Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Uciążliwa usterka , czy moze początek awari

Elektryka
ODPOWIEDZ
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

[ A6 C5] Uciążliwa usterka , czy moze początek awari

Post autor: R.K.O. » 03 lip 2011, 14:28

Witam!!
Wracając wczoraj o północy z odwiedzin (jakieś 60 km w jedną strone) znów uaktualniła sie usterka typu "jedzie jedzie chce wyprzedzić gazu wiecej dodaje auto zwalnia... i po chwili przyspiesza - pod warunkiem odpowiednio wysokiej prędkosci - w zakresie miedzy 1500 a 2500 rpm zdarza sie ze zgaśnie...
Właśnie podczas powrotu w nocy do domu. Będąc dociekliwym wyłaczyłem radio i nasłuchiwałem....
Wiec:
- kiedy w tylnej części nadwozia - okolice tylnej kanapy może cześc bagażnika słychać stukniecie jakby klucz od kół spadł na podłoge - moze troszke ciszej auto własnie wtedy ma ten objaw "ja mu w gaz a on mysli mysli.. ze 7 sekund i jedzie dopiero jak nalezy"
- obserwacja moja i domysły podpowiadaja mi , ze w momencie tego stukniecia w tylnej części auta - silnik jakby NIE DOSTAWAÂŁ paliwa... aby po chwili listwa wtryskiwaczy sie napełniła odpowiednio i ognia....
- czy moze to byc np zwiazane ze wzrostem ciśnienia w baku i zaburzeniem pracy pompki paliwa..??
- czy moze pompa zaczyna dogorywać??
- co za wzrostem cisnienia czy zawory odpowietrzajace są ok?? (o ile pamietam blok pomiarowy z oknem "odpowietrzanie zbiornika" zmienia sie na ON/OFF w odpowiednich momentach)
- bład jaki towarzyszył tym zdarzeniom to "adaptacja mieszanki" numer błędu postaram sie zapisac i wkleić tutaj.
- wczesniej usunąłem wszystkie tzw "lewe powietrza" - za przepływką , i od regulatora ciśnienia wtrysku.
- ten objaw dzieje sie po nagrzaniu auta zazwyczaj i jeździe powyżej 20 km....
- zawsze gdy stuknie coś w tylnej części.
Dodatkowo:
-adaptacja przepustnicy OK
-Przepływomierz OK
Czyli te wazniejsze podzespoły odpowiadajace za kulture pracy i osiagi mozna odrzucic...
Dodam , ze jadąc krajową 1 (E75) w jedna strone prędkości rzędu 200 km/h - 210 km/h (za co moge przeprosić bo staram sie jeździć tak aby nie zawalac drogi) osiagał momentalnie bez zadyszki.. i mógł wiecej...
Może jakieś pomysły.. naprowadzenia..... Staram sie pomalutku dogrzebywac co tam nie gra...
Z góry dziekuje za zainteresowanie tematem i Pozdrawiam Wszystkich użytkowników Forum oraz AUDI :)
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 20:00 przez R.K.O., łącznie zmieniany 1 raz.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 03 lip 2011, 17:41

R.K.O., a moze bak sie zasysa i tak stuknie <mysli> zobacz jeszcze raz jadac czy tak sie dzieje na odkreconym korku wlewu paliwa :]

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 lip 2011, 19:20

Także nad tym sie głowiłem.. co tak moze "stuknać" chociaż na "chłopski rozum" co ma odpowietrzenie zbiornika paliwa do takiego zachowania pojazdu... spróbujemy tak jak mówisz odkręcimy korek i chajda.
Byłem przed chwila na krótkiej przejażdżce - póki zimny silnik nic sie działo... a skoro tylko wskaźnik od temperatury sie ruszył - dostał wariacji.... hmm.. ide podpiać VAG`a :) póki mam możliwosć :) <radocha>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 03 lip 2011, 20:02

i jak znalazles blad ?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 lip 2011, 20:20

Tak znalazłem błąd:
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Jeszcze z Immo , ale to pętla i kluczyk i o czujniku prędkosci pojazdu , tez wiem od czego... na dodatek powiem.. że chyba stuka a raczej strzela z wydechu :)..... az sie przestraszyłem.. pompka chodzi jak marzenie - słychac jej świst pod spodem auta....
Burza mózgów ....


Przy dodaniu gazu na postoju kręci sie do ok 2500 i szarpie...kicha ,strzela.. aby po chwili na obroty sie wkręcić.... no to mamy problema... hmmm <mysli>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 03 lip 2011, 20:40

00561 - Dostosowanie mieszanki: Limit Adaptacja (Add) Przekroczono
Ewentualne objawy
Wstrząsów silnika
Zwiększone zużycie paliwa
Słabe biegu / wstrząsów
Redukcja ciśnienia doładowania
Możliwe przyczyny
Mass czujnik przepływu powietrza (G70) wadliwe
Ciśnienia paliwa za niski
Przecieki w system dolotowy powietrza i / lub Układ wydechowy
Wtryskiwacz (e) wadliwe (np. koksowaniu)
Możliwe rozwiązania
Tankowanie pojazdów
Sprawdź ciśnienie w układzie paliwa
Sprawdź Mass czujnik przepływu powietrza (G70)
Sprawdź Air System dolotowy i układ wydechowy dla Wycieki
Sprawdź ilości wtryskiwanego
Sprawdź Wtryskiwacz (e)

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 04 lip 2011, 19:44

Kolejna "poszlaka"
-nie zawsze auto wkręci sie do "odciecia"
-w momencie gdy "telepanie" podczas nabierania obrotów i jakby "dlawienie sie" silnika ustepuje czuc specyficzny smrod dopalanej benzyny w wydechu... - a moze zmniejszona przepustowosc wydechu jest.. - dodam ze wszystkie tlumiki mam ORI Audi z 97 roku XD
-oberwany katalizator... - w AEB jest 1 sonda wiec watpie czy wychwyci....
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

sebus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: sebus3 » 05 lip 2011, 20:01

wg mnie przepływka do wymiany może podmień ją jak masz możliwość i sprawdz

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 lip 2011, 19:26

Wymieniłem ÂŚwiece na Platynki NGK PFR6Q - i tak miałem wymienić.
Bardzo dziekuje zawszelkie podpowiedzi - są szalenie pomocne w zawężeniu poszukiwań...
Zaczynam sie zastanawiac czy czasem cewka 1 cylindra nie szwankuje...chociaż własnie tak jak sebus3 powinienem podmienic przepływke... ciagle zbieram sie do zrobienia logów dynamicznych.... i czasu nie ma.... na środe umówiłem sie z elektrykiem samochodowym.. moze on coś wymodzi...
Dodatkowo mam pytanie - od czego jest blok pomiarowy 007 są tam 4 wartosci wyrazone w Voltach - dynamicznie sie zmieniajacych - w pierwszych 2 polach mam zazwyczaj wartosci powyzej 1V a w pozostałych dwóch poniżej jednego V - oczywiscie zalezy od połozenia gazu. Czy to blok pomiarowy zapłonu??
Znalazłem takze dziure zaraz przed samą turbiną chwilowo zawulkanizowałem ją i sprawdzam.. dynamika i wszystko ok podczas powolneg ododawania gazu przy szybkim wcisnięciu "cuduje" :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-07-11, 19:57 ]
Witam Drogich Forumowiczów :)
Otóż... przejechałem już ok 150 ~ 180 km z różnymi przyspieszeniami , gwałtownymi i delikatnymi... z różnymi prędkosciami... oznajmiam , ze jak narazie ZWYCIESTWO !!! :)
Dziekuje za pomoc w poszukiwaniach , a ze sam jestem cholernie dociekliwy , mam możliwosć rozebrania auta na częsci pierwsze i złozenia go do przysłowiowej kupy... pogrzebałem , potestowałem i oto wyniki:

- dziura w rurze od zasysu turbo zasklepiona (zamówiłem nowa rure) i to był cały problem...
- nowe świece , których poprzedniczki były w opłakanym stanie...

Auto cieszy każdym musnieciem gazu.
Przeczyszcze jeszcze przepustnice i zaadaptuje , bo troszke obroty spadają za nisko i będzie gitarka :)

Dziękuję jeszcze raz za pomoc w razie problemów sam chetnie służę :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja