Siemka chłopaki:)
Zrzuciłem rozrząd z powodu awarii termostatu. Poprzedni właściciel wymieniał go kompletnie w grudniu, ale idioci nie wpadli na pomysł żeby wymienić termostat:/
Wszystkie części są w idealnym stanie, czyste jak nowe, a na paskach widać napisy. Poskładam na starych częściach.
Tylko teram mam parę pytań, zanim poskładam;) :
Czy króciec/obudowa termostatu ma jakąś uszczelkę? U mnie było na uszczelniaczu włożone:/ Tak ma być? Sam termostat oczywiście ma oring.
Uszczelka pompy wody: nie mogę nigdzie znaleźć do kupienia osobno. Macie jakieś pomysły? Poskładać na starej, dorabiać nową z byle czego, zaciaprać uszczelniaczem? A może jednak da się kupić nową?
Na czym złożyć pokrywy wałków rozrządu? Kusi mnie, żeby mimo wszystko nową uszczelkę też potraktować uszczelniaczem:P Kupiłem oryginalny Dirko firmy Elring:D
Możecie mi przybliżyć procedury napinania paska rozrządu i pompy wtryskowej? Wcześniej robiłem to w AEL, było trochę klarowniej:P
I jeszcze poza konkursem;) Jaka powinna być średnica bolca blokującego wał korbowy? Mój nie chciał wejść, dokręciłem go trochę żeby zostały ślady, z których wymierzyłem 8,2 mm. Byłem po browarach, więc wycieczka do pracy na tokarkę odpadła, musiałem zeszlifować ok 1 mm...
Z góry wielkie dzięki:)
Przy składaniu będę robił fotki. Nie wiem czy dam radę zrobić foto story, bo za tydzień się chajtam, ale w razie czego też będę mógł trochę podratować fotkami:)
[ AFB 2.5 150 KM] Rozrząd AFB - kilka niewiadomych.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Witam
1 - kiedys wymienialem termostat to obudowa nie ma uszczelki ( nie zrzuciłem rozrządu )
2 - uszczelka pompy wody do kupienia w ASO np. Besmarex w Zabrzu koszt 25 zeta
3 - ja mam nowe uszczelki plus dodatkowo lekko uszczelnione na " zaokragleniach "
4 - bawil sie tym mechanik wiec nie wiem ale z tego co gdzies czytalem to hydrauliczny napinacz napnie pasek jak wyciagniesz zawleczke ( ale poczekaj na info od innych bo moze cos zle przeczytalem-zapamietalem :P )
5 - a na pytanie poza konkursem to nie wiem
pozdroo
1 - kiedys wymienialem termostat to obudowa nie ma uszczelki ( nie zrzuciłem rozrządu )
2 - uszczelka pompy wody do kupienia w ASO np. Besmarex w Zabrzu koszt 25 zeta
3 - ja mam nowe uszczelki plus dodatkowo lekko uszczelnione na " zaokragleniach "
4 - bawil sie tym mechanik wiec nie wiem ale z tego co gdzies czytalem to hydrauliczny napinacz napnie pasek jak wyciagniesz zawleczke ( ale poczekaj na info od innych bo moze cos zle przeczytalem-zapamietalem :P )
5 - a na pytanie poza konkursem to nie wiem
pozdroo
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
Hmmm...
1- Obudowę termostatu włoże tak jak była - na uszczelniaczu Elringa
2- Besmarex jutro odwiedzę - do Lellka mam bliżej, ale Besmarex jest lepiej zaopatrzony:)
3- zrobie też tak jak Ty, tak też było poprzednio - nowa uszczelka i ciaprajstwo;)
4- wiem, że siłownik napina rolkę, ale zanim się ją dokręci to trzeba ją wstępnie napiąć. Jak? I jak się napina pasek pompy wtryskowej? Jest zamontowana od dupy strony. W tej śrubie, która ją trzyma jest otwór na imbus 6mm. To jest ten knif? Zapomniałem się przyjrzeć jak to jest zrobione
Ten termostat pewnie dałoby się wyjąć pod paskiem, ale chciałem sprawdzić stan wszystkich rolek, i ogarnąć trochę ten syf. Teraz można z niego jeść:P
Remix, jak możesz to sprawdź jaka to średnica. Ciekawi mnie, czy u mnie ten otwór jest jakiś lewy, czy blokada źle wykonana... Komuś to się może przydać:)
1- Obudowę termostatu włoże tak jak była - na uszczelniaczu Elringa
2- Besmarex jutro odwiedzę - do Lellka mam bliżej, ale Besmarex jest lepiej zaopatrzony:)
3- zrobie też tak jak Ty, tak też było poprzednio - nowa uszczelka i ciaprajstwo;)
4- wiem, że siłownik napina rolkę, ale zanim się ją dokręci to trzeba ją wstępnie napiąć. Jak? I jak się napina pasek pompy wtryskowej? Jest zamontowana od dupy strony. W tej śrubie, która ją trzyma jest otwór na imbus 6mm. To jest ten knif? Zapomniałem się przyjrzeć jak to jest zrobione
Ten termostat pewnie dałoby się wyjąć pod paskiem, ale chciałem sprawdzić stan wszystkich rolek, i ogarnąć trochę ten syf. Teraz można z niego jeść:P
Remix, jak możesz to sprawdź jaka to średnica. Ciekawi mnie, czy u mnie ten otwór jest jakiś lewy, czy blokada źle wykonana... Komuś to się może przydać:)
Po zwolnieniu blokady napinacza hydraulicznego nalezy go wstepnie mapic chyba z sila 15 Nm Napinacz pompy Obrócić klucz do gniazd sześciokątnych przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara aż oznaczenia pokryją się
Następnie dokręcić nakrętkę mocującą nasadką klucza
Jesli chodzi o uszczelnienie dekli to tylko Reinzosil. Pozostale to kiszka. Ja osobiscie cala uszczelke na tym posadzilem, najpierw dokrecilem lekko zeby sie ladnie rozprowadzila, zeby jej od rzu nie wycisnac pozniej po ok 4h dokreciloem dekielki. Do dzis sucho jak na pustynie Jesli chcesz dalszych porad wal jak w dym. Pozdrawiam
Następnie dokręcić nakrętkę mocującą nasadką klucza
Jesli chodzi o uszczelnienie dekli to tylko Reinzosil. Pozostale to kiszka. Ja osobiscie cala uszczelke na tym posadzilem, najpierw dokrecilem lekko zeby sie ladnie rozprowadzila, zeby jej od rzu nie wycisnac pozniej po ok 4h dokreciloem dekielki. Do dzis sucho jak na pustynie Jesli chcesz dalszych porad wal jak w dym. Pozdrawiam
Spoko, jak rano wziąłem tą rolkę do ręki to wszystko się wyjaśniło:) Wystarczyło trzeźwo na to spojrzeć:P
No i zobaczymy jak się spisuje uszczelniacz Dirko sygnowany logo Elring:)
Trochę mi zajęło odpowietrzanie pompy. Używałem sprężarki od lodówki jako pompy podciśnienia, dosyć dziewiczo ciągnęła:P
NIe mam VAGa, narazie kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiłem na oko, tak żeby szybko odpalał. Za trzecim razem trafiłem, może nawet idealnie:P
Jutro muszę poskładać przód i wymienić felgi. JUż zapomniałem jak go rozbierałem
Tak się zastanawiam gdzie nasze Audi mają hak do holowania? Nie widzę go tam... Jest wkręcany? W C4 miałem na stałe...
No i zobaczymy jak się spisuje uszczelniacz Dirko sygnowany logo Elring:)
Trochę mi zajęło odpowietrzanie pompy. Używałem sprężarki od lodówki jako pompy podciśnienia, dosyć dziewiczo ciągnęła:P
NIe mam VAGa, narazie kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiłem na oko, tak żeby szybko odpalał. Za trzecim razem trafiłem, może nawet idealnie:P
Jutro muszę poskładać przód i wymienić felgi. JUż zapomniałem jak go rozbierałem
Tak się zastanawiam gdzie nasze Audi mają hak do holowania? Nie widzę go tam... Jest wkręcany? W C4 miałem na stałe...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga