[A6 C5] [A6 C5 4.2L]
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[A6 C5] [A6 C5 4.2L]
Witam mam problem otóż moja audiczka się grzeje nie wiem co z nią jest. Temperatura podchodzi do 120 stopni i wywala mi kontrolkę od płynu chłodzącego. Dodam, że stan płynu jest ok, termostat otwiera bo chłodnica się nagrzewa i brak mi już pomysłów. Zastanawiam się tylko czy ten drugi wentylator powinien się włączyć czy to wentylator od klimy a może dodatkowy do chłodzenia silnika.
Za podpowiedzi z góry dzięki.
Za podpowiedzi z góry dzięki.
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam dwa obok siebie jeden duży drugi mały i ten mały ni cholery nie chce się włączyć. Mały znajduje się od strony kierowcy a duży po przeciwnej stronie dodam też, że duży chodzi na drugim biegu ale tylko przez chwileczkę nawet jak temperatura sięga 110 stopni. Gotować mi się może przez to, że chłodnica jest zapchana w tej chwili właśnie się odpycha zobaczymy może zadziała ale spokoju mi nie dają te wentylatory co jest z nimi nie tak 
Ok na tą chwile przypuszczam, że to wina drugiego wentylatora (od klimy). Czyszcząc układ chłodzenia miałem włączoną nagrzewnice i temperatura trzymała równe 90 stopni, po włączeniu klimy temperatura momentalnie wzrosła. Dodam, że wentylator sprawdzałem miernikiem i nic na wejsciu ani wyjściu. Pomoże ktoś??

Ok na tą chwile przypuszczam, że to wina drugiego wentylatora (od klimy). Czyszcząc układ chłodzenia miałem włączoną nagrzewnice i temperatura trzymała równe 90 stopni, po włączeniu klimy temperatura momentalnie wzrosła. Dodam, że wentylator sprawdzałem miernikiem i nic na wejsciu ani wyjściu. Pomoże ktoś??
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Możesz to jakoś podsumować bo się trochę pogubiłem :P
> Masz 3 wentylatory (układ w 4.2, inne mają odwrotnie)
- na wiskozie ktory powienień kręcić się cały czas, a po rozgrzaniu chłodnic jeszcze szybciej
- mały przed wisko
- średni po stronie kierowcy
U mnie mały i średni załączają się po włączeniu klimy ale nawet bez tego po wymianie termostatu temp ładnie trzyma 90*C
> Chłodnica - w jakim jest stanie? czysta czy może zatkana?
> Płyn - jaki jest jego stan jak chodzi silnik i np. 15 min po zgaszeniu.
Najważniejsze: czy jak temp. dochodzi Ci do powiedzmy 105*C to widać ze woda w zbiorniku się trochę gotuje?
I jeśli widzisz ze temp dalej rośnie to zalecam zgasic go przy max 110*C...
> Masz 3 wentylatory (układ w 4.2, inne mają odwrotnie)
- na wiskozie ktory powienień kręcić się cały czas, a po rozgrzaniu chłodnic jeszcze szybciej
- mały przed wisko
- średni po stronie kierowcy
U mnie mały i średni załączają się po włączeniu klimy ale nawet bez tego po wymianie termostatu temp ładnie trzyma 90*C
> Chłodnica - w jakim jest stanie? czysta czy może zatkana?
> Płyn - jaki jest jego stan jak chodzi silnik i np. 15 min po zgaszeniu.
Najważniejsze: czy jak temp. dochodzi Ci do powiedzmy 105*C to widać ze woda w zbiorniku się trochę gotuje?
I jeśli widzisz ze temp dalej rośnie to zalecam zgasic go przy max 110*C...
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
>Więc tak jak stanę przed autem to widzę dwa wentylatory. Z lewej duży a z prawej mały(stojąc przodem do silnika). I to właśnie ten mały od klimy nie chodzi.
>Chłodnica czysta i odetkana zrobiłem to w niedziele.
>Płyn trzyma swój stan cały czas.
>Przy 105*C jak zbiornik wyrównawczy jest zamknięty nic się nie dzieje dopiero jak go otworze to woda aż kipi.
>W niedziele płukałem cały silnik środkiem do czyszczenia kanałów wodnych i w instrukcji było napisane, żeby auto chodziło na otwartej nagrzewnicy wtedy temperatura trzymała równe 90*C [nic w (+) ani w (-), dopiero po włączeniu klimy auto znów się zaczynało nagrzewać do 120*C
>Chłodnica czysta i odetkana zrobiłem to w niedziele.
>Płyn trzyma swój stan cały czas.
>Przy 105*C jak zbiornik wyrównawczy jest zamknięty nic się nie dzieje dopiero jak go otworze to woda aż kipi.
>W niedziele płukałem cały silnik środkiem do czyszczenia kanałów wodnych i w instrukcji było napisane, żeby auto chodziło na otwartej nagrzewnicy wtedy temperatura trzymała równe 90*C [nic w (+) ani w (-), dopiero po włączeniu klimy auto znów się zaczynało nagrzewać do 120*C
Kipi bo wtedy spada ciśnienie.... a płyn ten ma >90*C. U mnie jak silnik się grzał to juz przy ok 100*C widziałem w zbiorniku ze płyn lekko kipiał...MariuszBDG pisze: >Przy 105*C jak zbiornik wyrównawczy jest zamknięty nic się nie dzieje dopiero jak go otworze to woda aż kipi.
Wszystko wskazuje tak jak napisał Shark na padnięty czujnik temp

- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- handsomedaniel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2011, 12:06
- Lokalizacja: HollyŁódź
Powiem Ci tak w 2.8 jest w ten sposób,że mały wentylator załącza się gdy duży nie daje rady(np.korek) mały uruchamia się przy temp. 90 stopni na wzkazniku.Natomiast gdy włączę klimę,mały załącza się od razu tyle ,że pracuje na pierwszym biegu gdy wzrasta ciśnienie w układzie klimy załącza drugi bieg.
- handsomedaniel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2011, 12:06
- Lokalizacja: HollyŁódź