Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Pompa paliwa - głośne tykanie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[ AEL 2.5 140 KM] Pompa paliwa - głośne tykanie

Post autor: robak26 » 10 sty 2012, 11:42

Witam.
Szukałem, ale nie znalazłem nic związanego z moim problemem.
Od pewnego czasu zaczął się wydobywać głośny "terkot" z miejsca zaznaczonego na fotce.
Czy tam jest jakiś tłoczek, zaworek?
Może ktoś to rozbierał.
Cz po odkręceniu tego wieczka nic się nie rozreguluje?
Obrazek

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 10 sty 2012, 13:45

Lechu, a co może oznaczać głośna praca tego "ustrojstwa"?
Jakiś luz?

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 10 sty 2012, 17:23

Osłuchiwałem stetoskopem.
Wygląda na to.
Jak zmieniałem filtr paliwa to gdy nie był dobrze odpowietrzony wyciszało się.
Dlatego myślałem, że to jakiś tłoczek co zasysa paliwo do pompy.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 10 sty 2012, 21:04

To jest przestawiacz kąta. Jest na dnie pompy i mogą tam się zbierać cieższe syfy. Może gdzies trafisz na rysunek co tam jest. Wydaje mi się że rozregulowac tam nie ma czego. Chyba że czegoś potem nie włożysz, bo mogą tam być sprężyna i podkładki...
Rozumiem że na fotce to nie Twoja pompa bo ta jest z sety :>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 10 sty 2012, 21:13

Nie, nie moja. Fotka przykładowa.
Dzięki.

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 19 lut 2012, 23:29

A czy przestawiacz kąta wtrysku ( inaczej zawór n108) nie jest przypadkiem pod tłoko rozdzielaczem ? Po mojemu to na zdjęciach niżej to jest właśnie przestawiacz kąta wtrysku, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lut 2012, 07:20

To jest zawór przestawiacza kąta, steruje przestawiaczem zaznaczonym w pierwszym poście
Obrazek TDI +

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 20 lut 2012, 11:18

Jak tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lut 2012, 17:07

Znaczy tak, n108 to to tylko to jest zawór który steruje ciśnieniem na przestawiacz kąta z pierwszego posta który faktycznie wykonuje zmiane kąta <luzik>
Obrazek TDI +

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 20 lut 2012, 17:27

No to teraz już wszystko jasne <okok>

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 lut 2012, 17:52

Hincó pisze:To jest przestawiacz kąta. Jest na dnie pompy i mogą tam się zbierać cieższe syfy. Może gdzies trafisz na rysunek co tam jest. Wydaje mi się że rozregulowac tam nie ma czego. Chyba że czegoś potem nie włożysz, bo mogą tam być sprężyna i podkładki...
Rozumiem że na fotce to nie Twoja pompa bo ta jest z sety :>
A jednak jest tam jakaś sprężyna?
Byłem u dwóch pompiarzy.
Obydwaj chcą rozbierać pompę, ale żaden nie ma pomysłu co to może być.
Trwa to już rok. Od ubiegłej zimy.
Zastanawiam się czy ma to coś wspólnego z wtryskiem sterującym ,bo od tego samego czasu wywala mi błąd G-80.
Błąd pojawia się kiedy chce.
Potrafi przez miesiąc się nie ujawniać.
Oprócz tego nic się nie dzieje.
Kąt wtrysku w normie, auto pali jak nówka.
Po rozgrzaniu delikatnie faluje na wolnych obrotach.
Mam drugi sterujący, już na dniach go podmienię i zobaczę co to da.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lut 2012, 18:24

Jeżeli tam pstyka to raczej nie sterujacy... Ale może coś być na rzeczy bo są one powiązane
Możesz popróbowac z G80, a nawet zmieniać kat czy dawkę...
Obrazek

Nie wiem czy bez wyciągania pompy u nas jest widoczna ta pokrywka pod którą jest sprężyna czy nie...
Przestawiacz może się zatrzeć, zdaża się, syf mógł się również tam zebrać itp..
Ja bym rozbierał <glupek> , żadna filozofia, no przynajmniej zdjąłbym pokrywke może wysypie się jakieś dziadostawo...

Zawór przestawiacz też trzeba sprawdzić.. jak masz obawy, znajdź pompiarza który ma normalne ceny, te pompy to nie jest juz magia, i każdy to ogarnia, nawet ten co na codzien robi przy sekcyjnych z c-330 <milczek>
Obrazek TDI +

maciej15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2012, 21:44
Lokalizacja: wejherowo/Linia

Post autor: maciej15 » 20 lut 2012, 22:11

tego tloczka nie wyciagniesz bez rozebrania tzn musisz sciagnac glowiczke i pod nia jest trzpien ktory laczu tloczek regulatora kata wtrysku z mocowaniem rolek. Ze obroty faluja to prawdopodobnie ta przyczyna a dokladniej wyrobiona obudowa i wokol tloczka stad te dziwne odglosy

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 lut 2012, 22:15

maciej15 pisze:tego tloczka nie wyciagniesz bez rozebrania tzn musisz sciagnac glowiczke i pod nia jest trzpien ktory laczu tloczek regulatora kata wtrysku z mocowaniem rolek. Ze obroty faluja to prawdopodobnie ta przyczyna a dokladniej wyrobiona obudowa i wokol tloczka stad te dziwne odglosy
A jak wyrobione to coś do wymiany?
Holera, może kosztować?

maciej15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2012, 21:44
Lokalizacja: wejherowo/Linia

Post autor: maciej15 » 20 lut 2012, 22:16

a z tym syfem takze mialem do czynienia ktory sie osadza na dnie pompy w te doze mrozy zamarzlo i narobilo bigosu jak rozebralem to wszystko zmielone
a tloczka za pomoco mlotka nie udalo sie ruszyc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga