Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MANUAL] Elektroszpera?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ArKos72

[ MANUAL] Elektroszpera?

Post autor: ArKos72 » 20 sty 2012, 19:04

Przejechałem się po szukajce, ale nie znalazłem.
Jak rozkodowywałem sobie wyposażenie umieszczone na naklejce we wnęce koła, to jeden z kodów mówił o elektronicznej blokadzie mechanizmu napędowego. Rozumiem, że elektroszpera.
Wychodzi na to, że w moim aucie ma być.
Czy tak jak się domyślam, to ma działać na takiej zasadzie:
jeśli jedno z kół obraca się zdecydowanie szybciej niż drugie, to szpera spina lewo+prawo i ciągną oba?

Jeśli tak, to zapewne mam też rację, że bierze w tym udział ABS?
No bo jakieś informacje o prędkości kół są potrzebne. Jeśli więc mam uwalony ABS to szepra działać nie będzie?
<mysli>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 20 sty 2012, 19:10

ArKos72 pisze:Jeśli tak, to zapewne mam też rację, że bierze w tym udział ABS?
No bo jakieś informacje o prędkości kół są potrzebne. Jeśli więc mam uwalony ABS to szepra działać nie będzie?
no raczej nie bedzie dzialac ;)
pozd.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 27 mar 2012, 21:14

ArKos72 pisze:Czy tak jak się domyślam, to ma działać na takiej zasadzie:
jeśli jedno z kół obraca się zdecydowanie szybciej niż drugie, to szpera spina lewo+prawo i ciągną oba?
Nie. W takim przypadku koło ślizgające się jest przyhamowane, napęd przenosi się na drugie koło na osi (dyferencjał)

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 27 mar 2012, 21:37

Układ EDS czyli elektronicznej blokady dyferencjału jest bezpośrednio sprzężony z układem ABS.
EDS dostaje sygnały o tym które koło się obraca a które nie z czujników ABS.
Wyjęcia np. bezpiecznika od ABS-u powoduje zaprzestanie działania samego ABS-u jak i EDS-u.
Takie info :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja