Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Pompa wtryskiwaczy cieknie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
macrainbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
Lokalizacja: Lublin

[ AEL 2.5 140 KM] Pompa wtryskiwaczy cieknie

Post autor: macrainbow » 25 paź 2011, 10:51

Witam.
Załozyłem nowy temat bo nie znalazłem podobnego, w jednych tematach jest napisane ze lepiej samemu tam nie zagladac w innych ze wszystko łato sie robi.

Zaczeło mi ciec paliwo prawdopodobnie z pompy wtryskowej w Audi A6 2.5dti 140KM, zbiera się na łapie silnika w załebieniu na srubę pod pompą, no i oczywiście leci niżej na miske olejowa.
Poczatkowo sam wymienilem zaciski, wężyk powrony i doproadzający paliwo poniewaz było tam tłusto. Szczęśliwy że to nic poważnego wróciłem do domu, patrze pod maske mokro.
Dalej wymieniłem uszczelki miedziane oraz w czujniku dwa okrągłe oringi i dalej cieknie.

Zabrałem się za wymiane uszczelek pod deklem ale do jednej sruby potrzebny jest klucz serwisowy, więc wnerwiony pojechałem do mechanika i za wymiane dwuch uszczelek pod deklem oraz zerkniecie do czarnego pudełeczka wielkości zapałek z którego odchodzi przwdód (pewnie elektryczny) usłyszałem cene 500zł.

Czy to normalna cena za wymiane tych uszczelek. Nie da sie tego zrobić samemu?
Usłyszałem do mechaniora że po odkręceniu tych deklow bedzie trzeba regulować pompe.
Obecnie pompa zapocona/mokra jest przy tym czarnym pudełeczku od strony silika ale trudno mi stwierdzić czy wyciek jest nad pudełeczkiem czy pod nim (dekiel składa sie z dwuch cześci) czy z samego pudełka.

Auta u mechanika nie zostawiłem bo obecnie nie posiadam kasy na jego reperacje.

Dodam jeszcze że auto jeździ/zapala nomalnie, czyli od 3-4 lat jak nim jeżdze to nic sie nie zmieniło.

Edit: przebieg to 330.000
Ostatnio zmieniony 25 paź 2011, 12:54 przez macrainbow, łącznie zmieniany 1 raz.

Atze
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Atze » 25 paź 2011, 12:39

Hej. No Ja mam C4 2.5 TDI z 1995r i chyba podobny problem. Jaki przebieg ma twój samochodzik? No ja nie grzebałem za bardzo sam,ale zdaje się że też pompa paliwowa mi przecieka. Wyciek nie jest duży ale kapie pod samochód. Jak wulkanizowałem oponę ostatnio to powiedzieli że to nie olej. No i zgadzam się bo silnik uszczelniany był niedawno. Każdy mówi że to ropa.
Co do nieprawidłowości jeszcze to na wolnych obrotach trochę szarpie i nierówno pracuje. Spala sporo oleju jak go przyciskam no i czasem (bo nie zawsze) potrafi chmurę zostawić za sobą. Na pierwszych biegach jest dość ślamazarny,ale od 3 biegu ciągnie bardzo ładnie. Zastanawiałem się też czy warto turbo zregenerować albo wymienić na ładnie zregenerowane. Użytkuje go od bardzo niedawna i jeszcze nie mam swojego mechanika,który by się ładnie takim silnikiem zajął. Jakieś rady ?? Będę wdzięczny . Pozdrawiam.
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 paź 2011, 13:12

Jeżeli chodzi o uszczelki pod nastawnikiem albo pod pokrywą to jest pare minut roboty dla mechanika.. ja dużo sam robie ale pojechałem z tym do kumpla ze strachu, ale teraz to zrobiłbym sam. Pamiętaj że potem trzeba ustawić dawkę, koszt wszystkiego ok 50zł... A uszczelki jakoś za friko mi kumpel wziął z zaprzyjaźnionego Boscha... <radocha>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
macrainbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: macrainbow » 25 paź 2011, 16:55

jeszcze zapodam fotke jak to u mnie wyglada
na zdjeciu nawet widac ze wilgotne jest czarne pudeleczko

Obrazek

Czyli spróbować samemu? I ile moze kosztowac taki klucz bo ani 7 ani 8 tego nie odkreci.
A czy jak złoże wszystko to auto zapali i podjedzieć na ustawienie pompy?

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 26 paź 2011, 12:21

Klucz na pozór stwarza problem.
Jest na to patent garażowy.
Zakup zwykłą nasadkę o rozmiarze 7, ale koniecznie złej firmy, czyli tanią (Tandete). Taki badziew charakteryzuje się zazwyczaj plastycznością. Nabij tą nasadkę na śrubę trójkątną i odkręć.
Ważne jest aby nabijać i odkręcać śrubę trzymając narzędzia w osi śruby, czyli po prostu aby nie wyginać na boki, bo zrobi się zbędny luz na połączeniu śruba-nasadka.

Możesz nawet kupić 2 szt. (każda innej firmy), jakby coś się nie powiodło za pierwszym razem.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
macrainbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: macrainbow » 26 paź 2011, 17:18

a jeszcze zapomniałem sie zapytać czy uszczelki smaruje się jakąś pastą uszczelniajaca?
Poprzednio miałem starą Astre tam trzeba było wszystko uszczelniać pasta :) z tad moje pytanie.

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 26 paź 2011, 17:22

Ja nic nie smarowałem.
Jak dotąd nie ma żadnych problemów.
3 nastawniki w ten sam sposób robione.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 29 paź 2011, 14:54

Najlepiej to umyj dokładnie tą pompę i pozalewane miejsca i zlokalizuj dokładnie wyciek, bo rozkręcając pompę możesz sobie narobić tylko większego "bigosu".

Awatar użytkownika
OOOOA6C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:24
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: OOOOA6C4 » 05 lis 2011, 09:48

Witam! Mam decha w deche tak samo jak macrainbow, wczoraj wymieniłem uszczelki w czujniku wyprzedzenia i z rana dzisiaj biegiem do auta, maska w górę uffff sucho. Próbuje odpalic no i lipa, znowu naciągnął powietrza przez nieszczelnośc i kręcic muszę około minuty żeby odpalił, zerkam a tam znowu wyciek i widzę jak kapie. Ja dodatkowo mam przez to problem z odpalaniem, chyba że zostawię auto wysoko tyłem, wtedy to powietrze idzie w układ do tyłu auta i palę na rys. Pod koniec tygodnia jadę do kumpla to zrobic i napiszę co i jak.
A6

Awatar użytkownika
macrainbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: macrainbow » 05 lis 2011, 23:17

Pojechałem z tym do mechanika bo znalazlem za 150zł, wymienil uszczelki pod dekielkami i wyregulował.
Przez pare dni było ok. Ale znowu pompa jest od spodu mokra. Już nie tak jak przedtem i nie poci sie przy "czarnym pudełeczku".
Jeszcze zostało mi troche uszczelek z kompletu, miedzy innymi oring przy metalowych przewodach do wtrusku.

Awatar użytkownika
OOOOA6C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:24
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: OOOOA6C4 » 06 lis 2011, 19:56

oli80 ma rację ja mam wyciek dokładnie w tym miejscu, gdy włożę tam palce wyciągam mokre, brzmi ciekawie <rotfl> . Jeśli tego nie zrobię to liczę na pomoc, ale pozostaje problem zapalania, ale to chyba przez to powietrze w układzie, które dostaje się przez nieszczelnośc.
A6

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 07 lis 2011, 20:32

panowie mam chyba to samo i usłyszałem kwotę 550zł za wyciągnięcie uszczelnienie przegląd pompy i zamontowanie i ustawienie wszystkiego i regulację wtrysków to chyba normalna cena ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 07 lis 2011, 20:45

Lipton, samo uszczelnienie pompy z jej regulacją w autoryzowanym serwisie tyle kosztuje, ale w Nowym Brzesku(albo niedaleko) do 1,9 uszczelnienie kompletne i auto chodzi(wiec i regulacja musiała być) to 120zł. Sprawdzone empirycznie na 1Z kumpla ;) Chcesz telefon czy za daleko ?
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 07 lis 2011, 21:45

Hincó, wyciągali pompę i ustawiali zapłon i wszystko i 120zł ? trochę mi się wierzyć nie chce ;) u nas po tych pompiarzach sama wymiana pompy i ustawienie kosztuje od 250zł
a auto mi potrzebne na już a jechac do nowego brzeska i zostawiac auto na 2-3 dni mija sie z celem ale skoro macie takie ceny to gratulacje ;) hmmm ja w sumie w autoryzowanym serwisie bosha bd robił :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 07 lis 2011, 22:19

Lipton, to było tak: vagowanie przed-logi, wyjęcie pompy, gość znikł z nią na 40minut, założył, przejażdżka-logi-z jego strony ok i 120zł. Auto chodzi do dziś-golf 4. Dom na pustkowiu. Sam bym się zastanowił. Kumpel jest bardzo sknerowaty na kase. Ciekło spod głowiczki, tej co wkręca się króćce od przewodów. Nie wierzyłem ale wcześniej innemu robił w golfie 2..
Pod nastawnikiem to byle kto robi-u nas większość mechaników...
Ja robiłem pompe do traktora w serwisie Bosha, dałem prawie tysiak-robocizna 500zł i byłem średnio zadowolony. Podjechałem do znajomego i za piwko pomyślal i okazało się że pompa zasilająca była za słaba przez co były problemy z zapalaniem i mocą-tamten tysiak wydany był niepotrzebnie .. Nie zawsze drogo znaczy dobrze :/
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga