[ BRE 2.0 140 KM] obroty podnoszą się do 1000obr/min
[ BRE 2.0 140 KM] obroty podnoszą się do 1000obr/min
Witam
Jak w temacie mam taki problem z obrotami. Od czasu do czasu niezależnie od temperatury silnika gdy zatrzymuję się po jeździe np. na światłach obroty zostają na poziomie 1000, tak jak po starcie na zimnym silniku.
Wymieniłem zawór N75 i nic nie zmieniło.
Od czasu do czasu słyszę też podczas jazdy na 2, 3 biegu podobny odgłos
Co to może być??
Pozdrawiam
Jak w temacie mam taki problem z obrotami. Od czasu do czasu niezależnie od temperatury silnika gdy zatrzymuję się po jeździe np. na światłach obroty zostają na poziomie 1000, tak jak po starcie na zimnym silniku.
Wymieniłem zawór N75 i nic nie zmieniło.
Od czasu do czasu słyszę też podczas jazdy na 2, 3 biegu podobny odgłos
Co to może być??
Pozdrawiam
myślałem że może z samym turbo coś jest.Andi 2.5 tdi pisze:wychodzi ze to praca zaworu upustowego cisnienia od turbo
Wydaje mi się, że robi się to nagminnie. Czasami jest tak że obroty są ok. przejadę kilka kilometrów, na postoju znowu się podnoszą do 1000, jadę znowu kilka km i znowu są ok.Andi 2.5 tdi pisze: przy dopalaniu czastek stalych w filtrze DPF silnik podnosi obroty do 1000rpm .
Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kolego jak nie chcesz wykonczyc wtrysków to wywal dpf-A , skoro smigasz tylko po miescie i sam piszesz ze co chwile sie wypala. Ja wywaliłem i mam spokój . Polecamrav1982 pisze:Mam u siebie bardzo podobny dźwięk tylko w dużo łagodniejszej wersji. Słyszalny jest on przy gwałtownym ruszaniu (skrzynia automatyczna) a dokładnie jak wcisnę pedał gazu i zaraz go puszcze a obroty schodzą w dół. Na luzie "N" takich objawów nie ma. Jakiś czas temu na przeglądzie pokazałem to mojemu mechanikowi, który zdecydowanie stwierdził, że ten odgłos dochodzi z turbiny. Zresztą w komentarzach pod filmikiem autor pisze, że wina leżała po stronie turbo.
Co do obrotów to u mnie podnoszą się do 1000 obr./min tylko w dwóch sytuacjach: na zimnym silniku i podczas wypalania DPF-a czyli dość często (myślę że co jakieś 300-500 km) ponieważ poruszam się w zasadzie tylko po mieście. Towarzyszy temu charakterystyczny zapach sadzy wyczuwalny na zewnątrz samochodu. Ważne żeby w miarę możliwości dać mu dokończyć wypalanie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 paź 2011, 01:33
- Lokalizacja: mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
- Lokalizacja: Warszawa
Przy pokonywaniu takiej trasy raz w tygodniu DPF powinien zostać wypalony do końca i raczej nie tutaj trzeba szukać rozwiązania Twojego problemu.palmus pisze:Myślisz że to DPF? i dla tego tak często włącza się procedura wypalania?
Ja zaś jeżdżę co weekend po 1000km a mimo to często wchodzi na 1000 obr/min.
Raczej nie. Moc mam cały czas. Turbo się nie wyłącza na wysokich biegachszamoT1984 pisze:witam.
moze koledze zapiekly sie kierowniczki turbiny?
wylacza turbo podczas jazdy na wyzszych obrotach?auto traci moc??
jesli tak to turbinka do piaskarki sie pisze
pozdr
Tylko że ten dźwięk słyszę rzadko podczas podjeżdżania w mieście. Jak stoi i przegazuje to nic nie słychać.Konrad Wawa pisze:Witam
Wypnij wtyczkę od zaworu EGR i zobacz czy dźwięk ucichł, a silnik przestał szarpać do 2 tys.
Jeżeli tak to winowajca znaleziony
Można chwilę jeździć z wypiętą wtyczką z EGR-a?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
- Lokalizacja: Warszawa