[ AFB 2.5 150 KM] Szereg problemów - Mała moc, koszmarny dym
[ AFB 2.5 150 KM] Szereg problemów - Mała moc, koszmarny dym
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoją Audiczką (tzn tato ma...).
Może żeby wszystko było lepiej nakreślone to przestawię krótką historie wymian części.
Otóż Dwa lata temu był wymieniany kompletny rozrząd, od tego momentu pojawia się błąd początku kąta wtrysku,
ale nie o tym chciałem, bo to raczej nie największy problem.
Kilka miesięcy temu auto zaczęło okropnie kopcić i nie wychodzić powyżej 2100rpm, kompletny brak mocy.
Więc najpierw została wymieniona przepływka, lecz problem nie ustał. (Przepływka nie oryginalna)
Więc kolejnym etapem okazał się filtr odmy, który został wymieniony na oryginalny montowany w Audi.
Jednak problem w dalszym ciągu nie ustał, nadal kopciło. Ale za to do pewnej temperatury autko chodziło super,
normalnie się wkręcało na obroty, jednym słowem żyleta, natomiast w momencie uzyskania nazwałbym to "swojej" wybranej temperatury auto umierało, znów 2100rpm koniec mocy. Ponowne uruchomienie silnika sprawiało że znowu silnik ożywał z pełną mocą.
Stwierdzone osobiście przeładowanie/niedoładowanie turbiny (zawór N75 bodajże).
Dziś tj. 7.02.12 zostały oba wymienione (N18, N75 z rocznika 2003), używane lecz sprawne.
Samochód po trzydniowym postoju w te "piekielne" mrozu odpalił fantastycznie!
Jednak zadymione zostało pół dzielnicy biały śmierdzącym dymem, nie wiemy z ojcem co może sprawiać takie kłopoty w tym aucie, borykamy się z tym już od dłuższego czasu.
Dziś zrobiliśmy test auto do 2000rpm potrafi kilka razy szarpnąć i choć chwile pojeździło dobrze to ponownie wbił się brak mocy, strasznie ciężko chodzi. Jak podjechaliśmy pod dom to dym przyciemniał stał się prawie czarny.
Próbowałem opisać problem jak najlepiej potrafie, będę edytował temat w miarę przypominania innych faktów.
Chciałbym "zvażyć" autko, ale nie sposób go rozgrzać, bo aż strach jeździć takim samochodem.
Pozdrawiam serdecznie użytkowników!
Mam problem ze swoją Audiczką (tzn tato ma...).
Może żeby wszystko było lepiej nakreślone to przestawię krótką historie wymian części.
Otóż Dwa lata temu był wymieniany kompletny rozrząd, od tego momentu pojawia się błąd początku kąta wtrysku,
ale nie o tym chciałem, bo to raczej nie największy problem.
Kilka miesięcy temu auto zaczęło okropnie kopcić i nie wychodzić powyżej 2100rpm, kompletny brak mocy.
Więc najpierw została wymieniona przepływka, lecz problem nie ustał. (Przepływka nie oryginalna)
Więc kolejnym etapem okazał się filtr odmy, który został wymieniony na oryginalny montowany w Audi.
Jednak problem w dalszym ciągu nie ustał, nadal kopciło. Ale za to do pewnej temperatury autko chodziło super,
normalnie się wkręcało na obroty, jednym słowem żyleta, natomiast w momencie uzyskania nazwałbym to "swojej" wybranej temperatury auto umierało, znów 2100rpm koniec mocy. Ponowne uruchomienie silnika sprawiało że znowu silnik ożywał z pełną mocą.
Stwierdzone osobiście przeładowanie/niedoładowanie turbiny (zawór N75 bodajże).
Dziś tj. 7.02.12 zostały oba wymienione (N18, N75 z rocznika 2003), używane lecz sprawne.
Samochód po trzydniowym postoju w te "piekielne" mrozu odpalił fantastycznie!
Jednak zadymione zostało pół dzielnicy biały śmierdzącym dymem, nie wiemy z ojcem co może sprawiać takie kłopoty w tym aucie, borykamy się z tym już od dłuższego czasu.
Dziś zrobiliśmy test auto do 2000rpm potrafi kilka razy szarpnąć i choć chwile pojeździło dobrze to ponownie wbił się brak mocy, strasznie ciężko chodzi. Jak podjechaliśmy pod dom to dym przyciemniał stał się prawie czarny.
Próbowałem opisać problem jak najlepiej potrafie, będę edytował temat w miarę przypominania innych faktów.
Chciałbym "zvażyć" autko, ale nie sposób go rozgrzać, bo aż strach jeździć takim samochodem.
Pozdrawiam serdecznie użytkowników!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Zawór recyrkulacji spalin?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 21:34 przez robsonb73, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
a moze poczatek konca pompy wtryskowej. kopcenie wtedy jest glownym objawem. warto by jeszcze sprawdzic cisnienie pompowania turbiny. tego dymienia nie wolno lekcewazyc. a jak z kultura pracy silnika? klekocze cos? walki rozrzadu robione?
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Tak wywala 550 z błędem początku kąta, to pewnie przez "fachowców" od rozrządu.
Tylko czy to sprawia aż takie problemy?
Autko z tym błędem jeździło długi czas dobrze.
Logi statyczne mogę iść zrobić, ale pewnie są niemiarodajne, jak się bawiłem w vagu przeglądając grupy to spalanie pokazywało od 0.3 do 0.5 l/h.
I tak jak wspomniałem jeden kod usterki zostanie wywalony na pewno, te 550.
I jakbyście mogli mi powiedzieć które grupy badać.
Tylko czy to sprawia aż takie problemy?
Autko z tym błędem jeździło długi czas dobrze.
Logi statyczne mogę iść zrobić, ale pewnie są niemiarodajne, jak się bawiłem w vagu przeglądając grupy to spalanie pokazywało od 0.3 do 0.5 l/h.
I tak jak wspomniałem jeden kod usterki zostanie wywalony na pewno, te 550.
I jakbyście mogli mi powiedzieć które grupy badać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Kolego może to cos podpowie . spróbuj odpiać wtryskiwacz sterujący -prawa głowica 3 cylinder wtyczka czarna 2 pinowa i zobacz czy przestanie kopcić.
00550 - Start rozporządzenia Injection: Różnica sterowania
Possible Symptoms Możliwe objawy
* Malfunction Indicator Light (MIL) ON Awaria Lampka (MIL) ON
* Loss of Power Utrata mocy
* Starting Problems Problemy początkowe
* Transmission in Emergency Mode Transmisja w trybie awaryjnym
Possible Causes Możliwe przyczyny
* Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel Zbiornik paliwa nieprawidłowo wypełnione benzyną lub biodiesel
* Air/Water in Fuel System Powietrze / woda w instalacji paliwowej
* Injection Timing incorrect Kąt wyprzedzenia wtrysku nieprawidłowe
* Electrical Fuel Pump faulty Elektryczna pompa paliwa uszkodzony
Possible Solutions Możliwe rozwiązania
* Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel Sprawdź zbiorniku paliwa benzyny i biodiesel
o Drain Tank and Fuel System Opróżnić zbiornik i układ paliwowy
* Check Fuel System for Air/Water Sprawdź układ paliwowy na powietrze / woda
* Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks Sprawdź dopływ paliwa i powrotu na zablokowanie i przecieki
* Check Electrical Fuel Pump Sprawdź elektryczną pompą paliwa
* Check/Correct Injection Timing Sprawdź / poprawić czas wtrysku
00550 - Start rozporządzenia Injection: Różnica sterowania
Possible Symptoms Możliwe objawy
* Malfunction Indicator Light (MIL) ON Awaria Lampka (MIL) ON
* Loss of Power Utrata mocy
* Starting Problems Problemy początkowe
* Transmission in Emergency Mode Transmisja w trybie awaryjnym
Possible Causes Możliwe przyczyny
* Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel Zbiornik paliwa nieprawidłowo wypełnione benzyną lub biodiesel
* Air/Water in Fuel System Powietrze / woda w instalacji paliwowej
* Injection Timing incorrect Kąt wyprzedzenia wtrysku nieprawidłowe
* Electrical Fuel Pump faulty Elektryczna pompa paliwa uszkodzony
Possible Solutions Możliwe rozwiązania
* Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel Sprawdź zbiorniku paliwa benzyny i biodiesel
o Drain Tank and Fuel System Opróżnić zbiornik i układ paliwowy
* Check Fuel System for Air/Water Sprawdź układ paliwowy na powietrze / woda
* Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks Sprawdź dopływ paliwa i powrotu na zablokowanie i przecieki
* Check Electrical Fuel Pump Sprawdź elektryczną pompą paliwa
* Check/Correct Injection Timing Sprawdź / poprawić czas wtrysku
voltan91 pisze:Tak wywala 550 z błędem początku kąta, to pewnie przez "fachowców" od rozrządu.
Tylko czy to sprawia aż takie problemy?
u mnie kolego tez wywalało błąd 550 i autko jeździło dobrze przez prawie rok,aż pewnego razu zaczęło dymic i straciło moc,diagnoza-szlag trafił pompęvoltan91 pisze:Autko z tym błędem jeździło długi czas dobrze.
Witajcie u mnie podobny problem z ta utrata mocy a swoje logi umiescilem tutaj
-a6-c5-prosba-o-sprawdzenie-logow-vt42700.htm
blad 550 takze sie pokazuje po resecie znika na chwile (oczywiscie voltan91 fachowcy od rozrzadu)
nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
-a6-c5-prosba-o-sprawdzenie-logow-vt42700.htm
blad 550 takze sie pokazuje po resecie znika na chwile (oczywiscie voltan91 fachowcy od rozrzadu)
nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s
IAM - 187,43 g/s
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
---jak dla mnie to żle wyregulowany kąt wtrysku nastawiacz w pompie próbuje go wyprzedzic ale brakuje mu zakresu na tłoczysku , W niskich tepm kat wyprzedzenia jest dawant na + aby silnik lepiej startował i szybciej sie dogrzewał. To może też być początek koĂąca pompy jak już któryś z kolegów pisał.mad_ar2 pisze:Witajcie u mnie podobny problem z ta utrata mocy a swoje logi umiescilem tutaj
-a6-c5-prosba-o-sprawdzenie-logow-vt42700.htm
blad 550 takze sie pokazuje po resecie znika na chwile (oczywiscie voltan91 fachowcy od rozrzadu)
nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
w sumie tak jak juz gdzies pisalem fachowcy ustawili kat na 3.2 - 4 atdc i auto mialo problemy z odpalaniem ... po przestawieniu przeze mnie auto pali ladnie ... pewnie szukam jakiejs innej przyczyny gdyz teraz mnie nei stac na naprawe a auto musi wytrzymac jeszcze min 2 lata
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s
IAM - 187,43 g/s
Witam was ponownie, mam kilka informacji dla was.
Logów nie robiłem jako że nie da rady, ale dzisiaj został przez nas wymieniony filtr paliwa (stara noname'owa podróbka była mokra z ropy... teraz bosch), no ale działo się to samo...
Ale coś tacie przyszło do głowy i zaślepił wężyk EGR'a, w auto weszło nowe życie, bez takiego dymu i co lepsze nie dało się ruszyć bez migającej kontrolki ASR'u :D
I teraz czy to znak że EGR już zakoĂączył swoją służbę?
Powiedzcie mi jeszcze, czy można jeździć tak z zaślepionym EGR'em bez problemu?
W moim drugim aucie Audi 80 z silnikiem 1Z jest od dłuższego czasu zaślepiony.
Logów nie robiłem jako że nie da rady, ale dzisiaj został przez nas wymieniony filtr paliwa (stara noname'owa podróbka była mokra z ropy... teraz bosch), no ale działo się to samo...
Ale coś tacie przyszło do głowy i zaślepił wężyk EGR'a, w auto weszło nowe życie, bez takiego dymu i co lepsze nie dało się ruszyć bez migającej kontrolki ASR'u :D
I teraz czy to znak że EGR już zakoĂączył swoją służbę?
Powiedzcie mi jeszcze, czy można jeździć tak z zaślepionym EGR'em bez problemu?
W moim drugim aucie Audi 80 z silnikiem 1Z jest od dłuższego czasu zaślepiony.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga