Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problem przy wymianie wahaczy w A6 C5

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

[ A6 C5] Problem przy wymianie wahaczy w A6 C5

Post autor: rysiekj » 14 paź 2011, 10:51

Witam,
Mam problem z wyjęciem śruby spinającej górne wahaczyki w swojej A6. Odkręciłem nakrętkę ale śruba ani drgnie , a trzeba ja wybić ? Macie na to jakiś sposób ?
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
gajek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 04 sty 2008, 18:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gajek82 » 14 paź 2011, 11:07

tak kolego musisz walic mlotkiem bo raczej przyrdzewiala albo krecic az ja urwiesz( mi udalo sie to raz)jeszcze sprubój wd 40 .pozdrawiam

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 14 paź 2011, 11:14

rysiekj pisze: Macie na to jakiś sposób ?
Było kilka razy opisywane co i jak, głównie to młotek, palnik by rozgrzać zwrotnice i litry odrdzewiacza. Ja u siebie walczyłem ok 2h z tą śrubą samym młotkiem i odrdzewiaczem. uważaj byś jej nie ukręcił bo potem są problemy...

Pozdro
Toperz

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 14 paź 2011, 12:34

niestety koledzy mają rację. Porządny młot 3 kilogramowy i walić aż ustąpi. Jeśli się nie podda to pozostaje palnik do podgrzania.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 14 paź 2011, 13:11

No to dzięki, też o takim podejściu myślałem :) Muszę się tylko dopakować trochę :)
ÂŚruba po takim "sanatorium" jest do wymiany, co ?
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 14 paź 2011, 14:18

rysiekj pisze:ÂŚruba po takim "sanatorium" jest do wymiany, co ?
Ta śruba pracuje głównie jako zabezpieczenie sworzni górnych wahaczy. jak jej do końca nie rozwalisz w szczególności gwintu i nie pogniesz to się nadaje. Nie potrzeba też potem jej skręcać na siłę.
Ja wszystko poczyściłem potem nawsadzałem smaru miedzianego i jak tam zaglądałem z 2 tyg temu to gdzieś po półtora roku wyszła beż żadnych problemów jednym paluszkiem :)
Powodzonka
Toperz

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 14 paź 2011, 14:24

marlitkos pisze:niestety koledzy mają rację. Porządny młot 3 kilogramowy i walić aż ustąpi. Jeśli się nie podda to pozostaje palnik do podgrzania.
Palnikiem grzac alu zwrotnice?

[ Dodano: 2011-10-14, 14:25 ]
rysiekj pisze:No to dzięki, też o takim podejściu myślałem :) Muszę się tylko dopakować trochę :)
ÂŚruba po takim "sanatorium" jest do wymiany, co ?
dokupowalem w aso te sruby po ok 4 5 zl

M10x100 10.9
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 20 paź 2011, 15:12

axe pisze:marlitkos napisał/a:
niestety koledzy mają rację. Porządny młot 3 kilogramowy i walić aż ustąpi. Jeśli się nie podda to pozostaje palnik do podgrzania.


Palnikiem grzac alu zwrotnice?
zwrotnice nie są aluminiowe tylko "żelazne".
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 21 paź 2011, 09:20

vippassat pisze:
marlitkos pisze:zwrotnice nie są aluminiowe tylko "żelazne".
w starszych owszem lecz w nowszych sa alu <okok>
a to tego nie wiedziałem. mój błąd :)
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 22 paź 2011, 11:09

ja kiedy brałem się za wymiane górnych wachaczy to tydzień wcześniej pryskałem na te śruby odrdzewiacz i smar w spray;u.
I nie miałem żadnych problemów z odkręceniem ;p

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 24 paź 2011, 10:23

A tu filmik instruktażowy:
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 02 cze 2012, 22:03

Mając odpowiednie narzędzia jest to dziecinnie proste.
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 02 cze 2012, 22:18

kolego ja pryskalem swoje sruby WD i je krecilem potem dopiero mlotek jak ja przekrecisz to juz masz sukces,

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 03 cze 2012, 11:20

tensknis pisze:kolego ja pryskalem swoje sruby WD i je krecilem potem dopiero mlotek jak ja przekrecisz to juz masz sukces,
Problem w tym , że podczas próby przekręcenia uleciał łeb.
pozdrowionka Rysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja