Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Szereg problemów - Mała moc, koszmarny dym

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
voltan91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2012, 21:50
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

[ AFB 2.5 150 KM] Szereg problemów - Mała moc, koszmarny dym

Post autor: voltan91 » 07 lut 2012, 17:59

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoją Audiczką (tzn tato ma...).
Może żeby wszystko było lepiej nakreślone to przestawię krótką historie wymian części.
Otóż Dwa lata temu był wymieniany kompletny rozrząd, od tego momentu pojawia się błąd początku kąta wtrysku,
ale nie o tym chciałem, bo to raczej nie największy problem.
Kilka miesięcy temu auto zaczęło okropnie kopcić i nie wychodzić powyżej 2100rpm, kompletny brak mocy.
Więc najpierw została wymieniona przepływka, lecz problem nie ustał. (Przepływka nie oryginalna)
Więc kolejnym etapem okazał się filtr odmy, który został wymieniony na oryginalny montowany w Audi.
Jednak problem w dalszym ciągu nie ustał, nadal kopciło. Ale za to do pewnej temperatury autko chodziło super,
normalnie się wkręcało na obroty, jednym słowem żyleta, natomiast w momencie uzyskania nazwałbym to "swojej" wybranej temperatury auto umierało, znów 2100rpm koniec mocy. Ponowne uruchomienie silnika sprawiało że znowu silnik ożywał z pełną mocą.
Stwierdzone osobiście przeładowanie/niedoładowanie turbiny (zawór N75 bodajże).
Dziś tj. 7.02.12 zostały oba wymienione (N18, N75 z rocznika 2003), używane lecz sprawne.
Samochód po trzydniowym postoju w te "piekielne" mrozu odpalił fantastycznie!
Jednak zadymione zostało pół dzielnicy biały śmierdzącym dymem, nie wiemy z ojcem co może sprawiać takie kłopoty w tym aucie, borykamy się z tym już od dłuższego czasu.
Dziś zrobiliśmy test auto do 2000rpm potrafi kilka razy szarpnąć i choć chwile pojeździło dobrze to ponownie wbił się brak mocy, strasznie ciężko chodzi. Jak podjechaliśmy pod dom to dym przyciemniał stał się prawie czarny.

Próbowałem opisać problem jak najlepiej potrafie, będę edytował temat w miarę przypominania innych faktów.
Chciałbym "zvażyć" autko, ale nie sposób go rozgrzać, bo aż strach jeździć takim samochodem.

Pozdrawiam serdecznie użytkowników!

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 07 lut 2012, 19:26

Zawór recyrkulacji spalin?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 21:34 przez robsonb73, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 07 lut 2012, 20:04

a moze poczatek konca pompy wtryskowej. kopcenie wtedy jest glownym objawem. warto by jeszcze sprawdzic cisnienie pompowania turbiny. tego dymienia nie wolno lekcewazyc. a jak z kultura pracy silnika? klekocze cos? walki rozrzadu robione?
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

Awatar użytkownika
voltan91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2012, 21:50
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: voltan91 » 08 lut 2012, 00:51

Tzn tak jak mówiłem pełny rozrząd, czyli w przypadku tego silnika razem z wałkami.
Bieg neutralny na postoju auto chodzi idealnie, bardzo stabilnie.

Zapewne wszystko łączyło by się z logami nie?
No ale niestety nie ma jak rozgrzać tego samochodu :(

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 08 lut 2012, 01:15

Trzeba by było porządnie zlogować ale skoro nie za bardzo auto jeździ to może na początek statyczne logi da to jakiś obraz wskazaĂą czujników temperatury dawki paliwa etc i jakie są zapisane kody usterek.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 08 lut 2012, 09:11

a nie wywala czasami błędu 550?

Awatar użytkownika
voltan91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2012, 21:50
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: voltan91 » 08 lut 2012, 09:35

Tak wywala 550 z błędem początku kąta, to pewnie przez "fachowców" od rozrządu.
Tylko czy to sprawia aż takie problemy?
Autko z tym błędem jeździło długi czas dobrze.
Logi statyczne mogę iść zrobić, ale pewnie są niemiarodajne, jak się bawiłem w vagu przeglądając grupy to spalanie pokazywało od 0.3 do 0.5 l/h.

I tak jak wspomniałem jeden kod usterki zostanie wywalony na pewno, te 550.
I jakbyście mogli mi powiedzieć które grupy badać.

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 08 lut 2012, 10:21

Witam

Wg mnie zrób logi statyczne grup: 000, 001, 003, 004, 007, 011, 013, 014, 018 i 003BS, 004BS, 011BS. Może inni doradzą coś innego

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 08 lut 2012, 11:38

Kolego może to cos podpowie . spróbuj odpiać wtryskiwacz sterujący -prawa głowica 3 cylinder wtyczka czarna 2 pinowa i zobacz czy przestanie kopcić.
00550 - Start rozporządzenia Injection: Różnica sterowania
Possible Symptoms Możliwe objawy

* Malfunction Indicator Light (MIL) ON Awaria Lampka (MIL) ON
* Loss of Power Utrata mocy
* Starting Problems Problemy początkowe
* Transmission in Emergency Mode Transmisja w trybie awaryjnym

Possible Causes Możliwe przyczyny

* Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel Zbiornik paliwa nieprawidłowo wypełnione benzyną lub biodiesel
* Air/Water in Fuel System Powietrze / woda w instalacji paliwowej
* Injection Timing incorrect Kąt wyprzedzenia wtrysku nieprawidłowe
* Electrical Fuel Pump faulty Elektryczna pompa paliwa uszkodzony

Possible Solutions Możliwe rozwiązania

* Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel Sprawdź zbiorniku paliwa benzyny i biodiesel
o Drain Tank and Fuel System Opróżnić zbiornik i układ paliwowy
* Check Fuel System for Air/Water Sprawdź układ paliwowy na powietrze / woda
* Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks Sprawdź dopływ paliwa i powrotu na zablokowanie i przecieki
* Check Electrical Fuel Pump Sprawdź elektryczną pompą paliwa
* Check/Correct Injection Timing Sprawdź / poprawić czas wtrysku

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 08 lut 2012, 12:22

voltan91 pisze:Tak wywala 550 z błędem początku kąta, to pewnie przez "fachowców" od rozrządu.
Tylko czy to sprawia aż takie problemy?
voltan91 pisze:Autko z tym błędem jeździło długi czas dobrze.
u mnie kolego tez wywalało błąd 550 i autko jeździło dobrze przez prawie rok,aż pewnego razu zaczęło dymic i straciło moc,diagnoza-szlag trafił pompę <zalamka>

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 09 lut 2012, 07:55

Witajcie u mnie podobny problem z ta utrata mocy a swoje logi umiescilem tutaj

-a6-c5-prosba-o-sprawdzenie-logow-vt42700.htm

blad 550 takze sie pokazuje po resecie znika na chwile (oczywiscie voltan91 fachowcy od rozrzadu)

nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 09 lut 2012, 09:10

mad_ar2 pisze:Witajcie u mnie podobny problem z ta utrata mocy a swoje logi umiescilem tutaj

-a6-c5-prosba-o-sprawdzenie-logow-vt42700.htm

blad 550 takze sie pokazuje po resecie znika na chwile (oczywiscie voltan91 fachowcy od rozrzadu)

nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
---jak dla mnie to żle wyregulowany kąt wtrysku nastawiacz w pompie próbuje go wyprzedzic ale brakuje mu zakresu na tłoczysku , W niskich tepm kat wyprzedzenia jest dawant na + aby silnik lepiej startował i szybciej sie dogrzewał. To może też być początek koĂąca pompy jak już któryś z kolegów pisał.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 09 lut 2012, 09:27

w sumie tak jak juz gdzies pisalem fachowcy ustawili kat na 3.2 - 4 atdc i auto mialo problemy z odpalaniem ... po przestawieniu przeze mnie auto pali ladnie ... pewnie szukam jakiejs innej przyczyny gdyz teraz mnie nei stac na naprawe :| a auto musi wytrzymac jeszcze min 2 lata :[
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 09 lut 2012, 09:41

mad_ar2 pisze:nie wiem jak zlogowac ten problem gdyz dzieje sie to tylko na zimnym po chwili ustaje i wszystko juz gra
własnie,zapomniałem napisać,że u mnie też pojawiał sie tylko na zimnym silniku,a na ciepłym już nie.

Awatar użytkownika
voltan91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2012, 21:50
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: voltan91 » 09 lut 2012, 15:50

Witam was ponownie, mam kilka informacji dla was.
Logów nie robiłem jako że nie da rady, ale dzisiaj został przez nas wymieniony filtr paliwa (stara noname'owa podróbka była mokra z ropy... teraz bosch), no ale działo się to samo...
Ale coś tacie przyszło do głowy i zaślepił wężyk EGR'a, w auto weszło nowe życie, bez takiego dymu i co lepsze nie dało się ruszyć bez migającej kontrolki ASR'u :D

I teraz czy to znak że EGR już zakoĂączył swoją służbę?
Powiedzcie mi jeszcze, czy można jeździć tak z zaślepionym EGR'em bez problemu?
W moim drugim aucie Audi 80 z silnikiem 1Z jest od dłuższego czasu zaślepiony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga