Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] AEL problem z pompą wtryskową

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
caprrricorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2011, 07:27
Lokalizacja: Busko+Zdrój / Świętokrzyskie

[A6 C4] AEL problem z pompą wtryskową

Post autor: caprrricorn » 10 sie 2011, 22:31

Witam
Po zakupie swojej a6-tki miałem problem z uruchamianiem silnika - okazało się że wina leży po stronie pompy (rozszczelniona) i źle ustawionego zapłonu. Pompa dostała nowy komplet uszczelek i już nie przecieka, ale jest z nią coś nie tak <mysli> Z tego co tłumaczył mi mechanik nie był w stanie w 100% dobrze wyregulować zapłonu bo jak to nazwał "ktoś już coś kombinował przy pompie". Wiele mi to nie powiedziało ale w tej chwili jest tak, że w pewnych zakresach obrotów silnika, samochód puszcza chmurę dymu. Przykład: jadąc na 3-ce i mając ok 2.7 tys obrotów wrzucam 4 i ma ok 1.8 - 1.9 tys obrotów jak dodam gazu pod obciążeniem to do zakresu 2-2.1 tys obrotów (dopóki nie załączy się turbina) wali z rury czarną chmurą. Zastawiam się na ile jest to normalne i czy problem tkwi po stronie pompy?? Jest jeszcze 2 problem w zakresie powyżej 4tys obrotów (czyli jak go trochę przycisnąłem przy wyprzedzaniu czy na autostradzie) pojawia się jakiś błąd co jest sygnalizowane migająca lampką świec żarowych i jak się pojawi wyłącza mi tempomat. Dopiero po kolejnym uruchomieniu silnika błąd się sam kasuje i jest ok do momentu przekroczenia ok. 4tys. Mechanik tłumaczył mi to w ten sposób że w pompie jest elektrozawór, który pracuje w pewnym zakresie i musiał go przestawić (przy regulowaniu zapłonu) tak, że przy wysokich obrotach wychodzi on poza zakres widoczności czujnika (znika mu z pola widzenia) i pojawia się błąd. Te dwie rzeczy strasznie mnie męczą bo muszę zwracać uwagę żeby nie dopuszczać do sytuacji w której silnik pracuje w "złych zakresach" i tak naprawdę przy wyprzedzaniu dla bezpieczeństwa silnika nie przekraczam 3.5 tys obrotów :[
Jakby ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i chciał podzielić się wiedzą to będę wdzięczny.

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 11 sie 2011, 17:26

twoja pompa musi być ustawiona zegarowo bo samym rozrządem tego nie wyregulujesz.
vagiem za dużo sie nie zdziała w tym momencie bo pompa jest mechaniczną częścią, z dwoma czujnikami i jednym zaworem elektronicznym

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 12 sie 2011, 15:03

Młodzik pisze:twoja pompa musi być ustawiona zegarowo bo samym rozrządem tego nie wyregulujesz.

vagiem za dużo sie nie zdziała
chyba sobie żarty robisz??? <lol>
a w czym zegar może przewyższać ustawienie pompy za pomocą VAGa????
bo wg mnie to właśnie w VAGu masz pełny obraz jej zachowania w czasie pracy a zegar to tylko pomiar statyczny dla pierwszego rozruchu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 12 sie 2011, 19:50

krzysiekjx1 pisze:
Młodzik pisze:twoja pompa musi być ustawiona zegarowo bo samym rozrządem tego nie wyregulujesz.

vagiem za dużo sie nie zdziała
chyba sobie żarty robisz??? <lol>
a w czym zegar może przewyższać ustawienie pompy za pomocą VAGa????
bo wg mnie to właśnie w VAGu masz pełny obraz jej zachowania w czasie pracy a zegar to tylko pomiar statyczny dla pierwszego rozruchu
źle przeczytałem temat bo na początku jest napisane że był problem z uruchomieniem silnika, a jeśli tak to w nastawnik wkręca się zegar - http://infohelp.pl/pl,product,1077275,p ... owych.html
i się ustawia początek wtrysku, (vagiem nie do ustawienia)

jeśli chodzi o nierówną prac to zacznij od zczytania logów odpowiadających czujnikowi n-108 i zarowi g-149 odpowiadającemu za wychylenie nastawnika.
zawór g-149 jest częstą przyczyną nieruwnej pracy silnika ale do niego przekazywanie są dane z czujnika n-108 i wina może leżeć po jednej i po drugiel stronie, logi rozwiążą problem mówiąc czy n-108 przekłamuje czy g-149 źle pracuje jeśli to pierwsze to wymieniasz czujnik jeśli to drugie to wymontowujesz elektro zawór i go czyścisz. jak byś chciał mogę ci przesłać na maila jak to sie robi bo kiedyś sam tego potrzebowałem i ściągnąłem opis z jakiejś stronki.

caprrricorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2011, 07:27
Lokalizacja: Busko+Zdrój / Świętokrzyskie

Post autor: caprrricorn » 14 sie 2011, 20:41

ok dzięki za odpowiedzi, zrobię tak jak mówicie a wyniki logów spróbuję wrzucić na forum. Raczej przed przyszłym weekendem nie uda mi się podpiąć VAG'a ale jak tylko będę miał wyniki próby statycznej od razu się nimi podzielę.
pzdr

AEL++
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:11
Lokalizacja: K-ce

Post autor: AEL++ » 26 sie 2011, 15:53

dyma czarnego puszcza,bo możliwe,że na nastawniku dawka jest za duża

wahor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 30 maja 2010, 00:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: wahor » 29 sie 2011, 20:35

moim zdaniem musisz wymienić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy i cały wtrysk sterujący bo to jego awaria sygnalizowana jest miganiem świecy żarowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja