[ A6 C6] 2.4 kontrolka CHECK
[ A6 C6] 2.4 kontrolka CHECK
Witam
Niecałe 2 miesiące temu zagazowałem moją A6C6 2.4.
Reduktor: Magic Jet
Wtryskiwacze: Hana
Sterownik: Stag 300
Wielozawór i zawór odcinający: Tomasetto
Po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów i następnie po zatankowaniu gazu zapalił się CHECK
Pojechałem do gazownika - regulacja, mapa itd - powiedzieli że mieszanka trochę za bogata na wysokich obrotach i skasowali błąd.
Przejechałem zbiornik gazu, zatankowałem nowy i po przejechaniu kilku kilometrów CHECK
Pojechałem znowu do gazownika - mówi że dalej trochę za bogata mieszanka była na wyższych obrotach, skorygował i skasował CHECK.
I znowu to samo - przejechałem bak gazu, zatankowałem i po kilometrze znowu CHECK
Gazownik zasugerował jakiś wzmacniacz czy coś do sond, żeby niby wzmocnić ich sygnał.
Generalnie powiedział że są tylko 2 możliwości - albo ten wzmacniacz dołoży, albo wymieniamy sondy lambda. Sond wymieniać nie chcę bo są prawie nowe - przejechały może 15 tysięcy.
Ogólne wrażenia pozytywne - auto spisuje się dobrze, nie szarpie, nie widzę różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie, przełącza płynnie. Spalanie 13-14 litrów.
Proszę o sugestie
Niecałe 2 miesiące temu zagazowałem moją A6C6 2.4.
Reduktor: Magic Jet
Wtryskiwacze: Hana
Sterownik: Stag 300
Wielozawór i zawór odcinający: Tomasetto
Po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów i następnie po zatankowaniu gazu zapalił się CHECK
Pojechałem do gazownika - regulacja, mapa itd - powiedzieli że mieszanka trochę za bogata na wysokich obrotach i skasowali błąd.
Przejechałem zbiornik gazu, zatankowałem nowy i po przejechaniu kilku kilometrów CHECK
Pojechałem znowu do gazownika - mówi że dalej trochę za bogata mieszanka była na wyższych obrotach, skorygował i skasował CHECK.
I znowu to samo - przejechałem bak gazu, zatankowałem i po kilometrze znowu CHECK
Gazownik zasugerował jakiś wzmacniacz czy coś do sond, żeby niby wzmocnić ich sygnał.
Generalnie powiedział że są tylko 2 możliwości - albo ten wzmacniacz dołoży, albo wymieniamy sondy lambda. Sond wymieniać nie chcę bo są prawie nowe - przejechały może 15 tysięcy.
Ogólne wrażenia pozytywne - auto spisuje się dobrze, nie szarpie, nie widzę różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie, przełącza płynnie. Spalanie 13-14 litrów.
Proszę o sugestie
Jesli na PB nie zaświeca CHECK to nie dawaj żadnych wzmacniaczy - nie są potrzebne . Sprawdź adaptacje , jeśli są rozjechane ( a na pewno tak bo swieci Check ) to najpierw pojeździj 2 dni na pb , aż adaptacja się cofnie i dopiero wtedy na regulację LPG . Nie daj się zbyć regulacją na postoju - to druciarstwo - niech weźmie laptopa i reguluje w czasie jazdy . I musi być dobrze .
Gazownik za każdym razem twierdził, że przejechał jakieś 20km, więc na "sucho" jazdy nie było. Ale porozmawiam z nim, żeby przejechał się ze mną.
Tymczasem nie przełączałem na benzynę,a CHECK wczoraj zgasł! Jak to możliwe?
Zobaczymy co będzie dalej...
P.S. przy okazji proszę o opinie jakości mojej instalacji
Tymczasem nie przełączałem na benzynę,a CHECK wczoraj zgasł! Jak to możliwe?

Zobaczymy co będzie dalej...
P.S. przy okazji proszę o opinie jakości mojej instalacji
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Czy czasem gazownik nie podłączył sond do Staga?
Jak tak to radziłbym je odłączyć, może czasem powodować to zakłócenia sygnału sondy co może ponosić za sobą złą diagnozę przez ECU benzynowe.
Regulacja na postoju to praktycznie nic, nawet regulacja w trasie po samych mapach w stagu nie jest żadnym sukcesem i wyznacznikiem dobrego wyregulowania.
Jak tak to radziłbym je odłączyć, może czasem powodować to zakłócenia sygnału sondy co może ponosić za sobą złą diagnozę przez ECU benzynowe.
Regulacja na postoju to praktycznie nic, nawet regulacja w trasie po samych mapach w stagu nie jest żadnym sukcesem i wyznacznikiem dobrego wyregulowania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:35
- Lokalizacja: Wuppertal- Niemcy
Sondy do staga nie są podłączone.fassi1 pisze:Czy czasem gazownik nie podłączył sond do Staga?
Jak tak to radziłbym je odłączyć, może czasem powodować to zakłócenia sygnału sondy co może ponosić za sobą złą diagnozę przez ECU benzynowe.
Regulacja na postoju to praktycznie nic, nawet regulacja w trasie po samych mapach w stagu nie jest żadnym sukcesem i wyznacznikiem dobrego wyregulowania.
Tymczasem po przejechaniu 1500km Check znów się zapalił

Nie jestem pewien ale stało się to chyba podczas przełączania z benzyny na gaz.
Czasem po odpaleniu silnika auto delikatnie szarpnie podczas przełączania.
Gdy auto po odpaleniu włączę na wsteczny i w tym momencie przełącza na gaz to zdarza się że silnik zgaśnie.
Sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bez konkretnych danych typu oscyloskop, czasy wtrysku gazu i benzyny, jakie wtryskiwacze, jaki reduktor i ciśnienie, korekty ECU benzynowego itp.headd pisze:Sondy do staga nie są podłączone.fassi1 pisze:Czy czasem gazownik nie podłączył sond do Staga?
Jak tak to radziłbym je odłączyć, może czasem powodować to zakłócenia sygnału sondy co może ponosić za sobą złą diagnozę przez ECU benzynowe.
Regulacja na postoju to praktycznie nic, nawet regulacja w trasie po samych mapach w stagu nie jest żadnym sukcesem i wyznacznikiem dobrego wyregulowania.
Tymczasem po przejechaniu 1500km Check znów się zapalił
Nie jestem pewien ale stało się to chyba podczas przełączania z benzyny na gaz.
Czasem po odpaleniu silnika auto delikatnie szarpnie podczas przełączania.
Gdy auto po odpaleniu włączę na wsteczny i w tym momencie przełącza na gaz to zdarza się że silnik zgaśnie.
Sugestie?
niczego się tu nie wyczaruje, takie zgadywanie.
Spróbowałem zatem wymusić zgaszenie kontrolki check w oparciu o przypuszczenie, że błąd pojawia się podczas przełączenia z benzyny na gaz podczas jazdy.
Przez kilka ostatnich dni za każdym razem gdy uruchomiłem silnik czekałem na postoju aż instalacja przełączy się na gaz. I po trzecim czy czwartym razie błąd zgasł!
Zatem check zapala się podczas przełączania na gaz - pytanie teraz jak to wyeliminować?
Przez kilka ostatnich dni za każdym razem gdy uruchomiłem silnik czekałem na postoju aż instalacja przełączy się na gaz. I po trzecim czy czwartym razie błąd zgasł!
Zatem check zapala się podczas przełączania na gaz - pytanie teraz jak to wyeliminować?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze