[ All ] Płukanie Silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 590
- Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
- Imię: Forum Audi Iwo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
- Kontakt:
[ All ] Płukanie Silnika
Witam wszystkich czy stosował ktoś produkt do płukania silnika firmy LIQUI MOLY Engine Flush Dodatek do płukania układu olejowego.
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=13
Ogólnie chciałem usłyszeć opinie czy warto to robić czy nie gdyż jestem przed wymiana oleju.
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=13
Ogólnie chciałem usłyszeć opinie czy warto to robić czy nie gdyż jestem przed wymiana oleju.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 16:54 przez igo_89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
czekam na efekty podziel się co się stało z silnikiem po zastosowaniu tego preparatu, od razu nadmienię, że nie mam posiadam doświadczenia w stosowaniu tego typu środków dlatego z chęcią poznam efekt jego zastosowaniaigo_89 pisze:Przemcio, No chyba go zastosuje teraz przed wymiana myśle że nie zaszkodzi to mojemu silnikowi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Również to samo pytanie - czemu to ma służyćmkfryzjer pisze:A, że tak nieskromnie zapytam, czemu to płukanie ma służyć?
ÂŻeby tylko nie było gorzej, Audi 100 C4 jeździłem na oleju mineralnym i było wszystko w porządku / nie brał oleju / więc sobie pomyślałem że wleje mu syntetyk będzie jeszcze lepiej, tak zrobiłem - to takie mu zrobiło płukanie że olej zaczął brać niemiłosiernie.
Pozdr
Panowie, ja stosuję taką płukankę Motula (Motul Engine Clean)... czemu ma służyć? Ano właśnie temu, aby te nasze cudowane hydronapinacze się nie pozapychały (a właściwie ich kanaliki doprowadzające olej)... ja uważam, że warto, bo gorzej niż padnięty rozrząd to już chyba być nie może... Każdy oczywiście zrobi jak uważa... Tak więc igo_89... moje zdanie już znasz...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Takie płukanie robiłem kiedyś w Maździe 626 2.0. Powodem były stukające szklanki (hydrauliczne popychacze). Zalałem środek do silnika, odpaliłem na 40min na wolnych obrotach. Później zalałem świeżym olejem i jak ręką odjął nastała cisza, żadna szklanka nie hałasowała. Po 1tys. km znów zalałem świeży olej. Później objaw był taki, że przy porannym odpalaniu słychać było je dosłownie przez 5sekund, a później było cichutko. Przed płukaniem hałasowały nawet i z 10min. Co do Audi, to raczej bym tego nie stosował.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
Właśnie po to się to płucze, aby nie było w tym miejscu osadu... bo to prowadzi najczęściej do awarii rozrzadu... oczywiście pompa olejowa także musi podawać właściwe ciśnienie... dlatego mówie 'najczęściej'...mkfryzjer pisze:a nie np. w 3.0 tdi gdzie znajduje się skomplikowany system olejowy z hydro napinaczami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
A co Ci się takiego dzieje że chcesz to zrobić to płukanie - tego już nie odwrócisz.igo_89 pisze:mkfryzjer, Ale jak psuć to ma za zadanie czyścić i chronić a nie psuć. Już przez te różne opinie zgłupiałem :P
Jeżeli kupujesz dobry olej i wymieniasz regularnie to daj sobie spokój jak nie chcesz mieć dodatkowych kosztów - moje zdanie .
Decyzja należy do Ciebie.
Pozdr
igo89 dla mnie logiczne jest ewentualne stosowanie tego regularnie od bardzo małych przebiegów lub od kolokwialnie mówiąc nowości kiedy osady, paprochy i cały syf są bardzo małe. Wtedy pewnie wyczyści i zapobiegnie powstawaniu nowych osadów, być może skuteczniej niz dobry olej, ale kiedy auto ma juz trochę nalatane, wytworzył się na pewno jakiś wiekszy osad i teraz pytanie: czy przypadkiem nie wypłuczemy zbyt wielkiej ilości tego osadu i czy cały on nam wyleci z silnika, czy część zostanie w nowym oleju a w konsekwencji w jakichs tam mikrokanalikach, zakamarkach to tak jak skrzep w żyle, póki siedzi tylko zwęża średnicę a jak sie oderwie i pójdzie w serce to kaplica:). Takie dywagacje laika. Nigdy nie używałem tego typu preparatów, może wykonam doświadczenie na żywym organiźmie bo jedno auto idzie wiosną na sprzedaż i zobaczymy czy będzie jakis efekt.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga