Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] obroty podnoszą się do 1000obr/min

Silniki wysokoprężne
palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

[ BRE 2.0 140 KM] obroty podnoszą się do 1000obr/min

Post autor: palmus » 23 paź 2011, 21:29

Witam
Jak w temacie mam taki problem z obrotami. Od czasu do czasu niezależnie od temperatury silnika gdy zatrzymuję się po jeździe np. na światłach obroty zostają na poziomie 1000, tak jak po starcie na zimnym silniku.
Wymieniłem zawór N75 i nic nie zmieniło.
Od czasu do czasu słyszę też podczas jazdy na 2, 3 biegu podobny odgłos

Co to może być??

Pozdrawiam

palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: palmus » 23 paź 2011, 21:54

Andi 2.5 tdi pisze:wychodzi ze to praca zaworu upustowego cisnienia od turbo
myślałem że może z samym turbo coś jest.
Andi 2.5 tdi pisze: przy dopalaniu czastek stalych w filtrze DPF silnik podnosi obroty do 1000rpm .
Wydaje mi się, że robi się to nagminnie. Czasami jest tak że obroty są ok. przejadę kilka kilometrów, na postoju znowu się podnoszą do 1000, jadę znowu kilka km i znowu są ok.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 23 paź 2011, 22:25

a oleju ci nie przybywa??

palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: palmus » 23 paź 2011, 22:29

Nie, utrzymuje się na stałym poziomie.

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 24 paź 2011, 01:22

Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 24 paź 2011, 08:47

rav1982 pisze:Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.
Kolego jak nie chcesz wykonczyc wtrysków to wywal dpf-A , skoro smigasz tylko po miescie i sam piszesz ze co chwile sie wypala. Ja wywaliłem i mam spokój . Polecam <rotfl>

palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: palmus » 24 paź 2011, 18:46

Myślisz że to DPF? i dla tego tak często włącza się procedura wypalania?
Ja zaś jeżdżę co weekend po 1000km a mimo to często wchodzi na 1000 obr/min.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 24 paź 2011, 19:34

a masz jakies szarpania w granicach 1500-2000 obrotów ???
jesli tak to zobacz czy nie rozszczelnia ci sie IC

palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: palmus » 24 paź 2011, 19:52

jak stoję na luzie i dodam gaz tak żeby zatrzymały się obroty na 1800 to czasami tak jakby przerywał nie równo pracował.
Jeszcze czasami jak przyspieszam to tak jakoś nierówno przyspiesza do około 2000

[ Dodano: 2011-10-24, 19:57 ]
Można to jakoś sprawdzić wizualnie samemu że rozszczelnia się IC

szamoT1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2011, 01:33
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: szamoT1984 » 25 paź 2011, 00:34

witam.
moze koledze zapiekly sie kierowniczki turbiny?
wylacza turbo podczas jazdy na wyzszych obrotach?auto traci moc??
jesli tak to turbinka do piaskarki sie pisze
pozdr

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 25 paź 2011, 10:13

Witam

Wypnij wtyczkę od zaworu EGR i zobacz czy dźwięk ucichł, a silnik przestał szarpać do 2 tys.
Jeżeli tak to winowajca znaleziony

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 25 paź 2011, 10:24

IC rozszczelnia sie najcześciej od wewnetrznej strony na gole .

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 25 paź 2011, 11:29

palmus pisze:Myślisz że to DPF? i dla tego tak często włącza się procedura wypalania?
Ja zaś jeżdżę co weekend po 1000km a mimo to często wchodzi na 1000 obr/min.
Przy pokonywaniu takiej trasy raz w tygodniu DPF powinien zostać wypalony do końca i raczej nie tutaj trzeba szukać rozwiązania Twojego problemu.

palmus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2011, 20:20
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: palmus » 25 paź 2011, 19:09

szamoT1984 pisze:witam.
moze koledze zapiekly sie kierowniczki turbiny?
wylacza turbo podczas jazdy na wyzszych obrotach?auto traci moc??
jesli tak to turbinka do piaskarki sie pisze
pozdr
Raczej nie. Moc mam cały czas. Turbo się nie wyłącza na wysokich biegach
Konrad Wawa pisze:Witam

Wypnij wtyczkę od zaworu EGR i zobacz czy dźwięk ucichł, a silnik przestał szarpać do 2 tys.
Jeżeli tak to winowajca znaleziony
Tylko że ten dźwięk słyszę rzadko podczas podjeżdżania w mieście. Jak stoi i przegazuje to nic nie słychać.
Można chwilę jeździć z wypiętą wtyczką z EGR-a?

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 26 paź 2011, 15:00

można - nawet dłużej niż chwile, wywali Ci błąd po 2 odpaleniach, ale po podpięciu wtyczki i kilku odpaleniach lampka zgaśnie.


Egr się przycina pod obciążeniem na luzie jest to niesłyszalne, wypnij i zobacz , jeżeli to Egr dźwięk zniknie i szarpanie całkowicie ustanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja