Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] [AAT] całkowity brak mocy

Silniki wysokoprężne
ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

[A6 C4] [AAT] całkowity brak mocy

Post autor: ghost_lbn » 13 sie 2011, 13:28

Niestety (znowu... <wnerw> ) mam problem z A6- 2,5TDi AAT.
Otóż ostatnio pojawił się wyciek z pompy wtryskowej, więc wtryski i pompa poszły w końcu do sprawdzenia, uszczelnienia, czyszczenia itp. Po powrocie wszystko zostało założone, podłączone, no i LIPA. Samochód zupełnie nie jedzie, osiąga max 60km/h, kręci 3k obrotów- wcześniej przy dobrym dniu i do 4,5k jechał świetnie... Pod górke większą by pewnie nie wyjechał nawet... Był sprawdzany VAGiem, wszystkie parametry (dawka, kąt- nie idealny ale ok, inne też) są w porządku, a mocy nie ma.
Gdzie szukać przyczyn? Może ktoś miał taką sytuację? Samochód by się przydał w miare szybko, a nie wiemy nawet gdzie szukać.

A, było parę błędów po odpaleniu go, ale wszystkie dały się wykasować, poza jednym:
00550 - Start of Injection Regulation
ten wraca po odpaleniu silnika
No i jeszcze silnik nie reaguje na odłączenie czujnika temperatury (tego co steruje świecami żarowymi chociażby)- wcześniej po jego odłączeniu trzymał wyższe obroty, teraz nic.

Jakieś pomysły? Ratujcie ;)

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Re: [AAT] całkowity brak mocy

Post autor: krzysiekjx1 » 13 sie 2011, 14:06

ghost_lbn pisze:A, było parę błędów po odpaleniu go, ale wszystkie dały się wykasować, poza jednym:
00550 - Start of Injection Regulation
ten wraca po odpaleniu silnika
to jest błąd który sygnalizuje niewłaściwe nastawienie wyprzedzania wtrysku <uoee>
i powiedz ile to jest okey wg ciebie kąt wtrysku???
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 13 sie 2011, 14:36

kiedyś w transicie miałem coś takiego że po wymianie wtrysków kąt ustawili równo według książki a pompa już była podmęczona i efekt był podobny i trzeba było kombinować ;) z kątem
Obrazek

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 14 sie 2011, 10:14

Błąd został usunięty- poprawiliśmy wczoraj kąt wtrysku... Wartości nie pamiętam dokładnie, ale ustawiany był na tdi timing. Po tym zabiegu bez zmian. Pali nieźle, ale nawet "bawiąc się" gazem na postoju jest jakiś zmulony, no i nie jedzie.

Sprawdze z tą przepływką i wtryskiem sterującym. No i przy okazji zrobie logi

Edit:
Odłączenie przepływki i wtrysku sterującego daje tyle że kręci 200obr/min więcej na postoju. Mocy nadal nic więcej.
Logi
http://vaglog.rtnet.pl/magic505_54677.html (patrzeć na drugą, dolną tabelke! Bo nie zauważyłem mi się dodały też stare logi niechcący...)

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 14 sie 2011, 21:53

może na pompie o jeden ząbek przestawione jest, zacznij od sprawdzenia rozrzadu czy jest na cacy

[ Dodano: 2011-08-14, 22:01 ]
rusz nastawnikiem bo zakres dawki mizerny ustaw na 3mg i sprawdz jeszcze raz błedy, zrób logi dynamiczne i napisz jak autko jeździło przed operacja???,

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 15 sie 2011, 09:16

przed operacją miało "humory", tzn raz lepiej, raz gorzej, ale w tych lepszych momentach nawet lepiej niż seria jeździło
logów dynamicznych w tej chwili nie da się zrobić, chyba że zmiana dawki pomoże to wtedy zrobie oczywiście
kąta na razie lepiej nie będe ruszał, bo już próbowaliśmy w bardzo dużym zakresie przestawiać i nic to nie dawało. Myślę że szukamy innych przyczyn niż kąt :/

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 15 sie 2011, 13:08

nie wiem skąd ten pływający kąt? Tak było od początku, odkąd mam vaga, samochód jeździł cały czas tak i nie było z tym problemów żadnych...

A teraz wieści: dawka ustawiona w okolice 4mg, wkręca się do normalnych obrotów (4tys+), ale strasznie powoli, niemrawo... Niby jest odrobine lepiej bo już nie ma problemu z ruszeniem z miejsca ale mocy dalej ni ch*ja nie ma :/ może 80km/h pojedzie, rozpędzając się do nich w co najmniej 20 sekund...
Dynamicznych logów nadal nie da się zrobić. Samochód jutro jedzie do gościa który robił wtryski i pompe, chyba jednak coś spieprzył bo już możliwości się skończyły inne... Jak wróci to napisze jak się sprawy mają, chyba że macie jeszcze jakieś pomysły?

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 15 sie 2011, 19:52

tak, wszystko było numerowane i wróciło na swoje miejsca.

Zaczeliśmy szukać nie tylko paliwa, ale też powietrza, no i zastanawiają mnie ciśnienia dolotu
U mnie jest tak (logi tylko statyczne, auto nie jest w stanie pojechać dynamicznych...)

[010-2] ciśnienie atm. 998mbar
[011-2] ciśnienie doładowania ~1200mbar na wolnych obr. / do ~1800mbar przy 3+tys obrotów
- wydaje mi się czy troche mało?
[010-3, 011-3] ciśnienie w kolektorze dolotowym 980mbar na wolnych / do niecałych 1200mbar przy 3+tys obrotów - i to mnie zastanawia dopiero... Czy ciśnienie w dolocie przy wyższych obrotach nie powinno być mniej-więcej takie jak ciśnienie doładowania?
Sorry za takie pytanie, ale jeśli o doładowania chodzi to nigdy sie tego nie czepiałem :P

maja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 13 sie 2011, 14:30
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: maja » 16 sie 2011, 12:35

Panowie oddałem auto na uszczelnienie pompy wtryskowej. powiedzcie mi jaka jest oryginalna dawka paliwa na pompie?

P.S.
moja C4 115km kręci się do ponad 5tys obr ktoś kiedyś wspominał że miała robiony program jak to sprawdzić? auto ma automat i hamownia odpada :/ wspomniane tutaj 4tys obr osiąga na zawołanie z góry dzięki za odp. sprawa pilna bo dziś mam samochód odbierać i chce wiedzieć jaka dawka być powinna a jaką ustawi bo coś mówił że będzie ustawiał ori dawke okolice 4,5 tylko nie wiem czego nawet bo nie znam się na tym zupełnie. Co się będzie działo jak dawka będzie zwiększona na pompie?

maja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 13 sie 2011, 14:30
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: maja » 16 sie 2011, 14:56

mam automat więc chyba troche więcej. poza tym skrzynia mi muli (opisywałem swój problem z nią ale nikt mi nie chce odpisać) i ciężko sprawdzić osiągi od 0-100

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 16 sie 2011, 23:28

no dobra, ale temat był o czym innym...

Czy ktoś może się wypowiedzieć nt tych ciśnień o których pisałem w poprzednim poście?

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 20 sie 2011, 10:33

ghost_lbn pisze:tak, wszystko było numerowane i wróciło na swoje miejsca.

Zaczeliśmy szukać nie tylko paliwa, ale też powietrza, no i zastanawiają mnie ciśnienia dolotu
U mnie jest tak (logi tylko statyczne, auto nie jest w stanie pojechać dynamicznych...)

[010-2] ciśnienie atm. 998mbar
[011-2] ciśnienie doładowania ~1200mbar na wolnych obr. / do ~1800mbar przy 3+tys obrotów
- wydaje mi się czy troche mało?
[010-3, 011-3] ciśnienie w kolektorze dolotowym 980mbar na wolnych / do niecałych 1200mbar przy 3+tys obrotów - i to mnie zastanawia dopiero... Czy ciśnienie w dolocie przy wyższych obrotach nie powinno być mniej-więcej takie jak ciśnienie doładowania?
Sorry za takie pytanie, ale jeśli o doładowania chodzi to nigdy sie tego nie czepiałem :P
ciśnienie doładowania powinno wynosic 1720-1920mbar przy obrotach 2800-3500 pod obciążeniem, a żeby zmierzyć ciśnienie doładowania nie musisz robić logi wystarczy podpiać manometr

[ Dodano: 2011-08-20, 10:45 ]
Andi 2.5 tdi pisze:ghost_lbn, Na tym etapie jestem ciekaw stanu filtra paliwa (kiedy byl wymieniany) i szczelnosci ukladu doprowadzania paliwa (podobne objawy) <mysli>
ja od tego bym zaczoł kolega dobrze radzi, możesz spróbowac podpiac paliwo bezpośrednio z bańki napisz jeszcze czy dymi jak jedziesz czy zero dymku?
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

ghost_lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ghost_lbn » 21 sie 2011, 23:17

coraz "lepsze" jaja są z tym samochodem... układ dolotowy sprawdzony, było pęknięcie na rurze tuż przed kolektorem dolotowym, poza tym żadnych innych, a ciśnienia po załataniu tego nadal takie same... ja już nie mam siły nawet przy tym siedzieć, 2 serwisy zaliczone i nikt nie jest w stanie powiedzieć co się może dziać

Wojciech100 (usuniĂŞty)

[A6 C4] Brak mocy AAT

Post autor: Wojciech100 (usuniĂŞty) » 11 wrz 2011, 09:25

Autu brakuje mocy nie jedzie turbiny nie słychać i ledwo co przyśpiesza ale odłączyłem wężyk podciśnienie idący z zaworu przy turbinie do zaworu ciśnienia doładowania i nie ten samochód. Nagle zaczął przyspieszać, turbina zaczęła działać, ponieważ teraz słychać ją wyraźnie. Czy to możliwe, że zawór ciśnienia doładowania jest zepsuty czy tylko źle podłączony ???

Wojciech100 (usuniĂŞty)

Post autor: Wojciech100 (usuniĂŞty) » 11 wrz 2011, 09:46

może masz źle podłączone te wężyki od podciśnień sprawdzałeś to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja