Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] Sprawdzenie ustawienia rozrządu

Silniki benzynowe
Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

[ ASN 3.0 220 KM] Sprawdzenie ustawienia rozrządu

Post autor: Snajperboss » 13 gru 2011, 21:30

Witam jak za pomocą VAGA 311.2 sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu w 3.0 asn

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 kwie 2012, 01:07

dokładam się do pytania i mam nadzieje że ktoś odpowie! :)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 kwie 2012, 01:41

Silnik grupa 090 i 093
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt3604 ... 1d+zag%F3r
następnym razem poszukać trochę..
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 03:32 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 kwie 2012, 01:52

widziałem ten temat, jak dla mnie cały jego ciąg jest zbyt skomplikowany ;] nie można tego skrócić do 2-óch zdaĂą?
np co powinienem widzieć w tych grupach?
jaki wartości są idealne, jakie nie najgorsze, a jakie bezwzględnie wymagające poprawy?
po takim czymś tematy byłby do zamknięcia, po jednym poście :)

[ Dodano: 2012-04-25, 01:54 ]
a i dodam jeszcze że w 4.2 grupa 093 wygląda zupełnie innaczej niż w 3.0, bo chciałem porównywać z silnikiem brata i nie miałem do czego kompletnie się odnieść, a w tym temacie w większości wałkowane jest 4.2, więc zadane pytanie w temacie "jak za pomocą VAGA 311.2 sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu w 3.0 asn" wymaga jednoznacznej odpowiedzi a nie podobnego tematu o innym silniku :)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 kwie 2012, 01:55

Wartości czym bliższe zera tym lepsze rozjazd do 4 nie będzie problemem.. powyżej 10 koło 15 to jest gdzieś jeden ząbek..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 kwie 2012, 02:04

a Więc u mnie jest tragedia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 kwie 2012, 03:42

Ciekawe dlaczego u Ciebie są 4 wartości skasuj korekty i zrób log grupy 90 i 93 wtedy zerkniemy najlepiej zacznij logować przed odpaleniem i do rozgrzania trochę auta..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 kwie 2012, 11:41

a jak się kasuje korekty?

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 25 kwie 2012, 11:59

Merc,

Dobrze u Ciebie nie jest, ale całkowitej tragedii nie ma..... u mnie było 5 5 7 12

auto własnie jest u mechanika, dzis moze juz odbiore.

a masz jakies objawy, przy takim przesunięciu ?

u mnie miałem cykliczne wypadanie zaplonu, oraz pojawiajacy się błąd nastawnika. Oczywisnie mniejsza moc od dolu..... teraz zobaczymy jak bedzie.

a ze są 4 wartości to normalne w ASN!!!

kasowanie korekt w przypadku ustawienia wałków nic nie da.....

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 25 kwie 2012, 12:40

może i ja dodam,coś od siebie auto stoi u mechanika,w pozycji 3 i 4 miałem -3 i 2,myślałem,że może rozrząd sie przesunął,ale mechanik i wyjał napinacze i w jednym było tyle syfu,że dobrze nie napinał łaĂącucha,były umyte i wyczyszczone i pracują o niebo lepiej.Dziś bedę wiedział jak auto się sprawuje.Dodatkowo wałki będe ustawiane na nowo aby stały na 0.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 kwie 2012, 12:59

Merc pisze:a jak się kasuje korekty?
musisz wykasować błędy w silniku nawet jak ich nie będzie..
marmi29 pisze:a ze są 4 wartości to normalne w ASN!!!

kasowanie korekt w przypadku ustawienia wałków nic nie da.....
że są 4 i jest to normalne to spoko ale jak wiesz to wyjaśnij dlaczego są 4.....
kasowanie korekt i zrobienie loga pozwoli zaobserwować zmiany jakie następują w grupie 93
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 kwie 2012, 16:28

no to ja kasowałem błędy pomimo że ich nie było i nic nie dawało... jak było tak jest... objawy są takie że silnik nierówno pracuje, na jałowych obrotach czuć drgania i przydusza się z niskich obrotów, wolno reaguje na gaz i b.dużo pali... 18-20l/100km w trybie mieszanym przy leciutkiej nodze... i strasznie skacze kąt zapłonu... od 0 do 18 :/ (jeśli oczywiście to ustawienie wałków jest całym problemem mojego auta który się ciągnie od 2 miesięcy) log jest zrobiony kilka dni temu...
Log (0 - 090,093)

cały temat mojego problemu jest tutaj:
-asn-30-220-km-dusi-sie-przy-dodawaniu- ... t44146.htm
marek231984, Ty masz 2.4 a nie 3.0... to zupełnie inna konstrukcja silnika...
ja mam 4 koła rozrządu ze zmienną fazą a ty masz tylko 2 koła i każde z nich jest łączone łaĂącuchem z drugim wałkiem... u mnie nie ma łaĂącucha tylko wszystko jest na pasu więc nie ma co porównywać...
temat odnosi się konkretnie silnika 3.0 ASN
może w przypadku 2.4, 2.8 i 4.2 są 2 czujniku halla bo silniki mają taką samą konstrukcję, u mnie są 4 czujniki dlatego może mam 4 wartości...
marmi29, u mnie też raz pojawiło się cykliczne wypadanie zapłonu, no ale to było ewidętne, bo jak jechałem to nagle auto straciło moc i zaczęło nim szarpać tak że mało nie wyskoczył z pod maski.. .wypadanie było na 2-gim cylindrze...

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 kwie 2012, 17:21

Merc pisze:u mnie są 4 czujniki dlatego może mam 4 wartości...
trochę pojaśniło sytuację dlaczego są 4 wartości.. trzeba kumatego gościa znaleźć, może zadzwoĂą do tego zakładu gdzie robił zagór coś podpowie ewentualnie zawsze możesz wycieczkę sobie zrobić jak się zgodzi podjąć zadania..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 26 kwie 2012, 00:31

Witam

czy moim silniku log rozrzadu robię analogicznie jak kolega w ASN?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 26 kwie 2012, 02:00

raftor, tak robisz logi grupy 090 i 093 przy okazji dodaj 001 to będzie widać temp.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja