Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [a6 c5 2.8 quattro] wyciek płynu chlodniczego

Silniki benzynowe
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ INNY] [a6 c5 2.8 quattro] wyciek płynu chlodniczego

Post autor: raftor » 28 lut 2012, 13:00

Witam
otóż właśnie mam zwalony przód auta(zderzak belka ) i osłonę pod silnikiem jednak auto nie stoi na kanale wiec lokalizacja wycieku jest trudna
zderzak zdjąłem po małej obcierce na parkingu z nie mojej winy i jest juz u lakiernika ale mniejsza z tym

wiec zauważyłem 2 wycieki
1.Powinien byc łatwy do zlikwidowania jest to wyciek a raczej pocenie sie przewodów płynu od wspomagania to juz wyczytałem na forum i bede wymieniał płyn na Febi mineralny 6162 z płukaniem całego układu
wspomniane wyzej pocenie sie zlokalizowałem przy obu przewodów zbiorniczka wyrównawczego od plynu wspomagania i przy chłodnicy oleju

Tutaj moje pytanie brzmi czy ktos dysponuje schematem jak biegna wszystkie przewody układy wspomagania chciałbym przejrzeć cały czy nie ma gdzieś indziej wycieku

2. wyciek ktory sprawi mi pewnie wiecej kłopotów to wyciek płynu chłodniczego tzn tak sadze kiedy zdjąłem osłone pod silnikiem i na noc pod auto położyłem mleczno biała folie zeby zobaczyć czy sa jakieś wycieki i jesli sa jakiego kolory jest płyn , i była plama wielkisci 2zł koloru czerwonego bardziej po lewej stronie auta od strony kierowcy , z góry wszystko suchutkie a od dołu nie wiem jak biegną przewody gdzie wchodzą gdzie sa łączenia z których może wyciekać plyn

I tutaj mam podobne pytanko jak wyzej czy ktos posiada schemacik układu chłodzenia gdzie moge dokładnie szukać wycieku

a jeszcze ma pytanie z innej beczki czy na niżej załączonym zdjęciu nie brakuje u mnie jakiejś pokrywy albo czegoś na filtr przeciw pyłkowy ?

pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 lut 2012, 13:10

Co do wycieku płynu poszukaj przy podłączeniu reduktora w obieg, może wystarczy dokręcić opaski.
raftor pisze:a jeszcze ma pytanie z innej beczki czy na niżej załączonym zdjęciu nie brakuje u mnie jakiejś pokrywy albo czegoś na filtr przeciw pyłkowy ?
Filtr nie ma żadnej pokrywy, a na zdjęciu brakuje tylko osłony podszybia
albo zdjęta do sesji :)

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 28 lut 2012, 17:21

osłona podszybia zdjęta do sesji ;p

będę musiał wsadzić jeszcze łeb pod auto może jakoś z dołu jescze jakis wężyk jest bo z góry suchutko

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 27 mar 2012, 20:15

Witam,

Podłączę się do tematu. Kilka dni temu założyłem LPG do mojej audi a6 2.7 bitrubo i od dwóch dni mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym. Wczoraj mój kolega znalazł jedno miejsce. Na tyle silnika była rurka z gumą i objemka nie była dokręcona. Przed dokręceniem wlałem 0,7 litra płynu i wszystko wylądowało na kostce. Po dokręceniu było ok i nic więcej nie wyciekło więc zrobiłem sobie rundkę po mieście. Po powrocie sprawdziłem i płynu nie ubyło ani nic nie kapało. Dziś rano poszedłem do samochodu i znowu nie ma płynu a kostka pod samochodem mokra w tym samym miejscu gdzie ostatnio, tj mniejwięcej na wysokości tego trójnika. Czy możliwe jest że wytrwarza mi się jakieś ciśnienie podczas jazdy i ta objemka puszcza i znowu wszystko leci mi w tym samym miejscu? Już dwa dni samochód stoi zamiast jeździć przez jakąś pierdołę i powoli już mnie to dobija :[

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 27 mar 2012, 20:23

xan, Witam kolego sprawdź te połączenia bo często się zdarza, że gazownicy zakładają mniejsze trójniki niż przekrój węża i tam zaczyna sączyć przy ciśnieniu w układzie chłodzenia a po rozgrzaniu jest spore.

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 27 mar 2012, 20:42

Oki sprawdze jutro jeszcze raz i zdam relacje. Troche ciężki dostęp do tych trójników bo są dość nisko i ciężko rękę włożyć

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 27 mar 2012, 20:43

xan pisze:Oki sprawdze jutro jeszcze raz i zdam relacje. Troche ciężki dostęp do tych trójników bo są dość nisko i ciężko rękę włożyć
wiem, że dostęp straszny a nawet masakryczny warto to sprawdzić pozdrawiam.

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 27 mar 2012, 21:40

Miałem identyczny problem. Sugeruję wejść pod auto - bez ściagania osłony silnika można ogarnąć ten trójnik z kanału naprawczego. Jest przy tym troche zabawy - dojscie raczej jedną łapką. Albo dwiema ale na zmianę <lol> U mnie padło na łączeniu oryginalnego węża audi z dostawianym przez gazownika. Wąż OOOO był już gtrochę bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne i był bardziej elastyczny. Gazownicy dokręcali 3 krotnie wąż i za każdym razem coraz bardziej i bardziej molestowali obejmą ten właśnie wąż na trójniku, aż zrobili dziurę. Jak silnik był zimno to było okej. Jak gorący i stał (stygnął) to kapało i to właśnie do 1L. Doraźnie odkręcaj zbiorniczek i upuszczaj cisnienia jak planujesz dłuzszy postoj.... Wtedy mniej Ci ubedzie plynu. Ja proponuje jednak gazownika i niech ogarnia skoro spier.. Ja sie wkurzyłem i zrobiłem to sam. 3-krotna wizyta u gaziarzy z tym tematem i braku efektu mnie wkurzyła i zmusiła do samodzielnej pracy. Teraz przynajmniej wiem że mam po bożemu. Nim założyłem nową obejmę okleiłem wąż z zewnątrz tasmą izolacyjną. To ustrzeze mnie na przyszłość przed zmasakrowaniem węża przy ewentualnym dokrecaniu obejmy na nim.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 27 mar 2012, 21:46

dokładnie jak mówicie, najczęściej wycieki płynu zdarzają się na wpięciu LPG w układ nagrzewnicy tzn z tyłu silnika na trójnikach i przy reduktorze.. Odnośnie tych trójników jeszcze to czasem gazownicy narobią dziadostwa wpinając się w układ trójnikami z tworzywa sztucznego a te lubią pękać. Jeśli takie masz to radziłbym zmienić od razu na metalowe
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 27 mar 2012, 21:58

Copywriter pisze:. Doraźnie odkręcaj zbiorniczek i upuszczaj cisnienia jak planujesz dłuzszy postoj.... Wtedy mniej Ci ubedzie plynu.
Ja póki co nie jeżdze wogóle tym samochodem. Wychodze z założenia że jak świeci czerwone to samochód ma stać :D

Kurde instalacja za ponad 4k zł a takie cyrki się dzieją

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 27 mar 2012, 22:16

Fakt! Zmień trójniki (są dwa) na metalowe jeśli masz z tworzywa. Ja zmieniłem. Nauczony doświadczeniem wiem, że pękają...

Ps. Stać nie musi. Możesz jeździć. Kontroluj płyn i będzie git. Polecam jednak szybko to ogarnąć.

I nie syp/nie lej żadnych gówien uszczelniajacych, bo to nic nie da w tym przypadku - przerabiany temat.

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 27 mar 2012, 22:20

A możecie mi powiedzieć jakie to dokładnie trójniki i gdzie je kupić?

Co do jazdy to trochę się boję bo jednak ta czerwona kontrolka mnie odstrasza. Czemu pali się tak wcześnie i to od razu na czerwono? Poza tym nie wiem ile tego płynu zostało w obiegu.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 27 mar 2012, 22:23


Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 27 mar 2012, 22:48

Tylko który z tych? Mi się wydaje że mam chyba jakiś metalowy a na nim są trzy gumy na objemkach ale sprawdze to dopiero jutro. Wymiana tego trójnika to robota dla gaziarza czy mechanika? Do tego gaziarza u którego zakładałem nie opłaca mi się jechać bo mam do niego 120km.

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 27 mar 2012, 23:36

Mechanik powinien ogarnac temat. Pamietaj jednak ze u gaziarza latwiej o atestowane obejmy/opaski i wieksze prawdopodobienstwo ze nie bedzie dzieki nim juz cieknac. Gaziarz nie rozkladajac az tylu czesci powinien z racji wprawy i doswiadczenia latwiej i szybciej dojsc do trojnikow. Jedz do innego. Tego ktorego masz blizej. To STANDARDOWÂĄ I TYPOWA USTERKA. Wielu gaziarzy to ogarnie. Trojniki metalowe tez powinien miec gaziarz... Bez kupowania i biegania... Powodzenia! Ps. Plynu dolej by sie nie swiecila kontrolka na blacie i mozesz latac. Jak bedzie malo to sie zapali. Silnika nie zatrzesz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga