Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] 2.5TDI 140KM zablokowany korbowód pytanie d

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

[ A6 C5 2.5 Tdi] 2.5TDI 140KM zablokowany korbowód pytanie d

Post autor: pawlo1982 » 14 paź 2011, 20:44

Witam
mam pytanie czy pompa oleju może blokować wał korbowowy ?
nigdzie nie mam schematu jej działania a jak sadze przeszło przez nią trochę metalowego szrotu podczas awarii
ponieważ
w aucie uszkodziły sie popychacze i silnik stanął w miejscu
obecnie udało mi sie zdemontować cały wałek oraz cześć całych popychaczy niestety kilka z nich sie rozsypało

prace stanęły na tym że korbowód jest zablokowany
tzn udaje sie wykonać obrót plus /minus 1/3 całego obrotu i jest wtedy nagła blokada ,
wszystkie dźwigienki w głowicy są ku górze i nie wygląda by były pokrzywione a skrajne położenie korbowodu i jego blokada nie powoduje wyczuwalnego przeniesienie drgań na dźwigienki ,i blokować wydaje sie coś innego

sprawdzałem i góra pomimo zniszczeń jest cała ,szpile całe ..wystają równo w głowicy
póki ją zrzucę na co zawsze jest czas zastanawiam sie nad innym mechanicznym blokiem korbowodu
nie sądzę raczej aby pękł i nie obstawiam na urwany tłok

jakieś rady ?
wyczytałem ze popychacze często padają w tych silnikach wiec na pewno ktoś naprawiał już silnik po takim kryzysie
Pozdrawiam i czekam na jakieś rady ,auto rozebrane i czeka na ruchy przed zimą

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 15 paź 2011, 06:47

Nikt z nas nie jest magikiem ani wróżką zrzuć głowicę obróć wałem korbowym jeżeli się obróci to wina po stronie głowicy wygięty zawór jeżeli nadal blokuje wał to wina po stronie wału lub korbowodów ale skoro twierdzisz że masz czas na zrzucenie głowicy to powodzenia.

pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

Post autor: pawlo1982 » 15 paź 2011, 12:32

dawid77 pisze:Nikt z nas nie jest magikiem ani wróżką zrzuć głowicę obróć wałem korbowym jeżeli się obróci to wina po stronie głowicy wygięty zawór jeżeli nadal blokuje wał to wina po stronie wału lub korbowodów ale skoro twierdzisz że masz czas na zrzucenie głowicy to powodzenia.
taka rada to nie rada drogi kolego
zrzucić głowica jak pisałem wcześniej zawsze można ale skutkuje to niepotrzebnymi wydatkami ,a na celu mam uratowanie tego silnika a nie bezsensowne rozkręcanie go w drobny mak
napisałem ze jest blokada i czy olejowa pompa może być tego skutkiem ,wstępnie wyczytałem już ze może o ile w tryby dostał sie kawałek rozkruszonego popychacza ,jako ze silnika w audi nie miałem jeszcze okazji robić postanowiłem skorzystać z forum
dziś ściągnę miskę i odkręcę tłoki jest to mniej kosztowne rozwiązanie niż ściąganie głowicy co daje niecałe 30 procent sukcesu


w ramach regulaminu kolego zapomniałem dodać ze w moim audi jest wykonany swap przez jak sadze poprzedniego właściciela jest tam silnik AEL 140KM i 6 ścio biegowa skrzynia

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 15 paź 2011, 21:58

Te spekulacje na temat zaklinowanej pompy oleju są jak jedna do miliona.
Więc nie liczył bym na to, znając życie i audi to tak proste nie będzie.
To jak myślisz że to pompa zablokowana to na co czekasz już bym dawno zrzucił misę olejową bez zadawania pytań
i sprawdził czy tam leży przyczyna dla własnego spokoju, kosztuje cię uszczelka,olej i filtr, bo innego rozwiązania do twojej sytuacji nie widzę i nadal twierdzę że głowica do zrzutu ale rób jak uważasz i tak cię nie ominie rozbiórka to loteria jedno z dwóch lub okaże się że góra i dół oby nie.

pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

Post autor: pawlo1982 » 16 paź 2011, 12:33

no auto stoi na lawecie i nie jest tak łatwo wbrew pozorom zrzucić tak miskę
w poniedziałek z pomocą drugiej osoby zaciągnę je na kanał
udało mi sie w międzyczasie obrócić korbowód ale w trzech miejscach zatrzymuje sie on
po mocnym zaparciu idzie dalej ,blokady są dość mocne więc pewnie trzy krzywe zawory blokują tłoki

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 16 paź 2011, 17:48

Kolega musiał pewnie sam naprawiać auto.
A co było przyczyną że odmówił posłuszeństwa? Próbowałeś coś naprawiać sam?
Nie baw się w obracanie wałem bo narobisz większego bałaganu może już narobiłeś
tak jak przypuszczałem że tłoki kolidują z zaworami zrzuć tą cholerną głowicę i napisz czy można obrócić wałem korbowym. A misa oleju też do zrzutu bo nie wiadomo co jest pod spodem i na dnie misy. Jednym słowem koszta cię nie ominą jeżeli nie przekroczą wartości drugiej jednostki napędowej. Najpierw oszacuj straty i robociznę i przelicz czy nie lepiej kupić drugi motor.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 16 paź 2011, 18:15

zdejmij najpierw wałki rozrządu i wtedy kręć wałem .
wtedy wszystkie zawory są w górze i nic nie powinno blokować .
blanwinder

pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

Post autor: pawlo1982 » 16 paź 2011, 21:45

jak wspomniałeś miska i tak do zdjęcia ,na dodatek muszę kupić z piątkę ropy i polać od góry by wypłukać silnik z drobin ..
auto kupiłem z takim silnikiem uszkodzonym ,zapłaciłem niewiele wiec nic nie tracę ,ale chce je uratować ,a jak nie to pójdzie na części ..
wcześniejszy właściciel jeździł nią poza krajem i dbał o nie ,ma nowy rozrząd napinacze rolki ..
osprzęt w stanie idealnym ,turbina jak nowa ,pompa rok temu regenerowana ,wtryski też .. no ogólnie silnik przed usterką kulał na cylindrze i nie dojechał do kraju ..
tak sobie myślę właśnie czy rozrząd nie przeskoczył bo go może szarpną na lince
auto miało słaby akumulator jak na diesla a napinacz na rozrządzie nie był za mocno naciągnięty
może odpalił i pracował do aż nie rozleciały sie popychacze ...hmm
tym niemniej auto nie za nowe a osprzęt sprawny ,rozważam coraz bardziej jego rozbiórkę
na dzień dzisiejszy polowe silnika mam już rozkręcone :)


jak by coś to mogę zbierać zamówienia na części
auto w czarnej skórze alu felgi AUDI A6 17 cali zimowe i stalowe 15cali

pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

Post autor: pawlo1982 » 17 paź 2011, 20:32

pompa oleju jest na chodzie ,jutro zwalam głowice
o ile tłoki są nieruszone to będę potrzebował nowej uszczelki popychaczy i zawory :)

[ Dodano: 2011-10-19, 19:15 ]
witam ,okazało sie ze jest ukręcony zawór na jednym cylindrze ,na tłoku jest mały znak ,zawór uszkodził też krawędź gniazda ,jego remont wymaga zbyt dużego wkładu
o ile silnik można uratować uszczelka planowanie głowica popychacze
to dodatkowo blacha wymaga poprawek
więc ponieważ auto idzie na rozbiórkę chce zadać pytanie czy jest możliwość odblokowania mi funkcji pisania tematów w dziale "sprzedam części"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja