[ TIP] [A6 C6] Szarpnięcia przy zmianie biegów
[ TIP] [A6 C6] Szarpnięcia przy zmianie biegów
Koledzy, taki problem w 3.0 TDI, przy zmianie biegu z 1 na 2 (głównie) z 3 na 2 też, czuć szarpnięcie.
W ASO oczywiście powiedzieli, że też to zauważyli, ale póki komputer nie pokazuje błędu to jeździć:) Więc jeżdżę.
W sumie nie wiem od kiedy są takie objawy w samochodzie, ale czy np. CHIP może mieć na to jakiś wpływ? Robiłem w Compsport a oni się ponoć znają. Chip robiony przy przebiegu 44tys. teraz ma 67 tys. ? Czy chłopaki mogli źle zestroić skrzynię czy to jakaś usterka do naprawy?
W ASO oczywiście powiedzieli, że też to zauważyli, ale póki komputer nie pokazuje błędu to jeździć:) Więc jeżdżę.
W sumie nie wiem od kiedy są takie objawy w samochodzie, ale czy np. CHIP może mieć na to jakiś wpływ? Robiłem w Compsport a oni się ponoć znają. Chip robiony przy przebiegu 44tys. teraz ma 67 tys. ? Czy chłopaki mogli źle zestroić skrzynię czy to jakaś usterka do naprawy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Chyba sam nie wierzysz w ten przebieg...
Nie mam pojęcia jaki zakres prac zleciłeś chłopakom z Compo ale przy zwykłym czipsie bankowo w Tipie nie grzebali więc "strojenie" skrzyni nie wchodzi w rachubę. Ale nieświadomy użytkownik auta z modyfikowanym ecu może zarżnąć wszystko. Szczególnie kiedy nie wie nawet kiedy dokładnie zaczęły się objawy nieprawidłowej pracy skrzyni.
Nie mam pojęcia jaki zakres prac zleciłeś chłopakom z Compo ale przy zwykłym czipsie bankowo w Tipie nie grzebali więc "strojenie" skrzyni nie wchodzi w rachubę. Ale nieświadomy użytkownik auta z modyfikowanym ecu może zarżnąć wszystko. Szczególnie kiedy nie wie nawet kiedy dokładnie zaczęły się objawy nieprawidłowej pracy skrzyni.
W przebieg akurat wierzę, bo mam ten samochód praktycznie od nowości.
No właśnie jako, że jestem nieświadomy to nie wiem co zleciłem chłopakom tzn. zleciłem zwiększenie mocy samochodu:) a co zrobili to pewnie tylko oni wiedzą
Lepiej jeździ ale szczególnie nie jest eksploatowany. Jeżdżę głównie na trasie więc czasami przy wyprzedzaniu robię kick-down, ale w sumie to tyle z ciężkiej eksploatacji.
Co miałeś na myśli pisząc, że "nieświadomy użytkownik auta z modyfikowanym ecu może zarżnąć wszystko ? I o czym mogą świadczyć takie objawy?
No właśnie jako, że jestem nieświadomy to nie wiem co zleciłem chłopakom tzn. zleciłem zwiększenie mocy samochodu:) a co zrobili to pewnie tylko oni wiedzą

Lepiej jeździ ale szczególnie nie jest eksploatowany. Jeżdżę głównie na trasie więc czasami przy wyprzedzaniu robię kick-down, ale w sumie to tyle z ciężkiej eksploatacji.
Co miałeś na myśli pisząc, że "nieświadomy użytkownik auta z modyfikowanym ecu może zarżnąć wszystko ? I o czym mogą świadczyć takie objawy?
Wyłącz zaplon.
Wcisnij gaz do dechy i trzymaj
Włącz zapłon (ale nie silnik)na ok 5 sekund (powinno być piknięcie) . Cały czas trzymaj gaz w podłodze
Teraz znowu wyłącz zaplon.
Odpal silnik
i wymiana oleju zalecana
W ten sposob zrestartujesz ustawienia skrzyni. Bedzie się uczyc od nowa
Moze pomoże a jak nie to nie zaszkodzi
Wcisnij gaz do dechy i trzymaj
Włącz zapłon (ale nie silnik)na ok 5 sekund (powinno być piknięcie) . Cały czas trzymaj gaz w podłodze
Teraz znowu wyłącz zaplon.
Odpal silnik
i wymiana oleju zalecana
W ten sposob zrestartujesz ustawienia skrzyni. Bedzie się uczyc od nowa

Moze pomoże a jak nie to nie zaszkodzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Fascal to chyba instrukcja do C5 
Co do tematu to chip nie powinien wpływać na coś takiego
nasze skrzynie często maja problem właśnie z taka redukcją czyli 3 na 2
na bank nikt nie grzebał w skrzyni z tunerów jedynie zmienili limitery w programie silnika co nie wpływa na zmiane biegów.
Przy tak małym przebiegu ciężko cos poradzić bo sensowna byłaby zmiana oleju w skrzyni oraz ponowna adaptacja a może zmiana softu bo akurat nowe softy poprawiają problemy z szarpaniem na niskich biegach.
Więc jeśli przebieg jest faktycznie taki niski to proponuję zmianę softu i adaptację w Aso

Co do tematu to chip nie powinien wpływać na coś takiego
nasze skrzynie często maja problem właśnie z taka redukcją czyli 3 na 2
na bank nikt nie grzebał w skrzyni z tunerów jedynie zmienili limitery w programie silnika co nie wpływa na zmiane biegów.
Przy tak małym przebiegu ciężko cos poradzić bo sensowna byłaby zmiana oleju w skrzyni oraz ponowna adaptacja a może zmiana softu bo akurat nowe softy poprawiają problemy z szarpaniem na niskich biegach.
Więc jeśli przebieg jest faktycznie taki niski to proponuję zmianę softu i adaptację w Aso
Dany, reset adaptacji jest opisany tutaj: a6-c6-tiptronik-wymiana-oleju-vt18346,90.htm
Co do aktualizacji to możesz wykonać w ASO lub w innej firmie... ale lepiej w takiej, w której masz pewność, że mają dostęp do oprogramowania z Audi... itp.
Co do aktualizacji to możesz wykonać w ASO lub w innej firmie... ale lepiej w takiej, w której masz pewność, że mają dostęp do oprogramowania z Audi... itp.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 16:02 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
a u mnie dało i to przy 300,000 km pzebiegu, oczywiscie z wymianą oleju.I dodam że sam z kumplem chipowałem ECU silnika (315KM)i skrzynia pracuje okey po resecie i adaptacji która też sam robiłem.wojoo pisze:Nic nie daje... przynajmniej u mnie nic nie dało0x4B25A pisze:reset adaptacji bazowej
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.