[ AEL 2.5 140 KM] Pompa wtryskiwaczy cieknie
- macrainbow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
- Lokalizacja: Lublin
[ AEL 2.5 140 KM] Pompa wtryskiwaczy cieknie
Witam.
Załozyłem nowy temat bo nie znalazłem podobnego, w jednych tematach jest napisane ze lepiej samemu tam nie zagladac w innych ze wszystko łato sie robi.
Zaczeło mi ciec paliwo prawdopodobnie z pompy wtryskowej w Audi A6 2.5dti 140KM, zbiera się na łapie silnika w załebieniu na srubę pod pompą, no i oczywiście leci niżej na miske olejowa.
Poczatkowo sam wymienilem zaciski, wężyk powrony i doproadzający paliwo poniewaz było tam tłusto. Szczęśliwy że to nic poważnego wróciłem do domu, patrze pod maske mokro.
Dalej wymieniłem uszczelki miedziane oraz w czujniku dwa okrągłe oringi i dalej cieknie.
Zabrałem się za wymiane uszczelek pod deklem ale do jednej sruby potrzebny jest klucz serwisowy, więc wnerwiony pojechałem do mechanika i za wymiane dwuch uszczelek pod deklem oraz zerkniecie do czarnego pudełeczka wielkości zapałek z którego odchodzi przwdód (pewnie elektryczny) usłyszałem cene 500zł.
Czy to normalna cena za wymiane tych uszczelek. Nie da sie tego zrobić samemu?
Usłyszałem do mechaniora że po odkręceniu tych deklow bedzie trzeba regulować pompe.
Obecnie pompa zapocona/mokra jest przy tym czarnym pudełeczku od strony silika ale trudno mi stwierdzić czy wyciek jest nad pudełeczkiem czy pod nim (dekiel składa sie z dwuch cześci) czy z samego pudełka.
Auta u mechanika nie zostawiłem bo obecnie nie posiadam kasy na jego reperacje.
Dodam jeszcze że auto jeździ/zapala nomalnie, czyli od 3-4 lat jak nim jeżdze to nic sie nie zmieniło.
Edit: przebieg to 330.000
Załozyłem nowy temat bo nie znalazłem podobnego, w jednych tematach jest napisane ze lepiej samemu tam nie zagladac w innych ze wszystko łato sie robi.
Zaczeło mi ciec paliwo prawdopodobnie z pompy wtryskowej w Audi A6 2.5dti 140KM, zbiera się na łapie silnika w załebieniu na srubę pod pompą, no i oczywiście leci niżej na miske olejowa.
Poczatkowo sam wymienilem zaciski, wężyk powrony i doproadzający paliwo poniewaz było tam tłusto. Szczęśliwy że to nic poważnego wróciłem do domu, patrze pod maske mokro.
Dalej wymieniłem uszczelki miedziane oraz w czujniku dwa okrągłe oringi i dalej cieknie.
Zabrałem się za wymiane uszczelek pod deklem ale do jednej sruby potrzebny jest klucz serwisowy, więc wnerwiony pojechałem do mechanika i za wymiane dwuch uszczelek pod deklem oraz zerkniecie do czarnego pudełeczka wielkości zapałek z którego odchodzi przwdód (pewnie elektryczny) usłyszałem cene 500zł.
Czy to normalna cena za wymiane tych uszczelek. Nie da sie tego zrobić samemu?
Usłyszałem do mechaniora że po odkręceniu tych deklow bedzie trzeba regulować pompe.
Obecnie pompa zapocona/mokra jest przy tym czarnym pudełeczku od strony silika ale trudno mi stwierdzić czy wyciek jest nad pudełeczkiem czy pod nim (dekiel składa sie z dwuch cześci) czy z samego pudełka.
Auta u mechanika nie zostawiłem bo obecnie nie posiadam kasy na jego reperacje.
Dodam jeszcze że auto jeździ/zapala nomalnie, czyli od 3-4 lat jak nim jeżdze to nic sie nie zmieniło.
Edit: przebieg to 330.000
Ostatnio zmieniony 25 paź 2011, 12:54 przez macrainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej. No Ja mam C4 2.5 TDI z 1995r i chyba podobny problem. Jaki przebieg ma twój samochodzik? No ja nie grzebałem za bardzo sam,ale zdaje się że też pompa paliwowa mi przecieka. Wyciek nie jest duży ale kapie pod samochód. Jak wulkanizowałem oponę ostatnio to powiedzieli że to nie olej. No i zgadzam się bo silnik uszczelniany był niedawno. Każdy mówi że to ropa.
Co do nieprawidłowości jeszcze to na wolnych obrotach trochę szarpie i nierówno pracuje. Spala sporo oleju jak go przyciskam no i czasem (bo nie zawsze) potrafi chmurę zostawić za sobą. Na pierwszych biegach jest dość ślamazarny,ale od 3 biegu ciągnie bardzo ładnie. Zastanawiałem się też czy warto turbo zregenerować albo wymienić na ładnie zregenerowane. Użytkuje go od bardzo niedawna i jeszcze nie mam swojego mechanika,który by się ładnie takim silnikiem zajął. Jakieś rady Będę wdzięczny . Pozdrawiam.
Co do nieprawidłowości jeszcze to na wolnych obrotach trochę szarpie i nierówno pracuje. Spala sporo oleju jak go przyciskam no i czasem (bo nie zawsze) potrafi chmurę zostawić za sobą. Na pierwszych biegach jest dość ślamazarny,ale od 3 biegu ciągnie bardzo ładnie. Zastanawiałem się też czy warto turbo zregenerować albo wymienić na ładnie zregenerowane. Użytkuje go od bardzo niedawna i jeszcze nie mam swojego mechanika,który by się ładnie takim silnikiem zajął. Jakieś rady Będę wdzięczny . Pozdrawiam.
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o uszczelki pod nastawnikiem albo pod pokrywą to jest pare minut roboty dla mechanika.. ja dużo sam robie ale pojechałem z tym do kumpla ze strachu, ale teraz to zrobiłbym sam. Pamiętaj że potem trzeba ustawić dawkę, koszt wszystkiego ok 50zł... A uszczelki jakoś za friko mi kumpel wziął z zaprzyjaźnionego Boscha...
- macrainbow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
- Lokalizacja: Lublin
Klucz na pozór stwarza problem.
Jest na to patent garażowy.
Zakup zwykłą nasadkę o rozmiarze 7, ale koniecznie złej firmy, czyli tanią (Tandete). Taki badziew charakteryzuje się zazwyczaj plastycznością. Nabij tą nasadkę na śrubę trójkątną i odkręć.
Ważne jest aby nabijać i odkręcać śrubę trzymając narzędzia w osi śruby, czyli po prostu aby nie wyginać na boki, bo zrobi się zbędny luz na połączeniu śruba-nasadka.
Możesz nawet kupić 2 szt. (każda innej firmy), jakby coś się nie powiodło za pierwszym razem.
Jest na to patent garażowy.
Zakup zwykłą nasadkę o rozmiarze 7, ale koniecznie złej firmy, czyli tanią (Tandete). Taki badziew charakteryzuje się zazwyczaj plastycznością. Nabij tą nasadkę na śrubę trójkątną i odkręć.
Ważne jest aby nabijać i odkręcać śrubę trzymając narzędzia w osi śruby, czyli po prostu aby nie wyginać na boki, bo zrobi się zbędny luz na połączeniu śruba-nasadka.
Możesz nawet kupić 2 szt. (każda innej firmy), jakby coś się nie powiodło za pierwszym razem.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
- macrainbow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
- Lokalizacja: Lublin
Witam! Mam decha w deche tak samo jak macrainbow, wczoraj wymieniłem uszczelki w czujniku wyprzedzenia i z rana dzisiaj biegiem do auta, maska w górę uffff sucho. Próbuje odpalic no i lipa, znowu naciągnął powietrza przez nieszczelnośc i kręcic muszę około minuty żeby odpalił, zerkam a tam znowu wyciek i widzę jak kapie. Ja dodatkowo mam przez to problem z odpalaniem, chyba że zostawię auto wysoko tyłem, wtedy to powietrze idzie w układ do tyłu auta i palę na rys. Pod koniec tygodnia jadę do kumpla to zrobic i napiszę co i jak.
A6
- macrainbow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
- Lokalizacja: Lublin
Pojechałem z tym do mechanika bo znalazlem za 150zł, wymienil uszczelki pod dekielkami i wyregulował.
Przez pare dni było ok. Ale znowu pompa jest od spodu mokra. Już nie tak jak przedtem i nie poci sie przy "czarnym pudełeczku".
Jeszcze zostało mi troche uszczelek z kompletu, miedzy innymi oring przy metalowych przewodach do wtrusku.
Przez pare dni było ok. Ale znowu pompa jest od spodu mokra. Już nie tak jak przedtem i nie poci sie przy "czarnym pudełeczku".
Jeszcze zostało mi troche uszczelek z kompletu, miedzy innymi oring przy metalowych przewodach do wtrusku.
- Lipton
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Hincó, wyciągali pompę i ustawiali zapłon i wszystko i 120zł ? trochę mi się wierzyć nie chce u nas po tych pompiarzach sama wymiana pompy i ustawienie kosztuje od 250zł
a auto mi potrzebne na już a jechac do nowego brzeska i zostawiac auto na 2-3 dni mija sie z celem ale skoro macie takie ceny to gratulacje hmmm ja w sumie w autoryzowanym serwisie bosha bd robił :D
a auto mi potrzebne na już a jechac do nowego brzeska i zostawiac auto na 2-3 dni mija sie z celem ale skoro macie takie ceny to gratulacje hmmm ja w sumie w autoryzowanym serwisie bosha bd robił :D
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Lipton, to było tak: vagowanie przed-logi, wyjęcie pompy, gość znikł z nią na 40minut, założył, przejażdżka-logi-z jego strony ok i 120zł. Auto chodzi do dziś-golf 4. Dom na pustkowiu. Sam bym się zastanowił. Kumpel jest bardzo sknerowaty na kase. Ciekło spod głowiczki, tej co wkręca się króćce od przewodów. Nie wierzyłem ale wcześniej innemu robił w golfie 2..
Pod nastawnikiem to byle kto robi-u nas większość mechaników...
Ja robiłem pompe do traktora w serwisie Bosha, dałem prawie tysiak-robocizna 500zł i byłem średnio zadowolony. Podjechałem do znajomego i za piwko pomyślal i okazało się że pompa zasilająca była za słaba przez co były problemy z zapalaniem i mocą-tamten tysiak wydany był niepotrzebnie .. Nie zawsze drogo znaczy dobrze
Pod nastawnikiem to byle kto robi-u nas większość mechaników...
Ja robiłem pompe do traktora w serwisie Bosha, dałem prawie tysiak-robocizna 500zł i byłem średnio zadowolony. Podjechałem do znajomego i za piwko pomyślal i okazało się że pompa zasilająca była za słaba przez co były problemy z zapalaniem i mocą-tamten tysiak wydany był niepotrzebnie .. Nie zawsze drogo znaczy dobrze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga