Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Płukanie Silnika

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

[ All ] Płukanie Silnika

Post autor: igo_89 » 30 sty 2012, 19:31

Witam wszystkich czy stosował ktoś produkt do płukania silnika firmy LIQUI MOLY Engine Flush Dodatek do płukania układu olejowego.

http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=13

Obrazek

Ogólnie chciałem usłyszeć opinie czy warto to robić czy nie gdyż jestem przed wymiana oleju.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 16:54 przez igo_89, łącznie zmieniany 1 raz.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 30 sty 2012, 21:16

igo_89 pisze:Przemcio, No chyba go zastosuje teraz przed wymiana myśle że nie zaszkodzi to mojemu silnikowi
czekam na efekty :) podziel się co się stało z silnikiem po zastosowaniu tego preparatu, od razu nadmienię, że nie mam posiadam doświadczenia w stosowaniu tego typu środków dlatego z chęcią poznam efekt jego zastosowania

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 31 sty 2012, 02:59

A, że tak nieskromnie zapytam, czemu to płukanie ma służyć?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 31 sty 2012, 04:58

mkfryzjer pisze:A, że tak nieskromnie zapytam, czemu to płukanie ma służyć?
Również to samo pytanie - czemu to ma służyć ??
ÂŻeby tylko nie było gorzej, Audi 100 C4 jeździłem na oleju mineralnym i było wszystko w porządku / nie brał oleju / więc sobie pomyślałem że wleje mu syntetyk będzie jeszcze lepiej, tak zrobiłem - to takie mu zrobiło płukanie że olej zaczął brać niemiłosiernie.

Pozdr

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 sty 2012, 07:49

Panowie, ja stosuję taką płukankę Motula (Motul Engine Clean)... czemu ma służyć? Ano właśnie temu, aby te nasze cudowane hydronapinacze się nie pozapychały (a właściwie ich kanaliki doprowadzające olej)... ja uważam, że warto, bo gorzej niż padnięty rozrząd to już chyba być nie może... Każdy oczywiście zrobi jak uważa... Tak więc igo_89... moje zdanie już znasz... :) <okok>

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 31 sty 2012, 10:12

Witam
bullmania pisze: ja wybieram dobry olej i wymiany co 10 tys., w koĂącu oleje mają też odpowiednie dodatki zapobiegające powstawaniu syfu.
I tu mam takie samo zdanie jak Ty, dobry olej i wymiana wraz z filtrem w terminie - nie ma potrzeby stosować płukania.

Pozdr

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 31 sty 2012, 16:37

Ale myślę że takie płukanie nie zaszkodzi silnikowi robione regularnie przy każdej wymianie oleju z kompletem filtrów

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 31 sty 2012, 22:33

Takie płukanie robiłem kiedyś w Maździe 626 2.0. Powodem były stukające szklanki (hydrauliczne popychacze). Zalałem środek do silnika, odpaliłem na 40min na wolnych obrotach. Później zalałem świeżym olejem i jak ręką odjął nastała cisza, żadna szklanka nie hałasowała. Po 1tys. km znów zalałem świeży olej. Później objaw był taki, że przy porannym odpalaniu słychać było je dosłownie przez 5sekund, a później było cichutko. Przed płukaniem hałasowały nawet i z 10min. Co do Audi, to raczej bym tego nie stosował.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 08:18

szneider, a powiedz mi dlaczego? Pamiętaj, że głównym celem tego czyszczenia jest ochrona rozrządu (hydronapinacze)... bo jak padnie... to i tak masz pół silnika to naprawy... Ja jednak wolę tak zaryzykować... za jakieś 50 - 100kkm okaże się czy postępuję właściwie...

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 13:44

Podłączam się do opinii camelllcamelll i bullmania Takie płukanki to sobie można robić w mazdzie 626 jak kolega wyżej napisał a nie np. w 3.0 tdi gdzie znajduje się skomplikowany system olejowy z hydro napinaczami. Każdy zrobi jak zechce ale ja za własne pieniądze auta sobie psuł na pewno nie będę.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 13:50

mkfryzjer pisze:a nie np. w 3.0 tdi gdzie znajduje się skomplikowany system olejowy z hydro napinaczami.
Właśnie po to się to płucze, aby nie było w tym miejscu osadu... bo to prowadzi najczęściej do awarii rozrzadu... oczywiście pompa olejowa także musi podawać właściwe ciśnienie... dlatego mówie 'najczęściej'...

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 01 lut 2012, 16:43

mkfryzjer, Ale jak psuć to ma za zadanie czyścić i chronić a nie psuć. Już przez te różne opinie zgłupiałem :P

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 01 lut 2012, 18:05

igo_89 pisze:mkfryzjer, Ale jak psuć to ma za zadanie czyścić i chronić a nie psuć. Już przez te różne opinie zgłupiałem :P
A co Ci się takiego dzieje że chcesz to zrobić to płukanie ?? - tego już nie odwrócisz.
Jeżeli kupujesz dobry olej i wymieniasz regularnie to daj sobie spokój jak nie chcesz mieć dodatkowych kosztów - moje zdanie .
Decyzja należy do Ciebie.

Pozdr

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 01 lut 2012, 18:23

camelllcamelll, Ja zawsze leje Motul Specyfic wymiana co 15 tys :)

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 01 lut 2012, 19:26

igo89 dla mnie logiczne jest ewentualne stosowanie tego regularnie od bardzo małych przebiegów lub od kolokwialnie mówiąc nowości kiedy osady, paprochy i cały syf są bardzo małe. Wtedy pewnie wyczyści i zapobiegnie powstawaniu nowych osadów, być może skuteczniej niz dobry olej, ale kiedy auto ma juz trochę nalatane, wytworzył się na pewno jakiś wiekszy osad i teraz pytanie: czy przypadkiem nie wypłuczemy zbyt wielkiej ilości tego osadu i czy cały on nam wyleci z silnika, czy część zostanie w nowym oleju a w konsekwencji w jakichs tam mikrokanalikach, zakamarkach to tak jak skrzep w żyle, póki siedzi tylko zwęża średnicę a jak sie oderwie i pójdzie w serce to kaplica:). Takie dywagacje laika. Nigdy nie używałem tego typu preparatów, może wykonam doświadczenie na żywym organiźmie bo jedno auto idzie wiosną na sprzedaż i zobaczymy czy będzie jakis efekt.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga