A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(
A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(
Witam,
jak w temacie, szarpie jak dodaje za dużo gazu przy starcie etc. ,
autko ma obecnie 210kkm więc multi osiągnął już swój "lifetime", co uważacie?
a) naprawiać - a jeśli tak to gdzie (ktoś ma może jakichś speców do polecenia)
b) zmienić na manual - pomimo faktu że trzeba kupę gratów wymienić
jak w temacie, szarpie jak dodaje za dużo gazu przy starcie etc. ,
autko ma obecnie 210kkm więc multi osiągnął już swój "lifetime", co uważacie?
a) naprawiać - a jeśli tak to gdzie (ktoś ma może jakichś speców do polecenia)
b) zmienić na manual - pomimo faktu że trzeba kupę gratów wymienić
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
tez tak uwazam..naprawic i wiesz co masz jak chcesz jeszcze rok furac na A2 
kumpel za regeneracje w Mietku 3.2cdi za automatu w Dlugolence pod Wrockiem (porzadna firma ,nie czaruja i nie wymyslaja moze to moze tamto albo mozna tak tylko konkretnie) :mrgreen: zaplacil 4 klocki i skrzynka jak nowa
powiem tylko ze eindhoven nie szukaj bo tu to tez 4 klocki ale europy :shock:

kumpel za regeneracje w Mietku 3.2cdi za automatu w Dlugolence pod Wrockiem (porzadna firma ,nie czaruja i nie wymyslaja moze to moze tamto albo mozna tak tylko konkretnie) :mrgreen: zaplacil 4 klocki i skrzynka jak nowa

powiem tylko ze eindhoven nie szukaj bo tu to tez 4 klocki ale europy :shock:
Ostatnio zmieniony 07 paź 2008, 21:54 przez Voytec, łącznie zmieniany 1 raz.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotniekmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual

pozdr.

Paweł
2.5 TDI AYM 2002
Oj niestety nie mam poszukaj na necie jest tam chyba jedna firma ktora to robi Mysłowice/Katowiece i znajdziesz, bo mi znajomy o tym mowil ja swoja skrzynie naprawialem w Warszawie w firmie Samko, ale jej nie polecam poniewaz juz 3 razy bylem na reklamacji...
Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać :-P
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
hej mistrzu mam dla Ciebie dobrą wiadomość (tak mi się wydaje) :-Pkmm_maxi pisze:mam firmę z poznania ponoć są ok, ze Słupska na śląsk trochę daleko
tu masz adres strony kolesia z Gdańska, zajmują się właśnie automatami
sam jeszcze nie byłem, wybieram się na wymianę oleju i filtra w Tipie, jeszcze nie wiem kiedy
czytałem w necie same dobre opinie na temat tego warsztatu, niestety nie pamiętam strony na jakiej to było, ale powinno Ci się udać to znaleźć, zapisałem sobie tylko warsztat
oto strona, zadzwoń, zapytaj
http://www.skrzyniebiegow.pl/
daleko nie masz ze Słupska
ten gość podobno nie robi multi tylko hydrokinetyki jak np. tiptronic
goly191 pisze:hej mistrzu mam dla Ciebie dobrą wiadomość (tak mi się wydaje) :-Pkmm_maxi pisze:mam firmę z poznania ponoć są ok, ze Słupska na śląsk trochę daleko
tu masz adres strony kolesia z Gdańska, zajmują się właśnie automatami
sam jeszcze nie byłem, wybieram się na wymianę oleju i filtra w Tipie, jeszcze nie wiem kiedy
czytałem w necie same dobre opinie na temat tego warsztatu, niestety nie pamiętam strony na jakiej to było, ale powinno Ci się udać to znaleźć, zapisałem sobie tylko warsztat
oto strona, zadzwoń, zapytaj
http://www.skrzyniebiegow.pl/
daleko nie masz ze Słupska
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią 

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.paw1972 pisze:Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotniekmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr.i powodzenia
Paweł
Wtrące sie bo ciekawy temat no i sam mam multitronica od niecałego roku z przebiegiem 170tys. Co oznacza skrót FSC? Od kiedy wychodziła wersja 7 lamelkowa czyli poprawiona?
Jak moge sprawdzić czy mam taką? No i inna sprawa, zauważyłem że niezbyt przyjacielsko klubowicze wypowiadają sie na temat multitronica, co z nim nie tak? jest taki wadliwy? Jaka główna różnica jest między multi a tip?
Pozdro.