[ AFB 2.5 150 KM] 650rpm na luzie czy tak ma być??
[ AFB 2.5 150 KM] 650rpm na luzie czy tak ma być??
Chłopaki mam pytanie do posiadaczy tego silnika (AFB), mianowicie: odpalam auto 1000rpm po chwili obroty powoli spadaja do 750 tak utrzymuja sie moze 20-30 sekund po czym spadaja do 650 i tak się utrzymują, wydaje mi się ze jest to trochę zamało i mozna odczuć delikatne wibracje. Druga sprawa gdy włącze klime obroty wzrastaja do 742rpm i z tego co wyczytałem tyle powinny wynosic. Teraz pytanie czy moze to byc oznaka uszkodzonego jednego z wtrysków lub padajacej pompy która na biegu jałowym podaje zamałe dawki paliwa na jeden lub wiecej wtrysków?? Czy ktos moze sprawdzić jakie ma obroty na włączonej i wyłączonej klimie. Z góry dzięki;)
W jaki sposób zwiekszyć obroty Vagiem?? co masz na myśli piszac (sterownik silnika -> 10 -> 2) mam w adaptacjach sprawdzic kanał 2 i 10?? czy chodzi Ci o bloki wartosci mierzonych, posiadam tylko polski vag 4.9, vag com mi nie działa , jeszcze jedno spostrzeżenie pomiedzy tymi 742-650 występuje falowanie obrotów. Gdy obserwowałem blok nr 01 to podczas falowania obrotów skakała dawka paliwa, ale moze tak ma być bo przecież zmieniały się obroty,co o tym sadzisz?
Nie wykluczam tego ale wydajemi sie raczej ze jest to wina zle zaprogramowanego sterownika, bo w momęcie załączania klimy sterownik powinien wyrównać obroty do zakładanych 742 i to robi, auto (podobno, tak mówił poprzedni właściciel) miało robionego chipa na 180KM czy w tedy mogli obnizyć te obroty do 650??..zastanawiam się czy nie głupim pomysłem było by przełozenie na chwile kompa od innego AFB z oryginalna mapa wtrysku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mcdziak,
nie wiem za bardzo co Ci poradzic... watpliwosci biora sie z faktu, ze taka 'wirtualna pomoc' moze finalnie kosztowac Cie wiecej, niz wizyta u porzadnego diagnosty 'na miejscu'.
falowanie obrotow przy wylaczonych 'obciazeniach' (jak np klimatyzacja) - moze wskazywac na problemy z pompą wtryskową (jak juz Kamilvti napisal) i/lub wtryskiwaczami. Finansowo bolesne....
Ale rownie dobrze falowanie moga powodować 'bąbelki' w wezykach zasilania albo 'swirujący' czujnik temperatury płynu (G2/G62) lub inne (np czujnik polozenia wału) ktore to, w porownaniu, to grosze.
Wydaje mi sie ze najlepiej byloby 'dorwac' kumatego pasjonata z Twojej okolicy.... albo polecany warsztat....
Zupelnie niezaleznie musisz sie upewnic, czy ustawiona wartosc obrotow biegu jalowego w sterowniku jest prawidlowa. Aby sie dowiedziec jak, proponuje zaczac od tego watku.
Jezeli niedogodnosci zwiazane z 'pomoca wirtualna' sa akceptowalne, to ja chetnie zobaczylbym komplet logow statycznych oraz basic settings. Jak je wykonac przeczytasz w tym watku
nie wiem za bardzo co Ci poradzic... watpliwosci biora sie z faktu, ze taka 'wirtualna pomoc' moze finalnie kosztowac Cie wiecej, niz wizyta u porzadnego diagnosty 'na miejscu'.
falowanie obrotow przy wylaczonych 'obciazeniach' (jak np klimatyzacja) - moze wskazywac na problemy z pompą wtryskową (jak juz Kamilvti napisal) i/lub wtryskiwaczami. Finansowo bolesne....
Ale rownie dobrze falowanie moga powodować 'bąbelki' w wezykach zasilania albo 'swirujący' czujnik temperatury płynu (G2/G62) lub inne (np czujnik polozenia wału) ktore to, w porownaniu, to grosze.
Wydaje mi sie ze najlepiej byloby 'dorwac' kumatego pasjonata z Twojej okolicy.... albo polecany warsztat....
Zupelnie niezaleznie musisz sie upewnic, czy ustawiona wartosc obrotow biegu jalowego w sterowniku jest prawidlowa. Aby sie dowiedziec jak, proponuje zaczac od tego watku.
Jezeli niedogodnosci zwiazane z 'pomoca wirtualna' sa akceptowalne, to ja chetnie zobaczylbym komplet logow statycznych oraz basic settings. Jak je wykonac przeczytasz w tym watku
Tx-didi dzisiaj ogarnołem polskiego vaga ma on troche inny interfejs, zalogowałem sie wszedłem w adaptacje i rzeczywiscie obroty ustawione były na 650 nie wiem po co ktos to zrobił, ale ustawiłem obroty, dawke wtrysku i jest cacy bardzo dziekuje za pomoc.
Przy okazji nie polecam obniżana obrotów biegu jałowego z tych zalecanych przez producenta, to żadna oszczędność, a obniza to ciśnienie oleju szkoda hydrauliki która jak wiadomo jest w tych silnikach dosyć delikatna.
tx-didi u mnie masz pomógł:D
Przy okazji nie polecam obniżana obrotów biegu jałowego z tych zalecanych przez producenta, to żadna oszczędność, a obniza to ciśnienie oleju szkoda hydrauliki która jak wiadomo jest w tych silnikach dosyć delikatna.
tx-didi u mnie masz pomógł:D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga