[ All ] Opony zimowe na sezon 2011/2012
[ All ] Opony zimowe na sezon 2011/2012
Witam wielkimi krokami zbliża się do nas zima. Wiem, że nie tylko ja poszukuję opon na ten okres. W sieci pojawiły się już tegoroczne testy opon, ale niestety one nie zawsze są wiarygodne. Wyraźcie swoje opinie na temat opon których używacie-używaliście, co polecacie a co odradzacie.
205/55/16
Przód = Semperit Winter Grip - Brak problemów w wysokim śniegu jak i ujeżdżonym, dają rade wystartować bez większego problemu nawet na lodzie, odporne na Aquaplaning w BDB stopniu oraz na błoto pośniegowe 9/10
Tył = Fulda Kristall Montero - Bardzo dobre trzymanie w zakrętach ( ciezko dostepny poslizg = nie polecam do zimowego driftu ) Bardzo dobrze radzą sobie z błotem pośniegowym i głębokimi kałużami ( aquaplaning ) 8/10 (głośne)
Co do Semperit - Polecił mi je dobry oponiarz i byłem szczerze zaskoczony tymi oponkami naprawdę polecam a zimą często jeżdżę w góry więc wiem co to dobra opona ( szczególnie na Salmopol :P )
Przód = Semperit Winter Grip - Brak problemów w wysokim śniegu jak i ujeżdżonym, dają rade wystartować bez większego problemu nawet na lodzie, odporne na Aquaplaning w BDB stopniu oraz na błoto pośniegowe 9/10
Tył = Fulda Kristall Montero - Bardzo dobre trzymanie w zakrętach ( ciezko dostepny poslizg = nie polecam do zimowego driftu ) Bardzo dobrze radzą sobie z błotem pośniegowym i głębokimi kałużami ( aquaplaning ) 8/10 (głośne)
Co do Semperit - Polecił mi je dobry oponiarz i byłem szczerze zaskoczony tymi oponkami naprawdę polecam a zimą często jeżdżę w góry więc wiem co to dobra opona ( szczególnie na Salmopol :P )
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Falken HS-439, proponuję do Twojego auta rozmiar 215/55/16 XL. Ciche i przyczepne na mokrym asfalcie jak i na śniegu. Asymetryczne, więc co sezon rotacja po skosie, aby równo i długo się ścierały. Będziesz zadowolony i portwel też nie ucierpi
Przed bramą na podwórko mam stromy podjazd, na którym się zatrzymuję żeby otworzyć bramę, nawet jak śniegu spadło pow.kostek to nie odśnieżałem
[ Dodano: 2011-10-19, 23:32 ]
Zastanów się dlaczego łyżwy są ostre "jak brzytwa" i dlaczego narty są szerokie pod kątem ich zastosowania.
Opona zimowa powinna być węższa od letniej przy tym samym samochodzie, żeby był większy nacisk masy na powierzchnię styczności z podłożem. Od łapania przyczeponości jest bieżnik
Jeśli chodzi o komfort i przedłużenie żywotu zawieszenia, zaleca się zastosować wiekszy profil na mniejszej feldze, aby opona mogła więcej amortyzować bo na lodzie i śniegu jest więcej nierówności niż na asfalcie.
Przed bramą na podwórko mam stromy podjazd, na którym się zatrzymuję żeby otworzyć bramę, nawet jak śniegu spadło pow.kostek to nie odśnieżałem
[ Dodano: 2011-10-19, 23:32 ]
Nie zgodzę się...nax23 pisze:Właśnie ten stereotyp z wąskimi oponami. Przecież teoretycznie opona szersza ma większe prawdobodobieństwo złapania przyczepności na nawierzchni jak wąska. Nie wiem jak to jest
Zastanów się dlaczego łyżwy są ostre "jak brzytwa" i dlaczego narty są szerokie pod kątem ich zastosowania.
Opona zimowa powinna być węższa od letniej przy tym samym samochodzie, żeby był większy nacisk masy na powierzchnię styczności z podłożem. Od łapania przyczeponości jest bieżnik
Jeśli chodzi o komfort i przedłużenie żywotu zawieszenia, zaleca się zastosować wiekszy profil na mniejszej feldze, aby opona mogła więcej amortyzować bo na lodzie i śniegu jest więcej nierówności niż na asfalcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lip 2011, 15:56
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowsze
W innym temacie przeczytałem że bardzo dobrą opona jest goodyear UG 7 ale dostanie nowej opony jest już niemożliwe nie wiecie może jak jej następczyni UG 8. W serwisie oponiarskim stwierdzili że goodyear jest jednak cienki i próbowali mi wcisnąć coś co aktualnie mieli na stanie to był Uniroyal czy coś w ten deseń. Nie dałem sie jednak namówić, i dalej szukam opony która będzie dobra i nie doprowadzi mojego portfela do anoreksji.
07.2011-07-2018 A6C5 1.9TDI 110KM
07.2019-12.2020 Avensis T27 2.0 126KM
01.2021- obecnie A6C7 2.0 ULTRA 190KM
07.2019-12.2020 Avensis T27 2.0 126KM
01.2021- obecnie A6C7 2.0 ULTRA 190KM
- maciek0280
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lip 2011, 21:59
- Lokalizacja: Elbląg
Witam ja bym proponował poczytać na http://www.testopon.com/opony_zimowe_do ... index.html
też jestem na etapie szukania opon zimowych ja bym proponował opony robione na skandynawie ciężko o takie u nas w kraju. Na przykład Continental ContinVikingContakt 5 Porównaj rzeźbe bieżnika i ilość lameli z naszymi oponami w polsce. http://dekkfelg.no/index.php?side=vinterdekk
No i jakie opony symetryczne czy asymetryczne jest to bardzo ważne
też jestem na etapie szukania opon zimowych ja bym proponował opony robione na skandynawie ciężko o takie u nas w kraju. Na przykład Continental ContinVikingContakt 5 Porównaj rzeźbe bieżnika i ilość lameli z naszymi oponami w polsce. http://dekkfelg.no/index.php?side=vinterdekk
No i jakie opony symetryczne czy asymetryczne jest to bardzo ważne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt: