Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ALW 2.4 136 KM] Temperatura cieczy chłodzącej max 70-80'C

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
shot123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:25
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

[ ALW 2.4 136 KM] Temperatura cieczy chłodzącej max 70-80'C

Post autor: shot123 » 09 mar 2012, 13:14

Temperatura cieczy chłodzącej 70-80'C przy pełnym nagrzaniu według wskaźnika na desce rozdzielczej. Na Vagu pokazuje zawsze 7-10'C mniej. A temperatura powinna być chyba 90'C.

Termostat podobno był wymieniany około 3 m-ce temu, według poprzedniego właściciela bo niedawno auto zakupione.
Czujnik temperatury cieczy był wymieniony przeze mnie na nowy oryginalny- gdyż pokazywało błąd na VAG-u.


Jakieś podpowiedzi?

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 09 mar 2012, 15:21

a wskazówka podczas jazdy waha się?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 15:28 przez piecka9, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2012, 15:23

j.w. oraz czy auto da się w ogóle na postoju nagrzać do 90C i dopiero jak ruszysz to temperatura spada?

shot123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:25
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: shot123 » 09 mar 2012, 15:53

70-77'C cały czas się wacha w czasie jazdy. Czasami ale rzadko do 60'C spada.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2012, 16:10

shot123 pisze:70-77'C cały czas się wacha w czasie jazdy. Czasami ale rzadko do 60'C spada.
Moim zdaniem dalej jest problem z termostatem... szczególnie, że czujnik wymieniłeś na nowy ORI... a nie wiadomo na co wymienił poprzedni właściciel ten termostat... może jakiś stary wsadził... byle sprzedać... tego nie wiesz... ;|

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: numeer » 09 mar 2012, 16:24

Jeżeli czujnik wyeliminowany to pozostaje termostat(nowy przed założeniem warto sprawdzić przy jakiej temp się otwiera). <mysli>

shot123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:25
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: shot123 » 09 mar 2012, 16:43

Na postoju czasami osiągnie około 90'C.


Też podejrzewałem termostat ale podobno w moim silniku 2.4 to niezła zabawa, trzeba zdejmować cały przód. Orientuje się ktoś?

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: numeer » 09 mar 2012, 16:50

A no trzeba zdejmować <lol> za mało miejsca do wymiany bez zdjęcia przodu <mysli> Najlepiej jest wymienić termostat przy okazji zmiany rozrządu.

shot123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2012, 14:25
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: shot123 » 09 mar 2012, 17:00

Podobno ten poprzedni właściciel wymieniał termostat właśnie razem z rozrządem.

Mogę jeżdzić z tą usterką czy naprawde wywalać wszystko i wymieniać termostat?

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temperatura cieczy chłodzącej max 70-80'C

Post autor: numeer » 09 mar 2012, 17:23

shot123 pisze:Temperatura cieczy chłodzącej 70-80'C przy pełnym nagrzaniu według wskaźnika na desce rozdzielczej. Na Vagu pokazuje zawsze 7-10'C mniej. A temperatura powinna być chyba 90'C.

Termostat podobno był wymieniany około 3 m-ce temu, według poprzedniego właściciela bo niedawno auto zakupione.
Czujnik temperatury cieczy był wymieniony przeze mnie na nowy oryginalny- gdyż pokazywało błąd na VAG-u.


Jakieś podpowiedzi?
Czyli tak naprawdę temperatura 60'C.Jeśli tak to większe spalanie ,szybsze zużycie silnika(optymalna temperatura to 80-90'C). Sprawdź jeszcze raz czujnik, stan płynu chłodzącego- jeśli wszystko ok to pozostaje wymiana termostatu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2012, 17:28

shot123, nie można jeździć na niedogrzanym silniku... mogą występować anomalia jak np. benzyna w oleju (tzw. podwójny stan) itp...

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 09 mar 2012, 19:23

Wymiana to konieczność. Nie dogrzany motor, hymm to go powoli zabija. I jak napisali przedmówcy najlepiej właśnie wymienić termo razem rozrządem. I nie żałować na niego kasy bo później różne sa tego efekty. A ten Twój poprzednik nie wiadomo co tam wstawił.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 11 mar 2012, 15:17

Moja rada jest taka:spróbuj wymienić czujnik na zamiennik najlepszej jakości.Dasz za niego ok.100zł i będziesz wszystko wiedział.Mi 4 razy wymieniali czujnik za każdym razem na ORI i od razu była kicha.W międzyczasie nie wierząc,że to wina czujnika wymieniłem termostat.Niepotrzebnie.Wystarczyło założyć czujnik z zamiennika i wszystko gra.Zaznaczam,że tak było w moim przypadku.Dwa tematy zakładałem w tej sprawie.Najwyżej będziesz 100 zł w plery a nie 600 zł wymieniając termostat który może jest sprawny.Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga