Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pompa wspomagania

Układ kierowniczy
ciamajda01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2012, 21:51
Lokalizacja: ramsgate uk

Pompa wspomagania

Post autor: ciamajda01 » 09 kwie 2012, 14:13

Witam ostatnimi czasy zaczela mi troche glosniej powywac pompa od wspomagania, poziom plynu jest ok, i sie troche ciezej skreca auto ma oryginalny przebieg 130tys km dodam jeszcze ze jak jest naprawde cieplo to tak jakby sie lzej krecilo kierownica.
pozdrawiam

A47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:18
Lokalizacja: Uk

Post autor: A47 » 16 kwie 2012, 12:26

DzieĂą dobry mam takie samo auto i taki sam problem jak kupiłem auto to sie bardzo ciężko skręcało płyn był czarny :( i nie było go nawet w zbiorniczku, bo jak odkręciłem to było tylko sitko widać dolewałem i spuszczałem ażstraciłem litr, jest lepiej ale na wolnych obrotach -ciepły silnik słychać pompę więc chiałbym wymienić cały płyn pytanie tylko jak bo podobno coś się może zapowietrzyć,dodam że szukałem instrukcji i znalazłem ale u mnie jest troche inaczej w dodatku od spodu jest taki węzyk który widać że zszedł z rurki i kiedyś musiało kapać, chaiałbym zdjąć ten wężyk spuścić płyn,założyć nową obejmę i wlać nowy ,Pytanie moje brzmi czy to moge coś uszkodzić i jak sie opdpowietrza układ wspomagania Pozdrawiam i czy Pan rozwiązał swój problem

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 16 kwie 2012, 13:49

Całą "operacje" przeprowadzasz na wyłączonym silniku, przy spuszczaniu płynu kręcisz kierownicą w prawo i w lewo do oporu (parę razy). Następnie podpinasz węże, zalewasz nowy płyn, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu (kilka razy). Znowu spuszczasz (robisz tzw. płukanie układu). Zalewasz nowy płyn, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu, uzupełniasz płyn w zbiorniku do poziomu max. Uruchamiasz auto, kręcisz kierownicą prawo-lewo do oporu, jednak unikaj przytrzymywania kierownicy w skrajnym położeniu i tak 5-6 razy, uzupełniasz braki płynu do max. Układ sam się odpowietrza co można zaobserwować po spienionym płynie. Jeśli w układzie nadal znajduje się powietrze (głośna praca pompy wspomagania, wibracje na kierownicy), należy ponownie na pracującym silniku kręcić kierownicą 5-6 razy i sprawdzić poziom płynu.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 26 maja 2012, 13:38

Przymierzam się do wymiany płynu we wspomaganiu ponieważ mój śmierdzi już ( pewnie ze starości ) ma kolor żółty a nie zielony i napewno nie jest tak gęsty jak byc powinien.

I teraz tak: Kiedyś kupowałem w VW płyn do całej hydrauliki ( z zieloną nakrętką ), używałem go jako płyn hamulcowy.

Czy mogę go użyć do wspomagania czy nie bardzo ? On ma oznaczenie G 000040000 natomiast na szarej nakrętce od wspomagania pisze G 000020000 więc pewnie to nie to ale wole się tu upewnić ?
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 28 maja 2012, 12:46

Do wspomagania zalecany jest olej hydrauliczny G 004 000 M2 (oryginalny z zieloną nakrętką).

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 28 maja 2012, 13:11

UneeK pisze:Do wspomagania zalecany jest olej hydrauliczny G 004 000 M2 (oryginalny z zieloną nakrętką).
No to ten właśnie mam, tylko ja go używałem w poprzedniej A4 jako płyn hamulcowy :> ?
BTW ten G004 to jest syntetyk a gdzie nie czytam to polecają minerał do wspomagania... To jak w koĂącu ?
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 maja 2012, 13:27

Adxs pisze:ma kolor żółty a nie zielony i napewno nie jest tak gęsty jak byc powinien.
Jezeli potrafisz określic kolor to jeszcze nie jest tak źle <okok>

A co do gęstosci to zdziwisz się pewnie, ale nowy płyn jest wyraźnie rzadszy od przepracowanego. Na starym, gęsciejszym zaczęło być u mnie słycjać pompę, nie za bardzo wierząc w skutek wymienilem płyn (ori z ASO), nowy wyraźnie rzadszy, jest cichutko <okok>
Adxs pisze:Kiedyś kupowałem w VW płyn do całej hydrauliki ( z zieloną nakrętką ), używałem go jako płyn hamulcowy
No o takim pomysle to jeszcze nie słyszałem <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 28 maja 2012, 19:48

Olej hydrauliczny G 002 000 był produkowany do 2005/2006 roku jego nowe oznaczenie to G 004 000 M2, a brązowy (herbaciany) kolor świadczy o jego zużyciu.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 02 cze 2012, 12:28

Byłem dzisiaj na wymianie tego płynu. Miałem z zeszłego roku z A4 800ml G0004 M2, kupiłem w ASO jeszcze 1L i teraz najlepsze:

Na miarce było widać herbaciany kolorek, ale mówie - wymienie ( po co pompę zajechać ) ale przy spuszczeniu była "KAWA BEZ MLEKA" !!!

800ml zeszło na płukanie i mimo tego dalej leciał syf, dolałem jeszcze 400ml z nowej butelki i dalej leciał żur choć przybierał zielonkawą barwę. Musiałem na szybko dokupić jeszcze 1L
W sklepie mieli FEBI zielony ale oznaczenie tez było G0004 więc jeszcze tym całym litrem FEBIego przepłukałem do czystego zielonego i wlałem potem oryginał z ASO.

Efekt jest taki, że kierownica dużo lżej chodzi. Pompa jeszcze lekko jęczy przy max skręcie ale może jeszcze sie nie odpowietrzył układ do koĂąca.

Tak czy siak, cieszę się, że zdecydowalem się na wymiane bo mogłoby być za późno...
kontakt administratora:
Polecam!

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 03 cze 2012, 21:43

A, że tak zapytam, przy jakich przebiegach wymieniacie ten płyn?

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 03 cze 2012, 21:57

190k km :)
kontakt administratora:
Polecam!

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 04 cze 2012, 01:23

Hmm... Ja mam 195k i nigdy o tym płynie nie myślałem. Może warto?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 cze 2012, 07:48

Hohe, mogli Ci już w ASO wymieniać przy okazji przeglądów... ja tak miałem przy ok. 50kkm... więc narazie mam spokój... Ale jeśli nie miałeś wymienianego, to napewno warto... zresztą sprawdź jego kolor <okok>

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 784
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 04 cze 2012, 08:18

U mnie jeszcze ciekawiej. Przy 160tys km zaczeła wyć pompa. Wymiana płynu nic nie dała. Konieczna była nowa pompa. Tak jak już pisałem to nie są to te wytrzymałe pompy z C4...no cóż ten typ tak ma <mysli>

Szprytny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 lip 2012, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Szprytny » 17 lip 2012, 17:37

Podepne sie do tematu,

mimo ze pisalem o tym w innym watku,

mechanik wymienil rolke prowadzaca, dzisiaj wymienilem (zregenerowano alternator) a auto nadal wydaje taki halas jak na filmie:



jak sie zdejmie pasek wielorowkowy to jest cisza, ostatnia rzecz jaka zostala to pompa wspomagania,
czy objawy na filmie moga wskazywac na zepsuta pompe wspomagania??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga