Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Piszczy przy maksymalnym skręcie i czasami

Silniki wysokoprężne
Rayban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2011, 13:05
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

[ BPP 2.7 179 KM] Piszczy przy maksymalnym skręcie i czasami

Post autor: Rayban » 06 lis 2011, 13:22

Witam
Na wstępnie chciałbym powiedzieć, że zarejestrowałem się na tym forum ze względu na jak na razie nietypowy i rzadki silnik BPP w mojej A4 B7. Na forum A4 mało kto taki ma, elementy tego silnika różnią się od 2.0TDI. Mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedzi na moje pytania. Także witam wszystkich.

Mam parę problemów z moim samochodem. Auto jest z 2006 roku, ma 98 000 km przebiegu, sprawdzone. Zakupiłem je 3 miesiące temu. Miało robiony prawy błotnik, wymienianą lampę. Niestety robili to polscy "fachowcy" i parę rzeczy było już po nich poprawiane.

Jednym z problemów jest piszczenie ujawniające się przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo bądź w lewo. Do tego momentami ( nie zawsze ) dochodzi stukanie, wręcz szarpanie samochodu. Wydaje mi się, że dzieje się to na przykład przy wolnym skręcaniu kierownicą na nierównej powierzchni w miejscu. Dzieje się to nie zawsze, ciężko jest mi powiedzieć. Samochód miał robioną diagnostykę, całe zawieszenie jest sprawne. Na innym forum użytkownicy podpowiadali mi jako byłoby to sprzęgło alternatora. Tyle, że nie znalazłem w internecie takiego sprzęgła alternatora do tej wersji silnika ?

Podsumowując:
-piszczy przy max skręceniu, tak normalnie to nie
-czasami stuka jak jest chyba duże obciążenie dla wspomagania ( maksymalnie duży skręt )
-zawieszenie sprawne
-płyn od wspomagania jest
-kierownica chodzi leciutko

Z góry dziękuję za uwagę i wszelkie sugestie.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 08 lis 2011, 21:17

... no ja bym jeszcze poprawił po fachowcach (najprawdopodobniej uderzony przy stłuczce ) mechanizm naciągu paska wielorowkowego (kilka rolek odwracających i jeden napinacz) i bardzo dokładnie przyjrzał się pompie wspomagania (która też pewnie była pacnięta... :) )... :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Rayban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2011, 13:05
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rayban » 08 lis 2011, 22:29

Masz na myśli wymianę tzw. sprzęgła alternatora ? Na co konkretnie zwrócić uwagę ? Pisk z tego co sam sprawdziłem dochodzi z prawej strony komory silnika, patrząc na samochód z przodu. W tym tygodniu ma mój mechanik na to zerknąć okiem.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 08 lis 2011, 22:41

alternator masz z lewej strony :)
a z prawej - pompę wspomagania, napinacz z rolką odwracającą i kilka innych rzeczy ... zresztą mechanik sam będzie wiedział na co zwrócić uwagę ("bicie" kół napędów, "wysmażony" na którymś brzegu pasek itp... ) :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [ BPP 2.7 179 KM] Piszczy przy maksymalnym skręcie i czasami

Post autor: tomano2 » 28 wrz 2022, 20:51

Mam ten sam problem, czyli piski przy większym skręcie kierownicą na postoju.
Przeczytałem, że obstawiacie sprzęgło alternatora i pasek, a może też koło pasowe.
Czy ktoś może polecić mi dobre zamienniki dla tych części, mój VIN to WAUZZZ4F66N143608 (silnik BPP 2.7TDi 180KM)
tomano2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga