Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALLROAD 2.7T]

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
jame

[ALLROAD 2.7T]

Post autor: jame » 08 paź 2008, 18:35

Czołem,

mam taką przypadłość;

w trakcie przyśpieszania zaczyna drgać mi kierownica i w zasadzie mam wrażenie, że cały przód mi "skacze". Dzieje się tak w zakresie prędkości 100-160 km/h. Po zakończeniu przyśpieszania objaw znika, bez względu na prędkość. NIc podobnego nie dzieje się przy hamowaniu.

macie jakiś pomysł co to może być ?

POzdrawiam

Jame

jame

Post autor: jame » 09 paź 2008, 00:14

Hi

wyważenie kół, tarcze itd było sprawdzane całkiem niedawno. Dzisiaj nawet "schylając" się sprawdziłem czy koła są czyste od środka.....jeden kolega stweirdził że to piasta wewnętrzna (cokolwiek to oznacza).

Pozdrawiam

Jame

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 09 paź 2008, 10:55

I to może być to choć powinieneś sprawdzić właśnie cały układ przeniesienia napędu. Najlepiej zacząć od półosi i przegubów homokinetycznych (stan osłon oraz luzów).Tu wyważenie kół nie będzie miało wpływu gdyż działo by się to również bez przyśpieszania.
A tak nawiasem mówiąc (na przyszłość) to przez sprawdzenie czy koła są "czyste" nie stwierdzisz czy koło bije (równie dobrze może brakować ciężarka). Podczas każdej sezonowej zmiany kół powinno się je wyważyć a po zimie sprawdzać geometrię. Powinno ale ... wystarczy raz na rok lub dwa i obligatoryjnie jeżeli coś się dzieje. Jeżeli to wiedziałeś to sorki!
Pozdrawiam
:lol:

kowal a6 19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2008, 19:10
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: kowal a6 19 » 09 paź 2008, 20:02

zatarty jeden z przegubów. Pozdro. miłej naprawy :-)

[ Dodano: 2008-10-09, 20:04 ]
Temat zachowania auta jak wirówki do prania. to było głębokie :mrgreen: :lol: :-D :-) ;-) <ok>
PRAWDZIWA SIŁA TKWI....
TYKLO W TDI!!!!!!!!!!

grzessmolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: grzessmolar » 09 paź 2008, 21:32

może galki kierownicze :mrgreen:
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 15 paź 2008, 17:26

przegub wewnetrzny daje o sobie znać.
A jak ruszasz na skręconych kołach( tak ok 1 obrotu kierownicą) czujesz jakieś drgania?
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

liberro

Post autor: liberro » 09 sty 2009, 22:50

censored pisze:Houston - Orzeł 1 wylądował :mrgreen:
Temat zachowania auta jak wirówki do prania przy pewnych zakresach predkości już omawiany na forum.
Sprawdź ogumienie, ciśnienie, wyważenie kół, sprawdź stan felg od strony wewnętrznej.
OD kiedy masz to auto ? Kupiłes i tak jest ?
Stacja diagnostyczna i rajza - zapłacisz pare złotych i sprawdzi Ci cały zawias. Tylko porządna stacja. Jeżeli to nie pomogło i bedzie OK - może być tez i wina układu przeniesienia napedu - sprzęgło , koło dwumasowe ( szczeże to chyba raczej przy ruszaniu ) Jeżlei i ztym bedzie OK - to dzieje sie tak tez i w autach po tzw dzwonie. Czyli miał czołowke i tego nie wiesz i właśnie sie o tym dowiadujesz....
Poz

Co masz na myśl po tzw dzwonie ? chodzi o to że przestawia się geometria auta , czyli ze popularnie mówiąc auto zostawia kilka śładów?

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 27 cze 2009, 21:27

jame,
i jak poradziłeś sobie ze swoim problemem wibracji....
Pozdrawiam...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja