[ AFB 2.5 150 KM] Dawka powietrza wg przepływomierza
[ AFB 2.5 150 KM] Dawka powietrza wg przepływomierza
Drodzy forumowicze,
szukałem w szukajce ale nie natrafiłem na żaden temat, który by mi podpowiedział, Próbowałem się podpiąć pod temat, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi od nikogo, więc postanowiłem założyć nowy temat. Czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć i dać znać, czy dawka powietrza ok 425mg (takie wskazania dawki powietrza wskazuje mi cały czas Vag) jest normalna czy znowu szwankuje przepływomierz. Proszę o komentarz bo jeżeli przepływomierz jest walnięty to mam możliwość zwrócić go jeszcze na gwarancji.
Wiem, że większa dawka powietrza to lepszy "but" w aucie, ale z drugiej strony komputer dobiera dawkę paliwa do tej ilości powietrza więc idzie za tym spalanie.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pzdr.
Robert
szukałem w szukajce ale nie natrafiłem na żaden temat, który by mi podpowiedział, Próbowałem się podpiąć pod temat, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi od nikogo, więc postanowiłem założyć nowy temat. Czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć i dać znać, czy dawka powietrza ok 425mg (takie wskazania dawki powietrza wskazuje mi cały czas Vag) jest normalna czy znowu szwankuje przepływomierz. Proszę o komentarz bo jeżeli przepływomierz jest walnięty to mam możliwość zwrócić go jeszcze na gwarancji.
Wiem, że większa dawka powietrza to lepszy "but" w aucie, ale z drugiej strony komputer dobiera dawkę paliwa do tej ilości powietrza więc idzie za tym spalanie.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pzdr.
Robert
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przepływomierz kupiłem od magneti marelli, w ASO oryginał jest zbyt drogi, jeżeli chodzi o tą dawkę to VAG pokazuje ją na wolnych obrotach na biegu jałowym.Co to za przepływomierz? i kiedy masz te 425mg?
pomiar nie był robiony po przegazówce. Przy dodawaniu gazu dawka oczywiście rośnie. Wczoraj byłem w ASO zamówić króćce na przelewy wtryskiwaczy bo mam też delikatny problem z puszczającymi przelewami (to mój drugi temat na forum) i po koleżeńsku podpięli mi auto pod kompa i nic nie stwierdzili. Nie ma żadnych błędów związanych z przepływomierzem a koleś z serwisu ASO stwierdził że według niego dawka jest ok, stwierdzić dodatkowo że dawka może dochodzić nawet do 1000 np. przy ostrym ruszaniu spod świateł jak się dobrze przyciśnie. Proponował zrobić test przepływomierza podczas jazdy, jednak nie było na to czasu i możliwości bo podpięli mnie pod kompa w ASO tylko po koleżeńsku za tzw. "friko". Nie wiem co mam myśleć na ten temat. Możecie podpowiedzieć czemu VAG wskazuje tzw. dawkę zadaną? w ASO gość nie wiedział o co z tym chodzi.piotras72 pisze:a czy pomiar był robiony po przegazówce?
piotras72 logi zrobię, nie mam niestety własnej wtyczki, muszę nareszcie kupić bo do tej pory pożyczałem od znajomego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
W intercarsie nie orientowałem się ale u nas w intercarsie ceny są strasznie wygórowane choć nie ważne jakie miasto powinny być ceny zbliżone do siebie. Zapytam u nich ile kosztuje i w edpolu jeszcze sobie sprawdzę. A jak ci działa ten regenerowany przepływomierz? bez żadnych problemów. Masz może możliwość sprawdzić jaką dawkę na twoim przepływomierzu pokazuje VAG? jestem bardzo ciekawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
philiphser ja sprawdzałem Vagiem na bloku 003 ale jak pisze zibi06 w kolejnych blokach też pokazuje dawkę.philiphser pisze:dawke moge sprawdzic tylko jak dokladnie to odczytac z vag'a?
zibi nie gdybam, tylko chodzi o to, że w ASO podpięli kompa po koleżeńsku, za darmo, i nie chciałem narażać chłopaka na jazdę ze mną autem i sprawdzeniem dawki przy obciążeniu (tzn podczas jazdy), żeby mu biedy nie napytać jak by szefostwo przypadkiem zobaczyło ten fakt. Jeżeli chodzi o bloki to dawkę na pewno sprawdzałem w 003 i jeszcze w którymś kolejnym, jak pamiętam w tym co podaje temperaturę paliwa i także ciśnienie doładowania. Dawkę sprawdzałem na postoju. Masz rację zibi, nie koniecznie przepływomierz musi być wadliwy, bo jak padł mój oryginalny to auto prawie w ogóle nie dostawało powietrza, a jeździć prawie nie jeździło no i jeszcze te chmury czarnego dymu. Teraz auto idzie jak trzeba, ładnie ciągnie tylko, że zastanowiła mnie ta dawka (po remoncie silnika nie zwróciłem uwagi jaka była po podpięciu pod Vaga), a teraz chciałem coś sprawdzić i zauważyłem, że jest na poziomie 425mg, może tak ma być a ja się tylko tego czepiłem, dlatego wrzuciłem ten temat. Zibi możesz mi powiedzieć jaką dawkę u ciebie wskazuje Vag ?Mechanik dobrze proponował i jeżeli nie masz czasu to pozostaje tylko "gdybanie"
Logi dynamiczne: 003, 008, 010, 011 (Z braku czasu możesz zrobić np 003,010)
Dzięki za odpowiedź zibi06, tak jak mówiłem, może się czepiłem tylko tego i źle sprawdziłem sobie. Zobaczę to jeszcze raz. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale u mnie EGR jest odcięty. Po remoncie silnika, jaki robiłem ostatnio, wałki, hydraulika itd. przez chyba 3 dni czyściłem doloty i kolektory, były tak zasyfione że tragedia, ich przekrój zmniejszony był o jakieś 50% więc EGR został zatkanym, żeby już takiego syfu się nie dorobić, silnik oddycha czystym powietrzem, ale to tak na marginesie
Zgodnie z twoją podpowiedzią sprawdzę to logiem 010 jeszcze. Może źle to sprawdziłem poprzednio, bo przepływomierz nie wykazuje żadnych błędów zgodnie z tym co powiedział koleś z ASO, a auto jeździ super i ma całkiem niezłego buta.
Dzięki jeszcze raz za powyższą podpowiedź, jak sprawdzę wskazanie masy powietrza to wrzucę to na forum oczywiście.
Pozdrawiam wszystkich
Robert
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Zgodnie z twoją podpowiedzią sprawdzę to logiem 010 jeszcze. Może źle to sprawdziłem poprzednio, bo przepływomierz nie wykazuje żadnych błędów zgodnie z tym co powiedział koleś z ASO, a auto jeździ super i ma całkiem niezłego buta.
Dzięki jeszcze raz za powyższą podpowiedź, jak sprawdzę wskazanie masy powietrza to wrzucę to na forum oczywiście.
Pozdrawiam wszystkich
Robert
Zibi06 dzięki za odpowiedź, może coś pokręciłem, przepływka w sumie tania była bo wydarłem ją w znajomym sklepie z częściami za 150 zeta, w ASO przy zwrocie starej wychodziło 590 tylko że bosh. Postaram się zrobić komplet logów, jedyny problem w tym, że Vaga wraz z kablem muszę pożyczać od znajomego, więc pora zainwestować we własny kabelek. Remont był dość duży prawie 7 koła wyszło, za wałki, hydraulikę, kompletny rozrząd i takie tam drobiazgi + jeszcze częściowo zawieszenie zrobione. Teraz jest prawie idealnie, chociaż jeszcze coś do poprawy. ÂŻałuje, że wcześniej nie sprawdziłem wtrysków u kogoś innego, bo gość który to zrobił miał tylko zwykłą maszynkę ręczną i mógł jedynie sprawdzić otwarcie, zamknięcie wtrysków i czy nie puszczają a Vag na dwóch cylindrach pokazuje mi dość dużą korektę, ok. -2 więc przy tych nakładach zrobiłbym jeszcze wtryski a teraz muszę jeździć tak, może z czasem się za nie wezmę.
Też życzę Ci przyjemnej jazdy no i bezawaryjności przede wszystkim
Też życzę Ci przyjemnej jazdy no i bezawaryjności przede wszystkim
koledzy a takie pytanko jeżeli dawka zasysanego powietrza wynosi 5495mg to coś jest nie tak czy wszystko w porządku ? przepraszam za OT , chwilowo nie mam możliwości zrobić logów lecz na pierwszy rzut oka gdy dawka jest za duża co może dziać się z silnikiem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.