Witam od 2 tyg mam problem przy ruszaniu za kazdym razem gdy przod delikatnie sie uniesie jest niesamowite skrzypienie z lekkim dzwonem bylem na 4 czy nawet 5 stacjach diagnostycznych i mowi ze kazdy wachacz jest dobry wstrzykneli tez olej w gumy i nadal od reki to samo dodam ze podczas jazdy tez juz slychac grzechot...nie mam zielonego pojecia co wymienic jest to z lewej strony od kierowcy... a metoda prob i bledow to zabraknie mi $$ . Wymieniłem łaczniki stab. mysalem ze to to fakt byly mocno zjechane ale nie pomoglo efekt jaki byl taki jestm dolny wachacz lu oba maja lekko popekane gumy ale na kazdej stacji wachacze ok na dobrym sprzecie sprawdzane.ktoś ma jakies pomysł?
Skrzypi bo kulki w tym cięgnie rdzewieją i blokują się w gumkach w których miały się obracać. oli80, lepiej wymień to cięgiełko, bo podczas jazdy takie zblokowane cięgło działa bardzo dużymi siłami na czujnik ugięcia zawieszenia i może go uszkodzić. Wymiana cięgła to 30min roboty, a te czujniki mają nierozsądne ceny...
Zaden problem. nie trzeba nawet wjezdzac na kanal - kladziesz sie kolo auta, odkrectasz oslone belki z lewej strony i masz to jak na talerzu
Dodane:
Z rozpedu opisalem tu wymiane ciegla tylnego czujnika przy FWD, ale zdaje mi sie, z przodu powinno pojsc rownie latwo. Moze dla ulatwienia trzeba bedzie odkrecic kolo.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 02:11 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak koledzy mówią, że może jakieś cięgiełko, to najpierw sprawdź to. Nie wydaje mi się, żeby od razu wachacz trzeba było wymieniać. Chociaż ja i tak stoję przy mojej teorii że to banan. A konkretnie tuleje na nich. Na 2 stacjach mi tego nie wykryli, na trzeciej już tak.
Tipp-ex, skombinuj sobie drewniany prosty kawalek listewki, popros kogos by bujal przodem i przykladaj jego koniec w rozne miejsca, z drugiej strony trzymajac go dlonia przy uchu (tylko nie wbij go sobie w mozg). Obadaj w ten sposob podejrzane miejsca i sprawdz skad dochodzi najmocjiejsze skrzypienie. Koniecznie przytknij kijka do tego ciegielka, bo ono na prawde potrafi narobic halasu niewspolmiernego do swoich rozmiarow.
Metodą "kijową" zlokalizowałem swoje popsute cięgno.
zaczynam od wymiany dolnrgo prostego bo ma luzy ze głowa mała a stacje tego nie widzialy szok dla mnie ale widac jakich mamy znawcow:) Potem dam znac co dalej metoda podkladania dobra tylko ze ja podkladalem łom <złodziej>
Koledzy a gdzie znajduje się te ciegno? jak ono wygląda? może jakas fotka do wglądu? Lubie robić w aucie, ale lubie też wiedzieć co i jak od czego zacząć. Proszę o mały poradnik
Na fotce moje rozwalone przednie cięgno. Tylne jest podobne, też plastikowe, ale krótsze i ma równoległe łączenia, a nie przekręcone o 90° jak przednie.
Z przodu bez problemu zlokalizujesz je na dolnym wahaczu po lewej stronie. Ja wymieniałem je nie odkręcając nawet koła.
Z tyłu trzeba odkręcic plastikową osłonę belki skrętnej (mi wystarczyło odkręcenie śrub tylko z lewej, nie zdejmowalem całej osłony).
Cięgno jest przykręcone do metalowego ramienia na belce skrętnej - ramie wystaje do przodu samochodu. Szukaj w okolicy tulei mocującej belkę do nadwozia.
Z tyłu oczywiście też jest z lewej strony.
Zeby odkręcic cięgno z jednej strony atakujesz nakrętkę nasadką a z drugiej blokujesz płaskim kluczem 9mm, żeby nakrętka nie obracała się z gwintem.
Jak rozumiem występują dwa takie cięgna?? czy oprócz ASO gdzieś je mogę kupić?? proszę o jakiś link na allegro jeśli można tam to dostać bo ja znaleźć nie mogę
Jedno z przodu, drugie z tyłu.
Używane masz już w samochodzie, nie szukałbym kolejnych na allegro.
Przednie można kupić, numer 8D0 941 299 B.
Z tylnym ponoć jest problem, ale można dorobić samemu z ogólnodostępnych części - poszukaj tematu o instalacji ksenonów+systemu poziomowana.
Dzwoniłem dziś do ASO ceny jakie mi podali to:
- PRZEDNI KOSZTUJE 88 ZÂŁ CZAS REALIZACJI 1-2 DNI
- TYLNY 178 ZÂŁ 1-2 DNI CZAS REALIZACJI
O ile na ten przedni mogę dać te 88zł, to 178 zł za tylni to troszkę przesada. Niestety nie mam pojęcia jak zastąpić naprawić ten tylni?? Jakieś sugestie??