Pompa wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:51
- Lokalizacja: ramsgate uk
Pompa wspomagania
Witam ostatnimi czasy zaczela mi troche glosniej powywac pompa od wspomagania, poziom plynu jest ok, i sie troche ciezej skreca auto ma oryginalny przebieg 130tys km dodam jeszcze ze jak jest naprawde cieplo to tak jakby sie lzej krecilo kierownica.
pozdrawiam
pozdrawiam
DzieĂą dobry mam takie samo auto i taki sam problem jak kupiłem auto to sie bardzo ciężko skręcało płyn był czarny i nie było go nawet w zbiorniczku, bo jak odkręciłem to było tylko sitko widać dolewałem i spuszczałem ażstraciłem litr, jest lepiej ale na wolnych obrotach -ciepły silnik słychać pompę więc chiałbym wymienić cały płyn pytanie tylko jak bo podobno coś się może zapowietrzyć,dodam że szukałem instrukcji i znalazłem ale u mnie jest troche inaczej w dodatku od spodu jest taki węzyk który widać że zszedł z rurki i kiedyś musiało kapać, chaiałbym zdjąć ten wężyk spuścić płyn,założyć nową obejmę i wlać nowy ,Pytanie moje brzmi czy to moge coś uszkodzić i jak sie opdpowietrza układ wspomagania Pozdrawiam i czy Pan rozwiązał swój problem
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Całą "operacje" przeprowadzasz na wyłączonym silniku, przy spuszczaniu płynu kręcisz kierownicą w prawo i w lewo do oporu (parę razy). Następnie podpinasz węże, zalewasz nowy płyn, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu (kilka razy). Znowu spuszczasz (robisz tzw. płukanie układu). Zalewasz nowy płyn, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu, uzupełniasz płyn w zbiorniku do poziomu max. Uruchamiasz auto, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu, jednak unikaj przytrzymywania kierownicy w skrajnym położeniu i tak 5-6 razy, uzupełniasz braki płynu do max. Układ sam się odpowietrza co można zaobserwować po spienionym płynie. Jeśli w układzie nadal znajduje się powietrze (głośna praca pompy wspomagania, wibracje na kierownicy), należy ponownie na pracującym silniku kręcić kierownicą 5-6 razy i sprawdzić poziom płynu.
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Przymierzam się do wymiany płynu we wspomaganiu ponieważ mój śmierdzi już ( pewnie ze starości ) ma kolor żółty a nie zielony i napewno nie jest tak gęsty jak byc powinien.
I teraz tak: Kiedyś kupowałem w VW płyn do całej hydrauliki ( z zieloną nakrętką ), używałem go jako płyn hamulcowy.
Czy mogę go użyć do wspomagania czy nie bardzo ? On ma oznaczenie G 000040000 natomiast na szarej nakrętce od wspomagania pisze G 000020000 więc pewnie to nie to ale wole się tu upewnić ?
I teraz tak: Kiedyś kupowałem w VW płyn do całej hydrauliki ( z zieloną nakrętką ), używałem go jako płyn hamulcowy.
Czy mogę go użyć do wspomagania czy nie bardzo ? On ma oznaczenie G 000040000 natomiast na szarej nakrętce od wspomagania pisze G 000020000 więc pewnie to nie to ale wole się tu upewnić ?
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
No to ten właśnie mam, tylko ja go używałem w poprzedniej A4 jako płyn hamulcowy ?UneeK pisze:Do wspomagania zalecany jest olej hydrauliczny G 004 000 M2 (oryginalny z zieloną nakrętką).
BTW ten G004 to jest syntetyk a gdzie nie czytam to polecają minerał do wspomagania... To jak w koĂącu ?
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jezeli potrafisz określic kolor to jeszcze nie jest tak źleAdxs pisze:ma kolor żółty a nie zielony i napewno nie jest tak gęsty jak byc powinien.
A co do gęstosci to zdziwisz się pewnie, ale nowy płyn jest wyraźnie rzadszy od przepracowanego. Na starym, gęsciejszym zaczęło być u mnie słycjać pompę, nie za bardzo wierząc w skutek wymienilem płyn (ori z ASO), nowy wyraźnie rzadszy, jest cichutko
No o takim pomysle to jeszcze nie słyszałem <szok>Adxs pisze:Kiedyś kupowałem w VW płyn do całej hydrauliki ( z zieloną nakrętką ), używałem go jako płyn hamulcowy
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Byłem dzisiaj na wymianie tego płynu. Miałem z zeszłego roku z A4 800ml G0004 M2, kupiłem w ASO jeszcze 1L i teraz najlepsze:
Na miarce było widać herbaciany kolorek, ale mówie - wymienie ( po co pompę zajechać ) ale przy spuszczeniu była "KAWA BEZ MLEKA" !
800ml zeszło na płukanie i mimo tego dalej leciał syf, dolałem jeszcze 400ml z nowej butelki i dalej leciał żur choć przybierał zielonkawą barwę. Musiałem na szybko dokupić jeszcze 1L
W sklepie mieli FEBI zielony ale oznaczenie tez było G0004 więc jeszcze tym całym litrem FEBIego przepłukałem do czystego zielonego i wlałem potem oryginał z ASO.
Efekt jest taki, że kierownica dużo lżej chodzi. Pompa jeszcze lekko jęczy przy max skręcie ale może jeszcze sie nie odpowietrzył układ do koĂąca.
Tak czy siak, cieszę się, że zdecydowalem się na wymiane bo mogłoby być za późno...
Na miarce było widać herbaciany kolorek, ale mówie - wymienie ( po co pompę zajechać ) ale przy spuszczeniu była "KAWA BEZ MLEKA" !
800ml zeszło na płukanie i mimo tego dalej leciał syf, dolałem jeszcze 400ml z nowej butelki i dalej leciał żur choć przybierał zielonkawą barwę. Musiałem na szybko dokupić jeszcze 1L
W sklepie mieli FEBI zielony ale oznaczenie tez było G0004 więc jeszcze tym całym litrem FEBIego przepłukałem do czystego zielonego i wlałem potem oryginał z ASO.
Efekt jest taki, że kierownica dużo lżej chodzi. Pompa jeszcze lekko jęczy przy max skręcie ale może jeszcze sie nie odpowietrzył układ do koĂąca.
Tak czy siak, cieszę się, że zdecydowalem się na wymiane bo mogłoby być za późno...
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Podepne sie do tematu,
mimo ze pisalem o tym w innym watku,
mechanik wymienil rolke prowadzaca, dzisiaj wymienilem (zregenerowano alternator) a auto nadal wydaje taki halas jak na filmie:
jak sie zdejmie pasek wielorowkowy to jest cisza, ostatnia rzecz jaka zostala to pompa wspomagania,
czy objawy na filmie moga wskazywac na zepsuta pompe wspomagania??
mimo ze pisalem o tym w innym watku,
mechanik wymienil rolke prowadzaca, dzisiaj wymienilem (zregenerowano alternator) a auto nadal wydaje taki halas jak na filmie:
jak sie zdejmie pasek wielorowkowy to jest cisza, ostatnia rzecz jaka zostala to pompa wspomagania,
czy objawy na filmie moga wskazywac na zepsuta pompe wspomagania??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga