[ A6 C6] wymiana amortyzatorów pneumatycznych a6 c6
[ A6 C6] wymiana amortyzatorów pneumatycznych a6 c6
Witam wszystkich, przymierzam się do wymiany amorków w mojej oooo i o ile z tyłem nie było problemów tak nad przodem to się już zastanawiam bo trzeba odpinać przewody ciśnieniowe i tu moje pytanie czy któryś z kolegów już przeprowadzał taką operację w spoim aucie? Jeśli tak to proszę piszcie z jakimiś radami. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
Tak, ja to wykonywałem.
Jedno jest pewne musisz pod koła dać podkładki tak minimum 8, 10 cm bo inaczej potem nie będziesz mógł podnośnika wyjąć, bo samochód mocno po tym zjedzie przodem na dół.
Poza tym w porządku.
A więc:
1. Zdejmujesz koło.
2. Wykręcasz króćce (wężyki pneumatyki).
3. Odkręcasz z góry kolumnę (3 śruby).
4. Od dołu odkręcasz oba wahacze (2 śruby).
5. Od kolumny odpinasz końcówkę (2 śruby).
6. Od wahaczy odkręcasz dźwignie poziomowania (1 nakrętka).
7. Odkręcasz łącznik stabilizatora (nakrętka i śruba).
8. Odkręcasz półoś (sześć śrub)
9. Wykręcasz zacisk hamulcowy (2 śruby) i odpinasz przewody od czujników abs, klocków, absorberów itd.
10. Wytargasz kolumnę z samochodu.
11. Po czym odkręcasz od główki kolumny amor (3 śruby) i na dole od wahacza 1 śruba.
Podmieniasz amor i w odwrotnej kolejności montujesz ok. 1 h na stronę wychodzi.
Co byś nie robił ten sposób jest najlepszy. Najmniej zabawy, choć pewnie można pokombinować nie wymontowując całej kolumny. Po całej operacji jedziesz na geometrię. Mnie (geometria) kosztowała 450 zł w serwisie audi.
UWAGA:
Nie używaj do tego celu podnośnika z wyposażenia samochodu - bo będziesz miał próg wgnieciony.
Jedno jest pewne musisz pod koła dać podkładki tak minimum 8, 10 cm bo inaczej potem nie będziesz mógł podnośnika wyjąć, bo samochód mocno po tym zjedzie przodem na dół.
Poza tym w porządku.
A więc:
1. Zdejmujesz koło.
2. Wykręcasz króćce (wężyki pneumatyki).
3. Odkręcasz z góry kolumnę (3 śruby).
4. Od dołu odkręcasz oba wahacze (2 śruby).
5. Od kolumny odpinasz końcówkę (2 śruby).
6. Od wahaczy odkręcasz dźwignie poziomowania (1 nakrętka).
7. Odkręcasz łącznik stabilizatora (nakrętka i śruba).
8. Odkręcasz półoś (sześć śrub)
9. Wykręcasz zacisk hamulcowy (2 śruby) i odpinasz przewody od czujników abs, klocków, absorberów itd.
10. Wytargasz kolumnę z samochodu.
11. Po czym odkręcasz od główki kolumny amor (3 śruby) i na dole od wahacza 1 śruba.
Podmieniasz amor i w odwrotnej kolejności montujesz ok. 1 h na stronę wychodzi.
Co byś nie robił ten sposób jest najlepszy. Najmniej zabawy, choć pewnie można pokombinować nie wymontowując całej kolumny. Po całej operacji jedziesz na geometrię. Mnie (geometria) kosztowała 450 zł w serwisie audi.
UWAGA:
Nie używaj do tego celu podnośnika z wyposażenia samochodu - bo będziesz miał próg wgnieciony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
ja kupiłem od gościa, który sprzedaje młodziuchne auta w częściach z woj. dolnośląskiego, na zawieszeniu były naklejki z datami no i kupiłem i jestem zadowolony. poznałem niedawno gościa z naszego województwa z siedzibą w zwoleniu a koleś jest odemnie zmiasteczka (całkiem niedawno się o tym dowiedziałem) też czasami ma, można takie części w miare tanio wyrwać - dodam dla przykładu, całe kompletne zawieszenie 3 tysie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
zawieszenie
szukaj na aledrogo MPOWER_2009
Re: zawieszenie
Nie mogę znaleźć nikogo takiegojasper pisze:szukaj na aledrogo MPOWER_2009
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
trochę ciśnienia jest w zbiorniku (nie wystarczająca jest jego ilość), niestety musisz przeprowadzić procedurę adaptacji zawieszenia tzn. mierzenia auta i adaptacji. wtedy zawieszenie wstanie. sterownik musi zaadoptować nowe wartości wysokości i czujniki tłumienia.
[ Dodano: 2011-07-21, 10:48 ]
@wojoo przepraszam np. M-POWER_2009
[ Dodano: 2011-07-21, 10:48 ]
@wojoo przepraszam np. M-POWER_2009
Panowie mam pytanko... wymieniłem przednie amory i od razu pojechałem na stacje kontroli ... wyszlo mi ze jest 67% czy to jest dobry wynik ? (amory uzywane) roznica w tlumieniu i dzialaniu jest spora (na plus oczywiscie tych co mam teraz) Czy przypadkiem nie jest tak ze amorki musza sie ułożyć i mozna sprawdzić je np po 2-3 tyg zeby test pokazał prawdziwy wynik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
to o czym rozmawialiśmy przez telefon
[Select]
[34 - Level Control]
[Secutiy Access - 16]
Enter 31564
[Do It!]
[Adaption - 10]
trzeba poczekać aż kompresor nabije odpowiednie cisnienie
i jedziesz z kazdym kolem
Channel 01, 02, 03, 04 (w tych kanałach podajesz to co zmierzyłeś - domyślne wartości dla 4f to 388 przód i 380 tył)
no i na kanale 5 1 test i zapisz
[Select]
[34 - Level Control]
[Secutiy Access - 16]
Enter 31564
[Do It!]
[Adaption - 10]
trzeba poczekać aż kompresor nabije odpowiednie cisnienie
i jedziesz z kazdym kolem
Channel 01, 02, 03, 04 (w tych kanałach podajesz to co zmierzyłeś - domyślne wartości dla 4f to 388 przód i 380 tył)
no i na kanale 5 1 test i zapisz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga