Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problem z przyspieszeniem 1.8 T 150 KM - proszę o p

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
warriorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2011, 00:25
Lokalizacja: Toruń

[ A6 C5] Problem z przyspieszeniem 1.8 T 150 KM - proszę o p

Post autor: warriorek » 13 lip 2011, 23:20

Witam serdecznie kolegów, mam problem z przyspieszeniem w Audi A6 1.8 T 150 km z `99 roku. W momencie przyspieszania, nie czuję tzw. wgniatania w fotel, a wskazówka na obrotomierzu, dość spokojnie idzie do przodu, nawet przeciągając do 5500 obr. Katalogowo niby jest 9,7 s, a mi się wydaje, jakby to było z 12 sekund. W czasie ostrego ruszania ze świateł, obroty idą na 3 tys, później spadają gdzieś na 2 tys, zamuli go przez chwile i dopiero wtedy zaczyna spokojnie przyspieszać (bez rewelacji). Byłem u mechanika, powiedział, że błędów w komputerze nie znalazł. Wymieniłem filtr powietrza oraz świece. Samochód ma przejechane 170 tys. Może ktoś już się z takim problemem kiedyś spotkał ? Czy sprzęgło visco ma jakiś wpływ ? Mechanik stwierdził, że to też trzeba wymienić. Proszę o porady, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bbone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 29 lis 2010, 21:07
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Kontakt:

Post autor: Bbone » 14 lip 2011, 11:38

A może turbo padło ?? :|
All of the Above

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 14 lip 2011, 12:35

Nie słyszysz jakiegoś syczenia etc? Daj komuś trochę pogazować na postoju, a Ty posłuchaj przy silniku czy przypadkiem nie ucieka gdzieś doładowane powietrze.

Armani85

Post autor: Armani85 » 14 lip 2011, 14:55

Laptop w reke i sprawdzanie przy pelnym bucie kanalow 002 115 118 powodow mulenia sie 1.8T jest wiele ale te logi powinny odrzucic nie ktore z nich.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 14 lip 2011, 16:57

stawiam na nieszczelonosc w ukladzie dolotowym lub przeplyweczka . sprawdz wszystkie wezyki ktore dochodz do kolektora ssacego najlepiej kazda odkrec obejzy i przykrec :)

Piotr777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2011, 20:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Piotr777 » 29 sie 2011, 20:27

witam, mam u siebie podobny problem ze swoja A6, ogolnie ta wersja ma chyba jakas przypadlosc bo ten sam problem spotkalem nie tylko w swoim aucie ale i moj kolega skarzyl sie na ten brak mocy i kosmiczne spalanie (12-14 L / 100km) w swojej A6 '98.

Moje auto jest z 2000.05 i zachowuje sie podobnie, tj dosc duze spalanie i brak tzw. "kopa" adekwatnego do tych 150KM

Autko ma zaledwie przejechane 106 000km jednak poddalem wymianie sprzeglo (Sachs), po tym jak szukanie usterek komputerem nie wykazalo zadnych awarii, turbina w zasadzie pracuje poprawnie bo na wyzszych biegach powyzej 4000 obr/min auto zaczyna "ciagnac" jednak przy jezdzie miejskiej to jest niezaciekawie kiedy na 1-szym biegu potrafi sie zadlawic na skrzyzowaniu...

jedyna metoda dynamicznego ruszenia jest doladowanie mu z 4000 obr. i dopiero ruszanie, oczywiscie gumy piszcza ale to chyba nie o to chodzi, 2-gi bieg tez strasznie jest zamulony jak na ta moc :/

Przyczyny tego stanu rzeczy moga byc nastepujace:
1. brak prawidlowego sprezania turbiny na niskich biegach (zle ustawiona mapa w komputerze - mozna go programowo podciagnac do 180KM ponoc, wtedy lopatki turbiny beda startowac juz przy mniejszych obrotach),
2. niepoprawna praca docisku (silownika) sprzegla, ktore moze sie slizgac kiedy obrotomierz wskazuje nawet 5000 obr. /min, sprzeglo jest calkowicie zwolnione a auto wcale jakby nie jedzie,
3. swiece - jednak tu jak widac u kolegi tez nie przyniosly rezultatu - ich wymiana

w przypadku turbiny mozna sprawdzac stan weza wylotu dodajac obrotow - jednak sprawdzanie na postoju nie jest miarodajne bo nie wystepuje obciazenie silnika tak jak podczas jazdy - u mnie waz nawet przy 5500 obr. mozna spokojnie reka scisnac i sie poddaje (ponoc powinien byc twardy)...

testy z podpietym kompem najlepiej zrobic podczas jazdy kiedy jest naturalne obciazenie bo jak widac na postoju z otwarta maska niewiele sie ustali

na chwile obecna mimo tych zabiegow przyczyna tego zmulenia A6 nie zostala ustalona, moze ktos juz wybrnal z tego problemu?

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 11 wrz 2011, 18:15

ja mam tez podobne objawy tylko ze mi pali 20l na 100km brak mocy jak mu dodaje gaz on sie dusi i po czasie dopiero cos zaczyna isc jeszcze jak jest na biegu jalowym to jak dodaje lekko gazu to sie dusi!!! mam to auto od 1 miesiaca i szczeze odechciewa mi sie juz nim jezdzic :( bo na 10l robic 50km to jest masakra. dodam tylko ze bledow na vagu nie ma przeplyka dobra sonda tez sprawdzane na vagu w trakcie jazdy. moze to jest cewka bo jedna jakos dziwnie cyka? rano tez za pierwszym razem nie odpala! pomuszcie moze macie jakies pomysly?
dudzian1980

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja