieniu w kolektorze dolotowym nie powinno wygenerować (nawet 35 stopni).

manio35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Białystok

Post autor: manio35 » 27 maja 2012, 08:06

Sprawdz szczelność chłodnicy intercolera.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2012, 12:47

manio35 pisze:Sprawdz szczelność chłodnicy intercolera.
A ogólnie sprawdź szczelność całego dolotu, bo jak napisałeś:
Seba_mb pisze:Natomiast zaczął teraz dymić na czarno jeśli się go depnie
Nie wiem, czemu koledzy wskazują tylko pojedyncze miejsca mozliwych nieszczelności. Cały dolot sklada sie z kilku co najmniej elementów gumowych, metalowych i złączek i nieszczelnośc moze wystapić w różnych miejscach <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga