Witam,
od jakiegoś czas mam problem z obrotami silnika. Zaraz po odpaleniu auta i przejechaniu małego odcina stojąc np. na skrzyżowaniu wzrastają mi obroty silnika do ok 1200 obr. po kilku-kilkunastu sekundach spadaja do odpowiedniej pozycji. Nie zauważyłam aby działo sie to przy dłuższej jeździe. Zazwyczaj tylko na począku zaraz po odpaleniu. Komputer nic nie wykazał. Poza tym silnik zaczął mi bardzo głośno pracować, że czuć to siedząc w aucie, gdzie wcześniej był zawsze bardzo cichy.
Z góry dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam
[ AFN 1.9 110 KM] Wzrastające obroty silnika
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
chcesz powiedzieć że podczas odpalenia silnika nie jest podawana większa dawka paliwa oraz powietrza w celu szybszego podniesienia temperatury silnika???Kamilvti pisze:to nie skoda 105 ze trzeba wlaczac ssanie, po odpaleniu powinny byc obroty takie jak zawsze czyli okolo 800 a to ze ci obroty wzrastaja to jakas usterka trzeba zrobic logi lub zobaczyc czy niema jakis błędów.
Jasne ze jest wieksza dawka zreszta z ssaniem czy bez kazdy zimny silnik pali kilka razy wiecej niz rozgrzany.Toperz pisze:chcesz powiedzieć że podczas odpalenia silnika nie jest podawana większa dawka paliwa oraz powietrza w celu szybszego podniesienia temperatury silnika???Kamilvti pisze:to nie skoda 105 ze trzeba wlaczac ssanie, po odpaleniu powinny byc obroty takie jak zawsze czyli okolo 800 a to ze ci obroty wzrastaja to jakas usterka trzeba zrobic logi lub zobaczyc czy niema jakis błędów.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Panowie i Panie wypowiadając sie Madzia26 konkretnie powiedziala że obroty warjują tylko na zimnym silniku a na ciepłym jest okey. Ja osobiście stawiam na zacinający sie nastawpik pompy VP37 ktory to reguluje poczatek wtrysku zależnie od temp paliwa a ECU koryguje to z tem silnika .Koleżanko wtryski odpadaja gdyby było z nimi coś nie tak to problem byłby z rozruchem zimnego motoru - delirka motoru przez pere sek. po odpaleniu i kopcenie na czarno po rozgrzaniu.Polecam lekture: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 - problem koleżanki często dotyka motory 2,5 tdi R5 montowane w C4, vw LT, volvach i innych nawet MB 2,9TD R5
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.