Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Centralka STAG 300 + reduktor Landi Renzo IG1

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

[ A6 C5] Centralka STAG 300 + reduktor Landi Renzo IG1

Post autor: fomek5 » 06 lip 2011, 20:50

Witajcie. od tej zimy jestem szczęśliwym posiadaczem audi a6 C5 2.4 + gaz (Centralka STAG 300 + reduktor Landi Renzo IG1:)) ), Przy zakupie autko przełączało mi gaz na benzynkę z niewiadomej przyczyny. Po wizycie u gazownika okazało się, że rezystancja na czujniku płynu chłodzącego jest nieodpowiednia więc przy dodatkowo przy bardzo nisko położonym parowniku powodowało odcięcie alternatywnego paliwka :(, po 2 min zabiegu ustawiania odpowiedniej rezystancji i skasowaniu 100 zł <szok> :( problem ustał, dodam, iż ten sam Pan szpec sprawdził mi mape w cenie 30 zł.... Wszystko by było ok (poza zdzierstwem oczywiście) gdyby ów gazownik spytał mnie czy wszystko jest ok z instalacja benzynową przed ustawianiem..., bo własnie po lekturze forum na temat gazu dowiedziałem sie , iż takie ustawianie gazu przy silniku pracującym w trybie awaryjnym nie ma najmniejszego sensu... <uoee>. a mój silnik był własnie w trybie awaryjnym, a mianowicie miałem nieszczelny łącznik elastyczny przed katalizatorem i sondy lambda wchodziły mi w tryb awaryny i paliła się kontrolka od silnika na zegarach.... teraz już po samodzielnej wymianie łącznika i skasowaniu vagiem błedów problem ustał lecz pozostał niesmak ponieważ auto pali mi przy bardzo spokojnej jeździe, wręcz super ekonomicznej 14 litrów gazu, przy delikatnie zwaszej 16 litrów, anie chcę nawet myslec co będzie po wciskaniu pedału do dechy :| :|.
Czy to możlwe, a by ten silnik z tą instalacją palił takie hektolitry Gazu????
Czy mozliwe, że to wina tego iż instalacja była regulowana w czasie gdy silnik znajdował sie w trybie awaryjnym?

Postanowiłem, że sam zajme sie regulacja swojego autka, chcę kupić kabel i z pomoca lektury forum sam tego dokonać, myślę , że pomysł ambitny ale do wykonania :)
czy warto kupić kabel z czujnikami zasilania określany jako profesjonalny czy wystarczy zwykły o połowę tańszy?

Proszę o ewentualne sugestie i komentarze, pozdrawiam wszystkich wiernych jednej marki

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 lip 2011, 22:10

Wystarczy zwykły kabelek i można rozpocząć sprawdzenie i zapewne regulację lpg.
Na początek kalibracja i ustawienie lpg podczas jazdy, mogę podpowiedzieć że najlepiej ustawiać na wskazania korekt na vagu, wtedy możesz ustawić tak jak na pb.

Awatar użytkownika
Marcel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2011, 23:51
Lokalizacja: sieradzewo

Post autor: Marcel89 » 07 lip 2011, 08:06

2.4 przy dobrych ustawieniach map i przy delikatnej powinien palić nie więcej niż 12-13 l elpidżi :)
było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ :-)

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 09 lip 2011, 12:33

Czyli podłączasz dwa kable na raz? i podczas jazdy kalibrujesz gaz?

[ Dodano: 2011-07-09, 12:40 ]
Strasznie mnie denerwuje spalanie na poziomie 15-16 litrów, autko nie bierze oleju, przebiegu ma w sumie sporo bo 250 tys km w tym na gazie 70 tys, ale myślę, że po regularnym serwisie spalanie takiego silnika nie powinno aż tyle wynosić
:|

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 lip 2011, 18:08

http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
polecam zapoznać się (najlepiej przeczytać kilka razy) a dopiero później regulacja

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 09 lip 2011, 22:57

Dzięki za linka, zabieram sie do lektury, na pewno napisze jak mi poszło :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 lip 2011, 00:43

a czy przy tych ustawieniach poszarpywał Ci samochód? czy tylko spalanie?
Mi pali 12l LPG gdzie 80km robie w trasie ( 100-120km/h) i 20km w mieście.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 13 lip 2011, 17:02

Nie czuje różnicy na lpg i na benzynie, zero poszarpywania, mi pali 14 litrów przy prędkości 100 km/h i udziale w trasie 75%, ale w mieście też ekonomicznie :|

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 14 lip 2011, 16:12

szczęściarz!!
Mi poszarpuje przy 1800-2100. Podmienię cewkę itd.
Masz screeny z ustawień lpg, albo znasz parametry?
Masz ten sam silnik i przydałoby mi się kilka wskazówek. Jakie masz ystawienia, jakie wtryski.
Mi pali 12litrów ( 80% w trasie do 120m/h).
ÂŚwiece, przewody, coś wymieniałeś?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 15 lip 2011, 16:43

świec nie wymieniałem, kabli też nie, poprzednik serwisował autko w aso w Wawie, a co do screenów to musze kabelek nabyć, a to dopiero za jakiś tydzień, wtedy coś wrzuce, wtryski gazu musze obejrzeć i jak coś to dam znać

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 lip 2011, 16:59

Kaszeszczuk pisze:a czy przy tych ustawieniach poszarpywał Ci samochód? czy tylko spalanie?
Mi pali 12l LPG gdzie 80km robie w trasie ( 100-120km/h) i 20km w mieście.
I chciałbyś aby paliło mniej?? Prosta droga do zabicia silnika, sprawdź teraz jakie masz korekty w ECU Pb w grupie 032, jużteraz pewnie są bliskie zapalenia checka.
To szarpanie, to też nie jest objaw za bogatej mieszanki, a raczej za ubogiej, no chyba że go zalewa, ale wtedy żłopałby jakies 15-16ltr gazoliny.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 15 lip 2011, 17:02

Kolego czytaj uważniej:)

Za dużo pali innemu Forumowiczowi. Ja walcze z poszarpywaniem i szukam przyczyny. Spalanie 12L jest jak najbardziej akceptowalne.

A jakby miał mi palić 13 i nie szarpać to chętnie bym zmienił.
Ustawienia już tyle razy zmieniałem, że wiem że przyczyny muszę szukać w sprzęcie.
Korekty sparwdzam na bierząco i nie jest źle.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 lip 2011, 19:07

Sorki, nie doczytałem :(
Poszarpywanie łatwo wyeliminować :)
Sprawdź przy jakim uchyleniu przepustnicy występuje, następnie trzeba określić jaki czas wtrysku odpowiada temu uchyleniu, i korekty STFT jakie odpowiadają w czasie pracy na Pb i LPG, w zaleźności od tego ruszyć mnożnik dla tego czasu wtrysku w górę lub w dół.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 15 lip 2011, 21:22

Dzięki.
Tak właśnie robiłem. Sprawdziłem, że to przy 7,8,9ms i w tym zakresie zmieniałem i o 5% w górę i w dół i nie pomagało. Mapy już wielokrotnie zmieniałem, ustawienia itd.
Dlatego szukam gdzie indziej.
Mam jakąś nieszczelność w wydechu, chyba przy kolektorze wydechowym a więc przed sondą. Muszę zbadać.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 lip 2011, 21:35

Kaszeszczuk pisze:szczęściarz!!
Mi poszarpuje przy 1800-2100. Podmienię cewkę itd.
Masz screeny z ustawień lpg, albo znasz parametry?
Masz ten sam silnik i przydałoby mi się kilka wskazówek. Jakie masz ystawienia, jakie wtryski.
Mi pali 12litrów ( 80% w trasie do 120m/h).
ÂŚwiece, przewody, coś wymieniałeś?
UUU znów silniczek AML.
A jaką masz elektronikę wtryskiwacze i reduktor?
A jaką masz temperaturę przełączania na gaz i jak auto zachowuje się zaraz po przełączeniu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja