[ AKN 2.5 150 KM] Audi A6 C5 1998 2.5 TDI
[ AKN 2.5 150 KM] Audi A6 C5 1998 2.5 TDI
Witam,
czytalem wiele tematow i postow lecz nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.
Mianowicie od niedawna jestem posiadaczem cudownej A6, jest to moj ON, zawsze byly BP.
Problem polega na tym ze auto strasznie sie muli, czuc moc miedzy 2000 a 3000 obrotow i na tym jest koniec.
Podczas postoju wchodzi na obroty bez problemu, lekko zakopci z wydechu. podczas jazdy czuc jakby go cos hamowalo, nie wchodzi powyzej 3tys i 140 Km/h. a na 6 biegu tylko 2300.
po wizycie u mechanika i wymienie filtra paliwa bez zmian.
Dodatkow stwierdzil ze nie ma zadnych bledow wiec prawdopodobnie mam zapchany tlumik srodkowy lub katalizator.
na sobote jestem umowiony na kolejna wizyte pod komuterem tym razem u kogos innego.
Pomocy bo zaczynam juz odchodzic od zmyslow co to moze byc.
Sprawdzone wszystkie przewody od podcisnienia i zaworek w pompie wtryskowej.
czytalem wiele tematow i postow lecz nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.
Mianowicie od niedawna jestem posiadaczem cudownej A6, jest to moj ON, zawsze byly BP.
Problem polega na tym ze auto strasznie sie muli, czuc moc miedzy 2000 a 3000 obrotow i na tym jest koniec.
Podczas postoju wchodzi na obroty bez problemu, lekko zakopci z wydechu. podczas jazdy czuc jakby go cos hamowalo, nie wchodzi powyzej 3tys i 140 Km/h. a na 6 biegu tylko 2300.
po wizycie u mechanika i wymienie filtra paliwa bez zmian.
Dodatkow stwierdzil ze nie ma zadnych bledow wiec prawdopodobnie mam zapchany tlumik srodkowy lub katalizator.
na sobote jestem umowiony na kolejna wizyte pod komuterem tym razem u kogos innego.
Pomocy bo zaczynam juz odchodzic od zmyslow co to moze byc.
Sprawdzone wszystkie przewody od podcisnienia i zaworek w pompie wtryskowej.
Re: Audi A6 C5 1998 2.5 TDI
czyszczenie turbo cie czeka kierownice w turbinie mechanik bedzie wiedzial o co chodzi i sprawdzic gruszke przy turbinie ,katalizator tez mozesz sprawdzic czy nie jest zapchany ale watpie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
Witam, ponownie.
Wymienilem turbine, (uzywke ze sprawnego auta) i niestety jest tylko niewielka poprawa.
Podczas postoju przy dodawaniu gazu wchodzi prawie na 3500 obrotow a po chwili spada i dochodzi juz tylko do 2700 lub mniej.
podczas jazdy lekko dochodzi do 2000 a pozniej juz bardzo ciezko.
Po podpieciu pod komputer blad podcisnienia w kolektorze dolotowym. Sprawdzony N75 dziala.
Dzisiaj zauwazylem nieszczelnosc przy turbo (pekla opaska) lecz nadal szalu nie ma.
podczas dodawania gazu widac jak sztanga idzie do gory a po chwili opada i juz po zawodach.
Wymienilem turbine, (uzywke ze sprawnego auta) i niestety jest tylko niewielka poprawa.
Podczas postoju przy dodawaniu gazu wchodzi prawie na 3500 obrotow a po chwili spada i dochodzi juz tylko do 2700 lub mniej.
podczas jazdy lekko dochodzi do 2000 a pozniej juz bardzo ciezko.
Po podpieciu pod komputer blad podcisnienia w kolektorze dolotowym. Sprawdzony N75 dziala.
Dzisiaj zauwazylem nieszczelnosc przy turbo (pekla opaska) lecz nadal szalu nie ma.
podczas dodawania gazu widac jak sztanga idzie do gory a po chwili opada i juz po zawodach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
witam. doloty do turbiny muszą być szczelne a tak pozatym wstawiłeś używaną turbinę a nie po regeneracji i wątpię czy była dobra masz ewidentne objawy zapieczonych łopatek turba -weż wężyk podłącz do gruszki tej przy turbo zassij mocno powietrze sztanga powinna się ruszać na ok.2,5 cm możesz jeszcze odkręcić górne mocowanie gruszki wtedy
powinno chodzić lużniutko w pełnym zakresie
powinno chodzić lużniutko w pełnym zakresie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
steelman, albo twój opis jest niedokładny, albo wina takiego stanu rzeczy leży w podciśnieniu w układzie (no chyba że znów się mylę ).
Sprawdź dokładnie jeszcze raz cały układ podciśnienia- w tym samo vacum. Biało- czarny zaworek zwrotny możesz chwilowo zastąpić kawałkiem rurki- pamiętając o jego prawidłowym ustawieniu przy montażu.
Tak nie powinno być! Na wolnych obrotach sztanga powinna być cały czas w górze. W miarę wzrastania obrotów sztanga powoli opada zamykając kierownice i ograniczając tym samym ciśnienie w układzie dolotowym.steelman pisze:podczas dodawania gazu widac jak sztanga idzie do gory a po chwili opada i juz po zawodach
Sprawdź dokładnie jeszcze raz cały układ podciśnienia- w tym samo vacum. Biało- czarny zaworek zwrotny możesz chwilowo zastąpić kawałkiem rurki- pamiętając o jego prawidłowym ustawieniu przy montażu.
Przepraszam, moj blad. Sztanga caly cas jest w gorze ale po dodaniu gazu dochodzi do 3200 obrotow. trzyma tak przez chwile i opada a pozniej dochodzi juz tylko do 2700 obrotow. co do zaworka zwrotnego o ktorym wspomniales to u mnie nie trzymal i kupilem inny ale w ktora strone powinien puszczas a w ktora blokowac podcisnienie.
Najgorsze jest to ze auto wckreca sie na te obroty tylko na postoju. podczas jazdy czasami ciezko wchodzi do 2000 obrotow.
dzisiaj po ponownym sprawdzeniu turbiny sztanga chodzi wyjatkowo lekko. po odlaczeniu gruszki mozna by mnia patyczkiem do uszu ruszac bez problemu. Przy "gazowaniu" w miejscu slychac jak gwizda az milo. a podczas jazdy mul... i te obroty
Najgorsze jest to ze auto wckreca sie na te obroty tylko na postoju. podczas jazdy czasami ciezko wchodzi do 2000 obrotow.
dzisiaj po ponownym sprawdzeniu turbiny sztanga chodzi wyjatkowo lekko. po odlaczeniu gruszki mozna by mnia patyczkiem do uszu ruszac bez problemu. Przy "gazowaniu" w miejscu slychac jak gwizda az milo. a podczas jazdy mul... i te obroty
bardzo chetnie, mozemy sie zgadac gdzies po 14 bo wtedy ide na 2 tygodnie wolnego w robocie i bede mial czas ok?? jak cos to napisz mi esa kiedy ci pasuje i dzie przyjechac 694834113
[ Dodano: 2012-03-12, 16:22 ]
Wtam kolegow, problem z turbo rowiazany
Wczoraj zatankowalem i dolalem STP do czyszczenia wtryskow. Po trzecim odpaleniu auto dostalo nowego zycia dzieki wszystkim za pomoc teraz wiem ze musze sprawdzic wtryski.
[ Dodano: 2012-03-12, 16:22 ]
Wtam kolegow, problem z turbo rowiazany
Wczoraj zatankowalem i dolalem STP do czyszczenia wtryskow. Po trzecim odpaleniu auto dostalo nowego zycia dzieki wszystkim za pomoc teraz wiem ze musze sprawdzic wtryski.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga