Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Audi A6 C5 1998 2.5 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

[ AKN 2.5 150 KM] Audi A6 C5 1998 2.5 TDI

Post autor: steelman » 16 lut 2012, 18:47

Witam,
czytalem wiele tematow i postow lecz nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.
Mianowicie od niedawna jestem posiadaczem cudownej A6, jest to moj ON, zawsze byly BP.
Problem polega na tym ze auto strasznie sie muli, czuc moc miedzy 2000 a 3000 obrotow i na tym jest koniec.
Podczas postoju wchodzi na obroty bez problemu, lekko zakopci z wydechu. podczas jazdy czuc jakby go cos hamowalo, nie wchodzi powyzej 3tys i 140 Km/h. a na 6 biegu tylko 2300.
po wizycie u mechanika i wymienie filtra paliwa bez zmian.
Dodatkow stwierdzil ze nie ma zadnych bledow wiec prawdopodobnie mam zapchany tlumik srodkowy lub katalizator.
na sobote jestem umowiony na kolejna wizyte pod komuterem tym razem u kogos innego.
Pomocy bo zaczynam juz odchodzic od zmyslow co to moze byc.
Sprawdzone wszystkie przewody od podcisnienia i zaworek w pompie wtryskowej. <zalamka>

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Re: Audi A6 C5 1998 2.5 TDI

Post autor: kuki23 » 16 lut 2012, 18:59

czyszczenie turbo cie czeka kierownice w turbinie mechanik bedzie wiedzial o co chodzi i sprawdzic gruszke przy turbinie ,katalizator tez mozesz sprawdzic czy nie jest zapchany ale watpie

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 16 lut 2012, 19:32

zapieczone łopatki na turbinie-sprawdz jak chodzi sztanga

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:36

Zapieczona geometria, tak jak koledzy wyżej pisali. Zależy jak mocno. Do przeczyszczenia. Kata też możesz sprawdzić, ale jednak obstawiam geometrię.

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 16 lut 2012, 19:49

Dzieki wielkie, sprawdze jutro po pracy i dam znac ale jezeli jest problem z turbo to na kompie powinno wywalic przeciazenie i dlatego wlacza sie tryb awaryjny, w sobote bede wiedzial dokladnie czy cos pokazuje,
jeszcze tylko mnie zastanawia dlaczego na postoju jest OK a podczas jazdy to masakra :(

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 19:51

Nie tryb awaryjny, a pewnie błąd jakiegoś podciśnienia. Na kompie nie pokaże Ci tryby awaryjnego, bo nie ma czegoś takiego. W tryb awaryjny to skrzynia może wejść.

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 16 lut 2012, 19:55

Ok, dzieki za poprawke,
mam jeszcze pytanko odnosnie zaworka zwrotnego miedzy podcisnieniem a serwo (bialo-czarny) poniewaz zauwazylem ze nie trzyma, czy ma to cos wspolnego z moim problemem??

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 16 lut 2012, 20:05

przed chwila sobie przypomnialem ze mechanik powiedzial ze doladowanie turbo jest ok i dlatego stawia na wydech,
pytam zeby miec pewnosc czy jest sens jeszcze korzystac z jego uslug, poniewaz wiekszosc z was stawia na turbo

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 16 lut 2012, 20:06

Sprawdź jak chodzi sztanga. Sprawdź sobie to sam i będzie najlepiej. Jak masz turbine, to będziesz miał taką gruszkę, a od niej idzie sztanga. Poruszaj nią góra dół. Jak chodzi ciężko, to masz powód.

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 04 mar 2012, 17:13

Witam, ponownie.
Wymienilem turbine, (uzywke ze sprawnego auta) i niestety jest tylko niewielka poprawa.
Podczas postoju przy dodawaniu gazu wchodzi prawie na 3500 obrotow a po chwili spada i dochodzi juz tylko do 2700 lub mniej.
podczas jazdy lekko dochodzi do 2000 a pozniej juz bardzo ciezko.
Po podpieciu pod komputer blad podcisnienia w kolektorze dolotowym. Sprawdzony N75 dziala.
Dzisiaj zauwazylem nieszczelnosc przy turbo (pekla opaska) lecz nadal szalu nie ma.
podczas dodawania gazu widac jak sztanga idzie do gory a po chwili opada i juz po zawodach.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 04 mar 2012, 18:37

witam. doloty do turbiny muszą być szczelne a tak pozatym wstawiłeś używaną turbinę a nie po regeneracji i wątpię czy była dobra masz ewidentne objawy zapieczonych łopatek turba -weż wężyk podłącz do gruszki tej przy turbo zassij mocno powietrze sztanga powinna się ruszać na ok.2,5 cm możesz jeszcze odkręcić górne mocowanie gruszki wtedy
powinno chodzić lużniutko w pełnym zakresie

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 06 mar 2012, 16:53

steelman, albo twój opis jest niedokładny, albo wina takiego stanu rzeczy leży w podciśnieniu w układzie (no chyba że znów się mylę <mysli> ).
steelman pisze:podczas dodawania gazu widac jak sztanga idzie do gory a po chwili opada i juz po zawodach
Tak nie powinno być! Na wolnych obrotach sztanga powinna być cały czas w górze. W miarę wzrastania obrotów sztanga powoli opada zamykając kierownice i ograniczając tym samym ciśnienie w układzie dolotowym.
Sprawdź dokładnie jeszcze raz cały układ podciśnienia- w tym samo vacum. Biało- czarny zaworek zwrotny możesz chwilowo zastąpić kawałkiem rurki- pamiętając o jego prawidłowym ustawieniu przy montażu.

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 06 mar 2012, 17:32

Przepraszam, moj blad. Sztanga caly cas jest w gorze ale po dodaniu gazu dochodzi do 3200 obrotow. trzyma tak przez chwile i opada a pozniej dochodzi juz tylko do 2700 obrotow. co do zaworka zwrotnego o ktorym wspomniales to u mnie nie trzymal i kupilem inny ale w ktora strone powinien puszczas a w ktora blokowac podcisnienie.
Najgorsze jest to ze auto wckreca sie na te obroty tylko na postoju. podczas jazdy czasami ciezko wchodzi do 2000 obrotow.
dzisiaj po ponownym sprawdzeniu turbiny sztanga chodzi wyjatkowo lekko. po odlaczeniu gruszki mozna by mnia patyczkiem do uszu ruszac bez problemu. Przy "gazowaniu" w miejscu slychac jak gwizda az milo. a podczas jazdy mul... i te obroty

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 06 mar 2012, 17:40

steelman, jak dasz rade dojechac do wrocławia to ci to ogarne
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 06 mar 2012, 18:21

bardzo chetnie, mozemy sie zgadac gdzies po 14 bo wtedy ide na 2 tygodnie wolnego w robocie i bede mial czas ok?? jak cos to napisz mi esa kiedy ci pasuje i dzie przyjechac 694834113

[ Dodano: 2012-03-12, 16:22 ]
Wtam kolegow, problem z turbo rowiazany :)
Wczoraj zatankowalem i dolalem STP do czyszczenia wtryskow. Po trzecim odpaleniu auto dostalo nowego zycia :) dzieki wszystkim za pomoc :) teraz wiem ze musze sprawdzic wtryski. :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga