[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków - pytania.
[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków - pytania.
Witam, przymierzam się do wymiany wałków rozrządu w serwisie i chciałbym się zorientować czy cena którą mi podali nie jest za wysoka - 3000zł. Chodzi o te wałki które w modelu a6 c5 są wadliwe podobno jest tam sporo innych elementów do wymiany (jakieś dzwigienki, popychacze) Ja osobiście sie na tym nie znam, ale wole wymienić zanim coś się stanie. Mam jeszcze jeden problem otóż silnik wydaje mniej-więcej podobny dzwięk jak na poniższym filmiku. Chodzi mi o ten metaliczny pogłos - czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Co to może być? Proszę o pomoc. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.\
LINK DO FILMU
LINK DO FILMU
Witam,
przy wymianie wałków należy również wymienić hydraulikę czyli właśnie dźwigienki, popychacze oraz pestki (podkładki). Na sam początek jednak to trzeba zdjąć dekle i ocenić wałki czy na pewno trzeba je już wymieniać. Jeżeli chodzi o cenę samych wałków to 3 tyś. jest dość wysoką kwotą.
tutaj masz np komplet
http://moto.allegro.pl/walek-rozrzadu-v ... 76650.html
Ja osobiście regenerowałem a gdybym robił to dzisiaj to zrobiłbym inaczej i założył silnik np BDG albo przynajmniej głowice BDG
przy wymianie wałków należy również wymienić hydraulikę czyli właśnie dźwigienki, popychacze oraz pestki (podkładki). Na sam początek jednak to trzeba zdjąć dekle i ocenić wałki czy na pewno trzeba je już wymieniać. Jeżeli chodzi o cenę samych wałków to 3 tyś. jest dość wysoką kwotą.
tutaj masz np komplet
http://moto.allegro.pl/walek-rozrzadu-v ... 76650.html
Ja osobiście regenerowałem a gdybym robił to dzisiaj to zrobiłbym inaczej i założył silnik np BDG albo przynajmniej głowice BDG
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Ten link ma się nijak do twojego "problemu" bo to inna konstrukcja .......
cena za wymianę wałków 3000zł jest zbyt ogólna żeby cokolwiek powiedzieć ,podstawowym kryterium to marka tych elementów ,bo jak ci wsadzą najtaĂąsze zamienniki to po 500km możesz miec po wałkach (był taki przypadek na forum )
Najlepiej kup sobie sam części i zawieś do mechanika aby wymienił
Skoro się nie znasz to możesz być "dojną krową " czego ci nie życzę
ZadzwoĂą do firmy ÂŚwiątek i zapytaj o koszt ,jest to dosyć pewny gość i sporo osób jeździ na regenerowanych wałkach od niego ,ja osobiście zrobiłem 60 tyś i jest ok .
http://www.swiatek.com.pl
Kupowanie na allegro to loteria ....
Możesz np dać wałki do regeneracji i zakupić osobno popychacze i dźwigienki firmy INA ,a podkładki zakupić w aso bo nie wiem czy są dostępne dobre zamienniki
cena za wymianę wałków 3000zł jest zbyt ogólna żeby cokolwiek powiedzieć ,podstawowym kryterium to marka tych elementów ,bo jak ci wsadzą najtaĂąsze zamienniki to po 500km możesz miec po wałkach (był taki przypadek na forum )
Najlepiej kup sobie sam części i zawieś do mechanika aby wymienił
Skoro się nie znasz to możesz być "dojną krową " czego ci nie życzę

ZadzwoĂą do firmy ÂŚwiątek i zapytaj o koszt ,jest to dosyć pewny gość i sporo osób jeździ na regenerowanych wałkach od niego ,ja osobiście zrobiłem 60 tyś i jest ok .
http://www.swiatek.com.pl
Kupowanie na allegro to loteria ....
Możesz np dać wałki do regeneracji i zakupić osobno popychacze i dźwigienki firmy INA ,a podkładki zakupić w aso bo nie wiem czy są dostępne dobre zamienniki
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 14:56 przez krzycho0110, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
jeżeli chodzi o filmik to nie mojego autorstwa i nie mój egzemplarz dałem go tylko bo metaliczny podzwięk silnika jest identyczny. Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję, jeżeli ma ktoś jeszcze coś do dodania to bardzo proszę, nie chcę pakować kolejnych masakrycznych pieniędzy do tego auta bo i tak już zrobiłem rozrząd i zawieszenie. Wszystkie rady dobrze przeanalizuję 

- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Kintuh, wlasnie przerabialem ten sam problem
winowajca okazala sie zuzyta hydraulika bo waleczki po 300 tys.km okazaly sie jeszcze ''w miare dobre''
ale zakupilem wczesniej uzywane oryginaly prawie zero wytarcia i te mam zalozone
tu masz fotke mojej hydrauliki wybralem jeden zuzyty najmocniej i najmniej
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
jesli chcesz cos wiecej sie dowiedziec to pisz



tu masz fotke mojej hydrauliki wybralem jeden zuzyty najmocniej i najmniej

jesli chcesz cos wiecej sie dowiedziec to pisz

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Kintuh zostaw te walki w spokoju... i jezdzij. Zmieniaj jedynie olej terminowo i filtr. mozesz dodac ceramizera co zmniejsza tarcie. Moze wydluzy ich zywotnosc. Jezdzij tak i nie martw sie. Jak zacznie Ci silnik klepac naprawde ostro to wtedy zrzuc pokrywy i wymieniaj walki.
I tak sa do zmiany i tak. Ja jezdzilem az je zjechalem do konca co przedluzylo moja wymiane o co najmniej 1,5 roku. Ale decyzja nalezy do Ciebie.
I tak sa do zmiany i tak. Ja jezdzilem az je zjechalem do konca co przedluzylo moja wymiane o co najmniej 1,5 roku. Ale decyzja nalezy do Ciebie.
The force will be with you...always
Kintuh odnosząc się do postu Krzycho0110 w którym wskazał firmę ÂŚwiątek i zasugerował regenerację powiem, że właśnie ja moje wałki regenerowałem u niego i zakupiłem kompletną hydraulikę w firmie współpracującej z nimi - koszt regeneracji wałków i hydrauliki to 3 tyś., można się zawsze targować.
Przyznam jednak że miałem trochę przejść z firmą ÂŚwiątek, bo na wałki czekałem miesiąc, bo okazuje się, że oni napawają sami a do utwardzania wysyłają do ÂŁodzi i w moim przypadku wysłali 2 wałki a dwa następne dopiero za 2 tygodnie (ja uparłem się na regenerację moich wałków a nie na wałki na wymianę) i w sumie wszystko trwało miesiąc a najgorsze było to że jak już mi przysłali wałki to jeden wałek miał uszkodzenie od uderzenia najprawdopodobniej od zębatki i to na powierzchni w której przychodzi simering. Musiałem przez to skrócić simering żeby głębiej siadł na wałku i przeszedł poza tą rysę po tak puszczałby mi olej. Jednak jakoś sobie poradziłem. Doświadczeń z tą firmą nie miałem za dobrych ale najważniejsze jest żeby wykonanie a przede wszystkim utwardzenie wałków było dobre to wtedy będzie ok i wiem że pojeżdżę - na razie jest ok. Wybrałem ÂŚwiątka bo po przeszukaniu forum wielu kolegów na niego wskazywało, jednak po intensywnym śledzeniu tematów w których forumowicze wrzucają głowice od BDG a nawet całe silniki to wybrałbym teraz wymianę na silnik BDG. W sumie u mnie koszty regeneracji wałków, hydrauliki i zrobienia rozrządu wyniósł tyle co silnik BDG.
Ponieważ u Ciebie tak jak piszesz rozrząd jest po wymianie to ja na twoim miejscu mocno zastanowiłbym się nad wrzuceniem głowic z BDG. Poszukaj na forum i zapoznaj się z tematami a wtedy możesz zdecydować.
pozdrawiam
Przyznam jednak że miałem trochę przejść z firmą ÂŚwiątek, bo na wałki czekałem miesiąc, bo okazuje się, że oni napawają sami a do utwardzania wysyłają do ÂŁodzi i w moim przypadku wysłali 2 wałki a dwa następne dopiero za 2 tygodnie (ja uparłem się na regenerację moich wałków a nie na wałki na wymianę) i w sumie wszystko trwało miesiąc a najgorsze było to że jak już mi przysłali wałki to jeden wałek miał uszkodzenie od uderzenia najprawdopodobniej od zębatki i to na powierzchni w której przychodzi simering. Musiałem przez to skrócić simering żeby głębiej siadł na wałku i przeszedł poza tą rysę po tak puszczałby mi olej. Jednak jakoś sobie poradziłem. Doświadczeń z tą firmą nie miałem za dobrych ale najważniejsze jest żeby wykonanie a przede wszystkim utwardzenie wałków było dobre to wtedy będzie ok i wiem że pojeżdżę - na razie jest ok. Wybrałem ÂŚwiątka bo po przeszukaniu forum wielu kolegów na niego wskazywało, jednak po intensywnym śledzeniu tematów w których forumowicze wrzucają głowice od BDG a nawet całe silniki to wybrałbym teraz wymianę na silnik BDG. W sumie u mnie koszty regeneracji wałków, hydrauliki i zrobienia rozrządu wyniósł tyle co silnik BDG.
Ponieważ u Ciebie tak jak piszesz rozrząd jest po wymianie to ja na twoim miejscu mocno zastanowiłbym się nad wrzuceniem głowic z BDG. Poszukaj na forum i zapoznaj się z tematami a wtedy możesz zdecydować.
pozdrawiam