Dwa miesiące temu sprzedałem Swoje E46 Touring 330d i zaczęło się poszukiwanie kolejnego auta. Warunek: BMW lub AUDI z V8 pod maską, zobaczyłem kilka E38 i A8 D2 aż nagle dostałem telefon od znajomego że sprzedaje swoje S6. Gość miał je 6 lat. Był to jeden z jego 4 samochodów, wszystkie wymiany były robione na czas, auto najważniejsze sprawy miało porobione, czyli silnik w bdb stanie, skrzynia po remoncie 2 lata temu. Auto ma owszem kilka mankamentów ale wszystkie są do ogarnięcia, krótka rozmowa no i stałem się posiadaczem S6.....
Nadwozie - Avant
Silnik - 4.2 340KM
Skrzynia - Tiptronic ZF HP24
Napęd - Quattro
Wyposażenie - większość potrzebnych rzeczy jest

Zaraz po kupnie wyposażyłem się w stalowe felgi na zimę 16". Autko na dzieĂą dzisiejszy wygląda tak:
Jak dobrze posprzątam środek to dam więcej zdjęć, na razie grypa mnie zatrzymała w domu

Zaraz po zakupie przyszedł czas na wymianę hamulców:
Tarcze przód i tył Zimmermann, klocki przód Zimmermann, klocki tył ATE. Przed latem jeszcze będzie gruntowna regeneracja zacisków, wymiana reperaturek.
Po tygodniu pociekła mi chłodnica więc trzeba było kupić nową i wymienić, przy okazji wymieniłem rozrząd z termostatem, bo graty czekały a nie było czasu....
Jak widać na zdjęciu dwie rzeczy musiałem kupić w ASO ponieważ były nigdzie nie dostępne: przednia prawa poduszka silnika była oberwana i powodowała drgania na biegu jałowym, oraz napinacz paska Multi-V. Niby był sprawny ale wymieniałem wszystko na nowe więc nie chciałem go zostawiać starego. Silnik został zalany płynem chłodzącym Valvoline Max Life. Wymieniłem również żarniki od xenonów, bo jeden był przepalony. Kupiłem takie:
Parę dni temu przygotowując się do lata kupiłem nowe opony Good Year Eagle F1 GS-D3 w rozmiarze 235/40R17 do felg które były z autem:
felgi mam takie same jak te:
Felgi takie sobie, ale najpierw musiałem poogarniać tematy techniczne, później jak kasa pozwoli to przyjdzie czas na resztę. Na wiosnę trzeba zrobić prawy błotnik bo jest trochę pognieciony, i parę detali na karoserii.
Jeżeli chodzi o silnik to jeździ na oleju Liqui Moly 10W40 MoS2. Na razie przejechałem 3 tys km i oleju nie ubyło ani grama. Olej oczywiście wymieniłem zaraz po zakupie razem ze wszystkimi filtrami Knecht. Wymieniłem również świece na NGK:
No to by było na tyle, zapraszam do wygłaszania opinii negatywnych i pozytywnych.
MAJ 2012 letnie koła
CZERWIEC 2012 czerwone zaciski i dystans 20mm
SIERPIEĂ 2012 felgi Rial Nogaro 19" z oponami 235/35R19
MARZEC 2013 czarne lampy, czarny grill, założony Gwint AP Sportfahrwerke