Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków - pytania.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kintuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 22:18
Lokalizacja: Katowice

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków - pytania.

Post autor: Kintuh » 09 mar 2012, 12:53

Witam, przymierzam się do wymiany wałków rozrządu w serwisie i chciałbym się zorientować czy cena którą mi podali nie jest za wysoka - 3000zł. Chodzi o te wałki które w modelu a6 c5 są wadliwe podobno jest tam sporo innych elementów do wymiany (jakieś dzwigienki, popychacze) Ja osobiście sie na tym nie znam, ale wole wymienić zanim coś się stanie. Mam jeszcze jeden problem otóż silnik wydaje mniej-więcej podobny dzwięk jak na poniższym filmiku. Chodzi mi o ten metaliczny pogłos - czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Co to może być? Proszę o pomoc. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.\

LINK DO FILMU

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 09 mar 2012, 14:48

Witam,
przy wymianie wałków należy również wymienić hydraulikę czyli właśnie dźwigienki, popychacze oraz pestki (podkładki). Na sam początek jednak to trzeba zdjąć dekle i ocenić wałki czy na pewno trzeba je już wymieniać. Jeżeli chodzi o cenę samych wałków to 3 tyś. jest dość wysoką kwotą.

tutaj masz np komplet
http://moto.allegro.pl/walek-rozrzadu-v ... 76650.html

Ja osobiście regenerowałem a gdybym robił to dzisiaj to zrobiłbym inaczej i założył silnik np BDG albo przynajmniej głowice BDG

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 09 mar 2012, 14:49

Ten link ma się nijak do twojego "problemu" bo to inna konstrukcja .......

cena za wymianę wałków 3000zł jest zbyt ogólna żeby cokolwiek powiedzieć ,podstawowym kryterium to marka tych elementów ,bo jak ci wsadzą najtaĂąsze zamienniki to po 500km możesz miec po wałkach (był taki przypadek na forum )
Najlepiej kup sobie sam części i zawieś do mechanika aby wymienił
Skoro się nie znasz to możesz być "dojną krową " czego ci nie życzę ;)

ZadzwoĂą do firmy ÂŚwiątek i zapytaj o koszt ,jest to dosyć pewny gość i sporo osób jeździ na regenerowanych wałkach od niego ,ja osobiście zrobiłem 60 tyś i jest ok .
http://www.swiatek.com.pl

Kupowanie na allegro to loteria ....
Możesz np dać wałki do regeneracji i zakupić osobno popychacze i dźwigienki firmy INA ,a podkładki zakupić w aso bo nie wiem czy są dostępne dobre zamienniki
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 14:56 przez krzycho0110, łącznie zmieniany 1 raz.

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 09 mar 2012, 14:54

krzycho0110 najpierw napisałem post a potem zobaczyłem filmik, fakt to inna konstrukcja więc mój link ma się nijak do tego tematu. Sorry

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 09 mar 2012, 14:58

gelu79 pisze:krzycho0110 najpierw napisałem post a potem zobaczyłem filmik, fakt to inna konstrukcja więc mój link ma się nijak do tego tematu. Sorry
Linka dałeś dobrego bo kolega ma v6 ,a film dał z r5 <okok>

Kintuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 22:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Kintuh » 09 mar 2012, 15:21

jeżeli chodzi o filmik to nie mojego autorstwa i nie mój egzemplarz dałem go tylko bo metaliczny podzwięk silnika jest identyczny. Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję, jeżeli ma ktoś jeszcze coś do dodania to bardzo proszę, nie chcę pakować kolejnych masakrycznych pieniędzy do tego auta bo i tak już zrobiłem rozrząd i zawieszenie. Wszystkie rady dobrze przeanalizuję :)

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 09 mar 2012, 15:36

Tu nie ma co dodawać ,skoro w silniku coś klepie to zazwyczaj są to wałki i hydraulika ...
Tego nie da się skleić na "kropelce" czy owinąć taśmą "skota"

koszta markowych zamienników+ wałki regenerowane to średnio 3000zł(nie znam dokładnych cen na dzieĂą dzisiejszy)

Kintuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 22:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Kintuh » 09 mar 2012, 15:46

nie mówię, że chcę to zrobić jak najtaĂąszym kosztem, chciałem się dowiedzieć, że nie robią mnie w balona z ceną jestem gotowy wydać taką kwotę, żeby jeszcze pojeździć trochę tym autem :) dziękuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 09 mar 2012, 17:21

Kintuh, wlasnie przerabialem ten sam problem :| winowajca okazala sie zuzyta hydraulika bo waleczki po 300 tys.km okazaly sie jeszcze ''w miare dobre'' :> ale zakupilem wczesniej uzywane oryginaly prawie zero wytarcia i te mam zalozone <okok>
tu masz fotke mojej hydrauliki wybralem jeden zuzyty najmocniej i najmniej :>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jesli chcesz cos wiecej sie dowiedziec to pisz <okok>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 10 mar 2012, 22:07

Kintuh zostaw te walki w spokoju... i jezdzij. Zmieniaj jedynie olej terminowo i filtr. mozesz dodac ceramizera co zmniejsza tarcie. Moze wydluzy ich zywotnosc. Jezdzij tak i nie martw sie. Jak zacznie Ci silnik klepac naprawde ostro to wtedy zrzuc pokrywy i wymieniaj walki.
I tak sa do zmiany i tak. Ja jezdzilem az je zjechalem do konca co przedluzylo moja wymiane o co najmniej 1,5 roku. Ale decyzja nalezy do Ciebie.
The force will be with you...always

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 12 mar 2012, 09:54

Kintuh odnosząc się do postu Krzycho0110 w którym wskazał firmę ÂŚwiątek i zasugerował regenerację powiem, że właśnie ja moje wałki regenerowałem u niego i zakupiłem kompletną hydraulikę w firmie współpracującej z nimi - koszt regeneracji wałków i hydrauliki to 3 tyś., można się zawsze targować.
Przyznam jednak że miałem trochę przejść z firmą ÂŚwiątek, bo na wałki czekałem miesiąc, bo okazuje się, że oni napawają sami a do utwardzania wysyłają do ÂŁodzi i w moim przypadku wysłali 2 wałki a dwa następne dopiero za 2 tygodnie (ja uparłem się na regenerację moich wałków a nie na wałki na wymianę) i w sumie wszystko trwało miesiąc a najgorsze było to że jak już mi przysłali wałki to jeden wałek miał uszkodzenie od uderzenia najprawdopodobniej od zębatki i to na powierzchni w której przychodzi simering. Musiałem przez to skrócić simering żeby głębiej siadł na wałku i przeszedł poza tą rysę po tak puszczałby mi olej. Jednak jakoś sobie poradziłem. Doświadczeń z tą firmą nie miałem za dobrych ale najważniejsze jest żeby wykonanie a przede wszystkim utwardzenie wałków było dobre to wtedy będzie ok i wiem że pojeżdżę - na razie jest ok. Wybrałem ÂŚwiątka bo po przeszukaniu forum wielu kolegów na niego wskazywało, jednak po intensywnym śledzeniu tematów w których forumowicze wrzucają głowice od BDG a nawet całe silniki to wybrałbym teraz wymianę na silnik BDG. W sumie u mnie koszty regeneracji wałków, hydrauliki i zrobienia rozrządu wyniósł tyle co silnik BDG.
Ponieważ u Ciebie tak jak piszesz rozrząd jest po wymianie to ja na twoim miejscu mocno zastanowiłbym się nad wrzuceniem głowic z BDG. Poszukaj na forum i zapoznaj się z tematami a wtedy możesz zdecydować.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja