Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

C5 avant - wycieraczka tył czyli bumerang

Elektryka
ODPOWIEDZ
ArKos72

C5 avant - wycieraczka tył czyli bumerang

Post autor: ArKos72 » 28 sty 2012, 12:09

Temat znowu wraca po raz któryś. Przeglądałem istniejące, ale kicha.
Nie działą mi tylna wycierka. No to pewnie silniczek. Kupiłem drugi, podłączyłem i dalej kupa.
Na kostce do silnika brak napięcia.
Pozostają więc manetka przy kierownicy lub przekaźnik.
W momencie włączenia tylnej wycieraczki nie słyszę przekaźnika - zdjąłem plastik pod kierownicą, ten duży, i wszystkie przekaźniki na wierzchu. Sprawdziłem: nigdzie nie ma śniedzi, ani na przekaźnikach ani na kostce silniczka.

Moje pytanie:
Który przekaźnik odpowiada za tylną wycieraczkę?
Chciałbym zmierzyć, czy manetka podaje napięcie po włączeniu tylnej wycieraczki.
Czy to ten duży, podwójny przekaźnik pierwszy z prawej?
Bo mam też wolne miejsce po przekaźniku, bodajże trzecia kostka od lewej i nie jestem pewien, czy magik wyjął przekaźnik i wcale go nie ma, czy padł i jest któryś zepsuty.
Domniemam, że obieg prądu jest standardowy, czyli zasilanie->bezpiecznik->manetka->przekaźnik->wycieraczka. Przewody w lewym peszlu tylnej klapy też zobaczyłem nie są połamane i poprzerywane.
Pomoże ktoś?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 28 sty 2012, 14:58

Sprawdzone.
Bezpiecznik cały.
Na przekaźniku nie pojawia się napięcie. Do przednich owszem, do tylnej nie.
Wygląda na to, że manetka nie żyje.
Teraz kolejne pytanie:
czy orientuje się ktoś, które styki manetki odpowiadają za włączanie tylnej wycierki?

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 29 sty 2012, 13:14

Po pierwsze nie pisz posta pod postem, bo dostaniesz niechciany prezent od moderatora. Po drugie jakbyś czytał tematy tak jak napisałeś, to byś nie zaczynał od silniczka. Po trzecie sprawdź wiązkę przewodów w klapie (u mnie problem dotyczył tego, że nagle zgasła lampka od klapy wewnętrzna i tam był problem, ale może dotyczyć czegokolwiek co jest zw. z klapą) i sprawdź styki przy samej wycieraczce. Też mam avanta i niestety w servisie jak byłem (bo mi się całkiem ramię zablokowało, nie mogłem go odblokować i sobie nie poradziłem z tym) to powiedzieli, że to klasyczny problem tych modeli (zresztą widać po ilości użytkowników z problemem na forum), do tego u mnie pluło płynem do środka i na zewnątrz. Zrobili za 5 dyszek i mam spokój. Tylko pióro wycieraczki do wymiany zostało :p Pozdrawiam
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 29 sty 2012, 20:06

Bedlam pisze: jakbyś czytał tematy tak jak napisałeś, to byś nie zaczynał od silniczka
Właśnie w większości problem dotyczy właśnie silniczka.
Bedlam pisze:sprawdź wiązkę przewodów w klapie
ArKos72 pisze: Przewody w lewym peszlu tylnej klapy też zobaczyłem
Bedlam pisze:sprawdź styki przy samej wycieraczce
ArKos72 pisze:Sprawdziłem: nigdzie nie ma śniedzi, ani na przekaźnikach ani na kostce silniczka.
Bedlam pisze: u mnie pluło płynem do środka i na zewnątrz.
Spryskiwacz działa bez zarzutu.

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 29 sty 2012, 20:30

Rozebrałeś wycieraczkę??

p.s. zapewniam, że większość to nie wina silniczka.
pierwszy lepszy temat, a takich jest wiele:
a6-c5-avant-problem-z-tylna-wycieraczka-vt13970.htm
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 29 sty 2012, 20:56

Mam drugi silniczek kompletny. Też cicho i głucho, więc po kiego grzyba mam rozbierać? Nie ma napięcia na kostce więc rozebranie guzik da. Bezpiecznik okej, pozostaje przekaźnik lub manetka. Ewentualnie okablowanie biegnące do tyłu, ale skoro na przekaźniku z tylnej wycierki nie pojawia się napięcie, to próbuję ustalić
ArKos72 pisze: które styki manetki odpowiadają za włączanie tylnej wycierki?

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 29 sty 2012, 22:47

Jeżeli masz miernik to sprawdź czy napięcie dochodzi do silniczka tylnej wycieraczki - z tego co pamiętam na skrajnych pinach powinno być na stałe napięcie (ew. małą żarówką 12V). Jeżeli nie ma to tylko bezpiecznik lub przewody winne.
Samo sterowanie jest fantazyjne i sporo się namęczyłem żeby dojść jak działa, u mnie padła elektronika silniczka i szkoda mi go było wymieniać bo mechanicznie był sprawny.
Za samo załączanie odpowiada specjalny przekaźnik, sterowanie silniczkiem odbywa się przez podanie masy na jeden z wewnętrznych pinów, ale teraz już nie pamiętam który - uwaga bo bezpośrednie zwieranie do masy powoduje uruchomienie przednich wycieraczek/spryskiwacza... Warto miernikiem posprawdzać czy zmieniają się wartości napięć przy włączeniu tylnej wycieraczki na pinach 2 i 3.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 29 sty 2012, 22:59

jakosek, Kolega wyraźnie pisze, że nie ma napięcia przy silniku

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 29 sty 2012, 23:24

pozostaje ci rozebrac manetke wyczyscic prep do stykow lub spiryt i zobaczyc czy zadziala . w poprzednim aucie czyscilem kilka razy i dopiero pompglo ...albo sprawdz po rozebraniu manetki wszystkie sprezynki czy dobrze dociskaja wszystkie styki ( mala zaroweczka lub miernik wskaze co i jak ) bo moze tu jest wina...kolega w mondeo czyscil i czyscil a okazalo sie ze brak bylo styku ze wzgledu na sprezynke ktora nie dociskala stykow ...ale to wyjdzie dopiero po rozebraniu

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 31 sty 2012, 14:21

Tak, ale skoro kolega zaczął naprawę od wymiany całego silniczka, to równie dobrze sam sobie mógł swoją pracą spowodować utratę prądu na setki sposobów.

Arkos72- Jak Ci coś klekocze w aucie też zaczynasz od wymiany silnika?? A pytając o wycieraczkę pytam z konkretnego powodu chcąc pomóc, więc nie pisz mi , że
ArKos72 pisze:więc po kiego grzyba mam rozbierać?
bo sam zacząłeś naprawę od złego podejścia. Jak nie jesteś w stanie przyjąć tego do świadomości "to po kiego grzyba" zadajesz w ogóle pytanie.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 31 sty 2012, 14:59

Nie wiem czy tylko ja, czy inni też, ale odnoszę wrażenie, że masz wiedzę całkowitą w każdej materii. Jesli masz wsadzać teksty
Bedlam pisze:Jak nie jesteś w stanie przyjąć tego do świadomości "to po kiego grzyba" zadajesz w ogóle pytanie
to może lepiej już nic nie pisz.
Bedlam pisze:Jak Ci coś klekocze w aucie też zaczynasz od wymiany silnika?
Człowieku. ÂŻeś zasadził przykład, jak mały Jasiu po dużym piwie. Silniczek kosztował mnie 5 dych. Nie nasram na takie pieniądze stojąc godzinę czy dwie przy mrozie na poziomie -15 czy -20*C - to raz. Dwa - wyjeżdżam do roboty to JESZCZE jest ciemno, a jak wracam, to JUÂŻ jest ciemno. Nie mam gdzie i nie mam kiedy się bawić, a oczami świecił nie będę. Trzy - gust jest jak c*uj - każdy ma swój.
Skoro uważam, że nie ma sensu rozbierać starego, to jakieś podstawy mam. Nie mam cierpliwości do bawienia się pierdołami w chwili, kiedy z zimna odpadają palce, więc może rozewrzyj pośladki, nie denerwuj się aż tak mocno, że ktoś inaczej coś robi i jeśli jesteś w stanie konstruktywnie wspomóc, to pisz. Jeśli nie, to dziękuję...

Przed podpięciem starego czy nowego silniczka sprawdziłem miernikiem i na wtyczce jest echo napięciowe, więc wytłumacz mi jak ciulowi, jaki sens ma rozebranie silniczka w takim przypadku, skoro bezpieczniki są całe, zdiagnozowałem brak dopływu prądu do przekaźnika sterującego wycieraczką?
Czekam na jakieś objaśnienie sensu i celu, bom widać tępy.

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 31 sty 2012, 15:52

ArKos72 pisze:Nie wiem czy tylko ja, czy inni też, ale odnoszę wrażenie, że masz wiedzę całkowitą w każdej materii
Nie mam wiedzy w każdej materii, przeciwnie ciągle dowiaduję się o tym, że wiem coś źle. Niestety jeśli już coś wiem dobrze, to już tak zostaje. Na pewno nie zaczyna się naprawy od silniczka, choćby nie wiem co. Wyjęcie wycieraczki nie jest bardzo czasochłonne więc Twoje problemy z czasem rozumiem, ale bez przesady. Czy robiłeś przy silniczku czy przy samej wycieraczce którą możesz po wymontowaniu wziąć do domu to dla mnie tylko głupie gadanie.
ArKos72 pisze:Człowieku. ÂŻeś zasadził przykład, jak mały Jasiu po dużym piwie.
Jak nie rozumiesz ironii to nie mój problem. Człowieku więcej dystansu do siebie i pokory. Ktoś chce pomóc, a małym Jasiem po piwie (nie obrażając tony Jaśków wokół mnie) co najwyżej jesteś Ty. I powiedz kto Ci każe rozbierać silniczek?? Bo nie ja. Nawet nie zrozumiałeś tego co napisałem. Rób sobie co chcesz i jak chcesz, ale nie wal potem że masz jakiś problem. ÂŻyczę udanej naprawy, może ktoś inny Ci pomoże, tylko spróbuj się do jego rad zastosować.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja